AMK valintakoe kevät 2022
Yhteishaku meni jo, nyt valintakokeet edessä! Minne laitoitte hakemusta ja oletteko jo aiemmin hakeneet? Menettekö ensikertalaisina vai ei-ensikertalaisina? Kuinka olette valmistautunut pääsykokeisiin?
Joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille! :)
Kommentit (2045)
Varasijalla 1. Ja 2. Nyt. Fuuuuuu...
Vierailija kirjoitti:
Varasijalla 1. Ja 2. Nyt. Fuuuuuu...
Täällä myös 1. Varasija, menipähän jännäksi
Miksköhän it-tradessa pisterajat on tippunut niin hullusti viimesen parin viikon aikana, yo-valintajono myös liikkunut ainakin 100 paikkaa yhdessä koulussa. Tai ylipäätään tämän kevään rajat on paljon pienemmät kuin edellisinä vuosina. Käyttääkö kaikki tätä koulutusta vain varavaihtoehtona jos ei pääse tietojenkäsittelytieteeseen tai insinööriks? :D
Pääsin 1. varasijalta Lapin AMK geronomiksi 😍 Siitä asti kun todistusvalinnat tulivat niin olin varasijalla 1! Nyt kun kaikki tämmöinen AMK koulutus on uutta minulle niin mitä muuta tulee tehdä kuin paikan vastaanottaminen ja opiskelijaksi ilmoittautuminen🤗 kävin jo katsomassa Lapin amk sivuilla ohjeita mutta siellä oli niin paljon että aivot menivät jo solmuun kaiken tämän innostuksen jälkeen😂
Taisin jäädä varasijalla 6 sosionomi. Tuntuu silta ei enää mahdollista päästä toteuttamaan unelmani :((
Vierailija kirjoitti:
Taisin jäädä varasijalla 6 sosionomi. Tuntuu silta ei enää mahdollista päästä toteuttamaan unelmani :((
Onko Oamk?
Millonhan seuraavan kerran mahdollisesti päivittyy opintopolku tai vipunen? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Oamk?
Ei Diak Amk
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että huomenna, mutta eipä tuosta koskaan tiedä. Eikös oari viikkoa sitten ollu joku päivä, kun päivittyi 2x päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis, että huomenna, mutta eipä tuosta koskaan tiedä. Eikös oari viikkoa sitten ollu joku päivä, kun päivittyi 2x päivässä.
Joo on päivittyny parhaimmillaan pari kertaa päivässä :) toivottavasti nuo varasijat vielä laskis :)
Voiko paikat vielä liikkua miten paljon? Varasija 7 hamk, tradenomi.. onko vielä mahdollista?
Itse mietin samaa ku varasija 11 🤔 paikkoja jäljellä vipusen mukaan 51/63.
Jee sisään pääsin Laureaan opiskelemaan.
1. varasijalla olin koko ajan (mun 2. toive) siitä asti kun tulokset tuli. Vipusesta jännityksellä viikkoja seurasin että yksi ei-ensikertalainen ei ottanut paikkaansa vastaan. Kiitos!
Nyt se sitten vihdoin liikahti ja sisään pääsin. Kolmanteenkin olin 1. varasijalla, mutta kaikki paikat oli jo taidettu vastaanottaa. Mutta kyllä olisi harmittanut, jos ei paikkaa olisi tullut noihin missä 1. varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Voiko paikat vielä liikkua miten paljon? Varasija 7 hamk, tradenomi.. onko vielä mahdollista?
On mahdollista. Oma poikaystävä pääsi opiskelemaan varasijalta 31, ensihoitajaksi ja siis ihan viimeisinä mahdollisina varasijoilta nousemisen päivinä pääsi.
Mutta siis mahdollista vielä 2.8 asti, joten ei kannata vielä luovuttaa ja menettää toivoaan.
(vaikka itse menetinkin jo, varasija 2 sosionomi myös Hamkkiin)
Varasija 31 --> 16 ensihoidossa. Pisteillä olisi kai tällä hetkellä menty sisään kaikkialle muualle paitsi sinne johon hain. Onneksi yhtä korkealle priorisoitu kakkosvaihtoehto toteutui niin ei vituta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mahdollista. Oma poikaystävä pääsi opiskelemaan varasijalta 31, ensihoitajaksi ja siis ihan viimeisinä mahdollisina varasijoilta nousemisen päivinä pääsi.
Mutta siis mahdollista vielä 2.8 asti, joten ei kannata vielä luovuttaa ja menettää toivoaan.
(vaikka itse menetinkin jo, varasija 2 sosionomi myös Hamkkiin)
Mitenhän on Oamk sosionomi varasijalta 11 laita että onko mahollista vielä nousta tuosta vai joko luovuttaa 🤔
Tänään pääsin inssiksi! 3 varasijalta nousin hitaasti ensimmäiselle ja kun jo ehdin luopua toivosta mutta silti tarkistin tilanteen niin oli paikka vapautunut! Ihana fiilis, epätodellinenkin jopa kun kauan haaveillut asiasta. Onnittelut kaikille päässeille ja toivottavasti uusi yritys palkitsee motivoituneet hakijat seuraavalla kerralla ketkä ei nyt päässeet.
Vierailin Opintopolussa eilen taas pitkästä aikaa, virhe! Hiipunut jännitys tuli takaisin pienen toivon myötä (vaikka peliliikkeet syksylle on jo mietitty valmiiksi). Nyt olen neljännellä varasijalla, josko sittenkin? On tää rankkaa!
Joo, omat halukohteet oli it-tradea, mielettömästi hakijoita mutta alhaisin pistemäärä millä pääsi tippui jatkuvasti. Toi on just monella se "turvallinen" varavaihtoehto siltä varalta jos ei pääse esim tieto- ja viestintätekniikkaan
Itse taidan jäädä varasijalle 2 ja alle puolen pisteen päähän alimmasta hyväksytystä pisteistä.. :/