Te jotka lenkkeilette/vaunuilette aina puhelin korvalla tai kaiuttimen kanssa kädessä! Kenen kanssa puhutte?
Olen 20 vuotta miettinyt ilmiötä. On samoja naamoja jotka esim työmatkalla tulevat aina vastaan lastenvaunuja työnnellen ja joka kerta he puhuvat puhelimessa jonkun kanssa.. 20 v sitten ihmettelin naista joka vei roskapussia ja aina puhui puhelimeen. Onko yksin kävelystä tullut vaikiita vai onko joku ihan oikii syy tähän? Itsellä ei kyllä riittäisi ihmisiä tai asiaa kenellekään tuntikausia päivässä turista. Ei sillä että tunteja lenkkeillään, mutta aina kun tietyt ihmiset liikkuu varsinkin juuri vaunujen kanssa niin aina puhelimessa. Vai olenko vaan ainoa jolla ei ole ihmisiä kelle soitella noin usein?
Kommentit (48)
Mammakavereiden, joiden kans suunniteltiin, että tultiin yhtä aikaan raskaaksi, koska se oli kiva ajatus. Saadaan lenkin aikana juoruta ihmisistä ja haukkua miehemme pystyyn.
Puoliso harrastaa tuota. Soittelee kavereilleen muuten vaan jutellakseen niitä näitä ihan vaan juttelun ilosta ja yleensä joku vastaa. Itse en perusta kävelyistä muiden kanssa puhelimessa jutellen. Mielummin otan itselleni sopivamman rentoutumisen kannalta ja uppoudun omiin ajatuksiini.
Lenkkeily lastenrattaita työntäen ja puhelimeen puhuen on suorittamista surkuhupaisimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeily lastenrattaita työntäen ja puhelimeen puhuen on suorittamista surkuhupaisimmillaan.
Tältä ehkä itsestä näyttänyt.. Siis vaikka en kyllä haluaisi tuntea ketään kohtaan mitään arvostelevaa tunnetta, mutta jotenkin tullut olo, että eikö riitä ihan vaan se lapsi ja lenkillä olo ja hetki.. Ettei jotenkin osattaisi enää olla ollenkaan yksin..
ap
Yksi nainen kuulemma soittaa 70+ äidilleni, aina kun sillä naisella on tylsää autoa ajaessa. Huokaus.
Tietäjä kirjoitti:
Juttelevat salarakkaan kanssa. Kotona ei voi, koska puoliso kuulee.
Itse en kyllä pystyisi lastenvaunuja työnnellen, mutta mistäpä sitä muista tietää..
Vierailija kirjoitti:
Yksi nainen kuulemma soittaa 70+ äidilleni, aina kun sillä naisella on tylsää autoa ajaessa. Huokaus.
No kiva kun pittää yhteyttä kuitennii :-)
ap
Tuo on kyllä outoa, että aina puhuisi puhelimeen. Itse ainakin jutustelen omalle lapselleni hänen ollessaan hereillä, ja sitten kun hän nukkuu annan hänen nukkua rauhassa ja uppoudun omiin ajatuksiini.
Kolmena päivänä peräkkäin nyt kun olen töistä pois ajellut, sama nainen on työntänyt lastenvaunuja ja puhunut puhelimeen. Pari vuotta sitten kun sai edellisensä, muuistan ihan samat kuviot. Vaikka eihän minulle kuulu, mutta siis näin yksinäisenä ihmisenä kiinnostaisi tietää että kelle soitellaan. Vai soitellaanko kellekään?
Minä puhun äidin tai siskon kanssa useita pitkiä puheluita päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minä puhun äidin tai siskon kanssa useita pitkiä puheluita päivän aikana.
Mukavaa :)
t ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva kun pittää yhteyttä kuitennii :-)
ap
Sitten ei ole kiva, kun kuuluu kolin kolin.
Minäkään en ymmärrä miten ihmisillä riittää juttua niin paljon, sama se missä ovat ja mitä tekevät. Olen itse täysin epäsosiaalinen ja vihaan puhelimessa puhumista.
Esimerkiksi äitiyslomalla ollessa voi olla suuri aikuiskontaktien kaipuu kun ei ole töissä, ja tukiverkot voivat asua kaukana, jolloin lapsen nukkuessa vaunuissa voi olla paras ja rauhallisin hetki purkaa omia mietteitä jollekin. Äidiksi tulossa on paljon työstettävää. Itse olen pienten lasten äiti, ja otan usein aikaa ystäville juuri tuolla tavalla: sopimalla että lähden kävelylle ja soittelen ystävälle. Monia ystäviä en juuri ehdi nähdä ja tuo on tärkeä tapa pitää yhteyttä. Minusta ei ole kyse siitä että en nauttisi myös yksinolosta tai että en osaisi ulkoilla ilman puhumista, mutta ulkona vain on usein paras rauha pitää yhteyttä tärkeisiin, muualla asuviin läheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ymmärrä miten ihmisillä riittää juttua niin paljon, sama se missä ovat ja mitä tekevät. Olen itse täysin epäsosiaalinen ja vihaan puhelimessa puhumista.
Ihmiset ovat erilaisia ja hyvä niin. Minäkään en koskaan soita mihinkään tai kenellekään, mieluummin pesen vaikka vessan kuin puhun puhelimessa. Silti ymmärrän, että joku toinen voi tykätä puhua puhelimessa eikä se tee hänestä yhtään parempaa tai huonompaa ihmistä, ainoastaan erilaisen. Esim yksi ystäväni soittaa joka päivä äidilleen tai siskolleen, kälyni soittelee maratonpuheluja kauempana asuville ystävilleen ja mieheni taas soittelee paljon sekä työpuheluja että hoitaa omia asioitaan puhelimessa ja myös soittelee ystävilleen sopiakseen asioista tai kuulumisia kyselläkseen. Minä hoidan kaiken viesteillä ja netissä. Jos esim lääkäriä tai kampaajaa ei pysty varaamaan netissä, valitsen toisen paikan.
Ehkä nämä vaunuja työntävät naiset ovat vauvan kanssa kahdestaan koko päivän ja käyvät kävelyllä kun vauva nukkuu. Samoja lenkkejä päivästä toiseen kävely voi olla tylsää, joten he viihdyttävät itseään soittamalla siskolleen, ystävälleen, äidilleen, salarakkaalleen, miehelleen, kenelle nyt soittavatkaan. Tai ehkä he kuuntelevat musiikkia tai podcasteja tai opettelevat vierasta kieltä.
Ahdistaa kävellä vilkkaalla kadulla niin siksi lääryän puhelimessa. Asutaan syrjässä ja täällä on mukavaa kävellä ja katsella rauhassa maisemia.
Vierailija kirjoitti:
Minä sovin mieluiten tekstiviestillä missä ja milloin voin tavata jonkun kaverin kasvotusten enkä vain puhelimen välityksellä.
mulla on salarakas ulkomailta