Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltaja ja sijaisuudet

Vierailija
22.04.2022 |

Minä olen valmistunut n.5kk sitten lastenhoitajaksi ja olen vielä työttömänä. Olen ajatellut, että hakisin päiväkotien sijaisuuksiin töihin, että pääsisi jotain tekemään, mutta mietityttää että onnistuuko sijaisuuksien tekeminen jos on 4v lapsi jonka yksinhuoltaja olen ilman minkäänlaista tukiverkkoa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Miten se yksinhuoltajuus liittyy töiden tekemiseen?

Vierailija
2/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin, mitenköhän 🤔 keksitkö itse, jos kurkistat sinne oman laatikkosi ulkopuolelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ilmeisesti sijaisuuksiin voidaan pyytää vaikka seuraavana päivänä menemään. Lapseni hoitoajat pitää ilmoittaa päiväkodille viikkoa ennen. Voinko ilmottaa päiväkodille edellisenä päivänä, että lapseni tulee huomenna esim 6 sinne?

Vierailija
4/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsella varmasti on päiväkotipaikka, jos ei ole niin kiireellä hakemaan. Sen hoitoajan voi sopia päivä kohtaisesti, haet sen hoitopaikan kokoaikaisesti...

Vierailija
5/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ilmeisesti sijaisuuksiin voidaan pyytää vaikka seuraavana päivänä menemään. Lapseni hoitoajat pitää ilmoittaa päiväkodille viikkoa ennen. Voinko ilmottaa päiväkodille edellisenä päivänä, että lapseni tulee huomenna esim 6 sinne?

Kyllä näissä tehdään poikkeuksia. Ota puheeksi jo nyt siellä lapsen hoitopaikassa et oisit tuollaista työtä hakemassa.

Tuo viikkoa ennen systeemi on siis että he ketkä oikeasti tietää työaikansa tarkalleen ja ajoissa jättäisi muuten ne hoitoaika ilmoitukset viimetippaan, mikä vaikeuttaa hoitajien työtä.

Vierailija
6/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos ☺️

Vierailija
7/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin, mitenköhän 🤔 keksitkö itse, jos kurkistat sinne oman laatikkosi ulkopuolelle?

Kurkistin ja löysin hiekkalaatikon päiväkodin pihalta. Äiti voi laittaa lapsen samaan päiväkotiin, jossa sijaisuutta tekee niin äärivuorot onnistuu. Sitten on niitä pidennettyjä aukioloja tai vuoropäiväkoteja, johon tuskin täytyy viedä. Aina voi neuvotella ettei äärivuoroja olisi. Jatkettu aika onnistuu monessa paikassa, koska ap ei ole ainoa ilman tukiverkostoa oleva yh.

Ap, hae ihmeessä töihin.

Vierailija
8/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksityisessä päiväkotiketjussa oli myös mahdollista sijaisella ottaa lapsi mukaan ( ei tietenkään ollut hoitolapsena, ja esim saanut vakuutusta päiväkodin puolesta)

Vierailija
9/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lapsella varmasti on päiväkotipaikka, jos ei ole niin kiireellä hakemaan. Sen hoitoajan voi sopia päivä kohtaisesti, haet sen hoitopaikan kokoaikaisesti...

On keikkalaisia, joille tulee töitä yllättäin. Päivähoidossa olevalle lapselle täytyy hoito järjestyä.

Meillä tilanne eri, mutta minun työ on sellaista, että illan sijaan menenkin aamuun tai päin vastoin. Silloin jo sovittu hoitoaika muuttuu.

Vierailija
10/10 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksityisessä päiväkotiketjussa oli myös mahdollista sijaisella ottaa lapsi mukaan ( ei tietenkään ollut hoitolapsena, ja esim saanut vakuutusta päiväkodin puolesta)

Jos päiväkoti täysi on vakava asia paloturvallisuuden kannalta. Siellä ei saa olla yhtään enempää, kuin mitä neliöt sallii!

On toki muitakin asioita, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen.