Kokkola!
Olisi muutto työnperässä Kokkolaan. Onko millainen kaupunki?
Mitkä on hyviä alueita, mitkä taas huonoja?
Kommentit (22)
Ihan mukava pikkukaupunki jos ei kaipaa mitään erityistä. Tavalliseen elämään palvelut toki löytyy. Vanhakaupunki ihan nätti, meri vieressä ja lyhyet välimatkan kaupungin sisällä. :)
Asunnot yllättävän kalliita kaupungin koko huomioiden, mutta toisaalta jos isoimpien kaupunkien hintatasoon tottunut, on aika edullisia.
Varsinkin perheelliselle mielestäni paljon parempi paikka kuin pk seutu, Turku, Tampere ja muut yli 100 000 asukkaan kaupungit.
Mielestäni sopivan kokoinen ja rauhallinen,eli "ihan ok". Porukka shoppaa laitakaupungin marketeissa (Tai marketissa -Prisma) ja painuu sitten takaisin lähiöön. Näppärät yhteydet junalla esim . Ouluun tai Tampereelle. Koivuhaka huonoimpana pidetty asuinalue,mutta mainettaan parempi.
Perheelliselle hyvä kaupunki. Sinkulle liian rauhallinen.
Vaikea solmia ystävyyssuhteita jos on muualta muuttanut eikä tuttuja ennestään kaupungissa
Kokkola on tosi mukava paikka. Harrastusmahdollisuuksia on tosi paljon ja ihan keskustassa on kiva asua. Sain nopeasti ystäviä, vaikka kaikki olivat mulle entuudestaan uppo-outoja. Täkäläiset ovat valtavan ystävällisiä ja vieraanvaraisia. Koskaan et jää yksin hätäsi kanssa. Meri on lähellä ja ihanat hiekkarannat.
Mua jotenkin ahdistaa noi rannikon pikkukaupungit, Turkua lukuunottamatta. Vaasassa olen opiskellut muutaman vuoden. Olen kotoisin Pirkanmaalta ja tämä alue viehättää mua.
Leppoisa ja turvallinen kaupunki. Ei huonoja lähiöitä, jokaisella omat erityispiirteensä. Sinkkuna tähtäisin keskusta-torkinmäki-hakalahti-pikiruukki-asuntomessualue suunnille.
Vierailija kirjoitti:
Leppoisa ja turvallinen kaupunki. Ei huonoja lähiöitä, jokaisella omat erityispiirteensä. Sinkkuna tähtäisin keskusta-torkinmäki-hakalahti-pikiruukki-asuntomessualue suunnille.
Samaa mieltä. Parhaita alueita ovat keskusta ja Torkinmäki. Kokkolassa on hyvät koulut, sairaala, iso kirjasto ja uimahalli. Hyviä harrastusmahdollisuuksia. Meren läheisyys on ihanaa, todella hyviä uimarantoja kesäisin.
Ykspihlaja paras asuinalue. Selkeä ja lähellä merta, kauppa löytyy, ja pizzeria. Toki myös baari ja kulttuurirapahtuma paikka.
Ampuisin itseni mieluummin kuin muuttaisin Kokkolaan.
Mokoma takahikiä. Lisäksi paska serkkuni asuu siellä, joten ei kiinnosta.
Ihan ookoo paikka. Ydinkeskusta ei ole ihmeellinen, tähtää lähelle merta 😊