Olen sh sairaalassa ja työnajantaja pommittaa koko ajan viesteillä ja yrittää soittaa
Tarjoaa ylitöitä. Todella ärsyttävää. Selvitkööt keskenään vaan nyt.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmekään kun palkkasi on "matala" kun työt ei kelpaa. Tässä on syy minkä takia minä en arvosta hoitajien rahan ahneutta kun yritetään päästä mahdollisimman helpolla ja vaaditaan siitä maksimaalinen korvaus
Tää on varmaan provo, mutta kommentoipa kumminkin. Sairaalat, perusterveydenhuolto, osastot jne. on pyörinyt ja pysynyt pystyssä nimenomaan siksi, että hoitajat on venyneet ja vanuneet vuosia ja ylityöt ovat olleet pitkään sääntö eikä poikkeus. Monella tekee tosi pahaa jättää työkaverit selviytymään vuoroista, boissa mennään todella vajaalla miehityksellä ja jo pelkästään siksi jäädään usein ylitöihin. Ja työnantajahan tämän tietää ja osaa kyllä hyvin vedota ja syyllistää.
oli varaa irtisanoa terveitä työhaluisia tai estää hoitamasta työtään?
Ketään ei ole irtisanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitaja mutta meillä ihan samaa. Sitten suututaan jos en vastaa vapaapäivänä :,D ihan kuin ei olisi mitään muuta elämää.. tai olen tullut yövuorosta klo 9 niin puhelin soi klo 11 tulenko iltaan.
ottakaa esille huono ymmärrys.
Mikä ymmärrys…?
Huono työvuoron tekijän ymmärrys siitä että ei voi 3 t kuluttua pyytää uudelleen töihin.
Vastaa nyt hyvä ihminen, suojelutyöhön laittamassa ja sä et vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hoitaja mutta meillä ihan samaa. Sitten suututaan jos en vastaa vapaapäivänä :,D ihan kuin ei olisi mitään muuta elämää.. tai olen tullut yövuorosta klo 9 niin puhelin soi klo 11 tulenko iltaan.
ottakaa esille huono ymmärrys.
Mikä ymmärrys…?
Huono työvuoron tekijän ymmärrys siitä että ei voi 3 t kuluttua pyytää uudelleen töihin.
Työvuoron tekijän ymmärrys? Tarkoitatko työvuorosuunnittelijaa? On valtava työvoimapula, soittelevat kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmekään kun palkkasi on "matala" kun työt ei kelpaa. Tässä on syy minkä takia minä en arvosta hoitajien rahan ahneutta kun yritetään päästä mahdollisimman helpolla ja vaaditaan siitä maksimaalinen korvaus
Tää on varmaan provo, mutta kommentoipa kumminkin. Sairaalat, perusterveydenhuolto, osastot jne. on pyörinyt ja pysynyt pystyssä nimenomaan siksi, että hoitajat on venyneet ja vanuneet vuosia ja ylityöt ovat olleet pitkään sääntö eikä poikkeus. Monella tekee tosi pahaa jättää työkaverit selviytymään vuoroista, boissa mennään todella vajaalla miehityksellä ja jo pelkästään siksi jäädään usein ylitöihin. Ja työnantajahan tämän tietää ja osaa kyllä hyvin vedota ja syyllistää.
Olen kuullut lukuisia sairaanhoitajia ,jotka irtisanottu kun ei ole ottaneet rokotteita.
koko maassa 35 000,tai siirretty toisiin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osaisko joku terveudenalan hoitaja kertoa ,tilanteesta ylipäätään.
vajaa miehitys, onko niitä koronapotilaita paljon ,onko piikkihaittoja paljon,,kuolemia ?
missä mättää?
Tilanne on se että hoitajia ei ole. Vakansseja auki useita ja parhaassa tapauksessa yksi hakija.
Piikkihaittoja ei ole. Korona potilaita on, mutta harva nykyisen vallitsevan variantin kanssa ja rokottoiden ansiosta vähemmän sairaita.
Tämän päivän tilanne 4 sairaana, illasta puuttuu tekijöitä, huomenna mennään vajaalla ja viikonloppuna myös, jos ei löydy tekijöitä pitkiin vuoroihin tai joku tulee vapaalta. Jos ei niin päivystys turvataan sillä, että ylihoitaja määrää tekijän. Eli normi päivä.
4 sairaana? Miten niin monta sairaana? En toki ole terveydenhuollossa ollut töissä,mutta entisissä työpaikoissa oli harvoin montaa ihmistä samaan aikaan sairaana. Etenkään jatkuvasti.
Pitäisikö olla siis jotenkin "varuilla" porukkaa jatkuvasti sairastapauksien vuoksi?
Tilanne on nyt kyllä katastrofaalinen. Puolisoni on esim tällä viikolla tehnyt jo kolme pitkää vuoroa ja yhden vapaalla vain koko ajan.
En ymmärrä miksi tähän ei herätä! Olen oikeasti jo huolissani hänestä ja jaksamisesta. Tilanne vain pahenee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan terveysalalla nykyään oppitunteja ammattietiikasta?
Ei, mutta taloudesta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut lukuisia sairaanhoitajia ,jotka irtisanottu kun ei ole ottaneet rokotteita.
koko maassa 35 000,tai siirretty toisiin tehtäviin.
Siirtoja tietenkin tehty, yhtäkään ei irtisanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi liitot eivät sitten ole nostaneet tätä asiaa kepin nokkaan ja lähteneet lakkoilemaan nimenomaan työolojen puolesta? Selittäkääpä tämä minulle ja keskustellaan sitten lisää. Rahan vonkuminen antaa kuvan, ettei tilanne oikeasti hoitajista ole paha. Tai sitten ollaan vain liian tyhmiä ajamaan omaa parastaan. Kumpikaan vaihtoehto ei veronmaksajaa miellytä. Lisäpalkka ja lisäresurssit eivät molemmat voi toteutua yhtaikaa. Tai sitten toisen on oltava minimaalinen.
Myönnän että minun on vaikea suhtautua tähän lakkoon ja tuntea hoitajia kohtaan myötätuntoa. Olen kroonisesti sairas ja elämäni aikana minua on hoitanut/tutkinut n. 70 sairaanhoitajaa, ensihoitajaa, kätilöä ja muuta juuri tässä lakossa olevaa ammattihenkilöä. Kolme näistä ihmisistä on kohdellut minua empaattisesti ja kauniisti. Olen tehnyt valituksen kymmenestä, kohtelu on ollut niin töykeää, loukkaavaa, hirveää. Synnytys oli erityisen vaikea kokemus juuri röyhkeän kätilön kanssa joka aiheutti minulle vamman. Toivon etten ikinä joutuisi enää asioimaan missään terveydenhuollossa. Pelkään ja inhoan teitä vaikka olen armoillanne. Ymmärrän että osa asenteestanne johtuu työtaakasta mutta minulla kyseessä on koko elämä, henki. Ja te olette aivan hirveitä 90% ajasta.
Siljan kanssa oli podkastissa video, nuori sairaanhoitaja ,jolle lääkäri kielsi ottamasta toista k-rokotetta .hän oli saanut niin vaikean haitan ,mutta työkykyinen.
siitä syystä irtisanottiin asiakastyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan terveysalalla nykyään oppitunteja ammattietiikasta?
Niitä voisi tarjota johdolle ja Valviralle kun ei valvo riittävästi. Voivoi jos Valvira tietäisi miten vanhustenhoito on toteutettu kuntien hoitopaikoissa…
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että minun on vaikea suhtautua tähän lakkoon ja tuntea hoitajia kohtaan myötätuntoa. Olen kroonisesti sairas ja elämäni aikana minua on hoitanut/tutkinut n. 70 sairaanhoitajaa, ensihoitajaa, kätilöä ja muuta juuri tässä lakossa olevaa ammattihenkilöä. Kolme näistä ihmisistä on kohdellut minua empaattisesti ja kauniisti. Olen tehnyt valituksen kymmenestä, kohtelu on ollut niin töykeää, loukkaavaa, hirveää. Synnytys oli erityisen vaikea kokemus juuri röyhkeän kätilön kanssa joka aiheutti minulle vamman. Toivon etten ikinä joutuisi enää asioimaan missään terveydenhuollossa. Pelkään ja inhoan teitä vaikka olen armoillanne. Ymmärrän että osa asenteestanne johtuu työtaakasta mutta minulla kyseessä on koko elämä, henki. Ja te olette aivan hirveitä 90% ajasta.
Varmaan on syytä katsoa peiliin aivan ensisijaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi liitot eivät sitten ole nostaneet tätä asiaa kepin nokkaan ja lähteneet lakkoilemaan nimenomaan työolojen puolesta? Selittäkääpä tämä minulle ja keskustellaan sitten lisää. Rahan vonkuminen antaa kuvan, ettei tilanne oikeasti hoitajista ole paha. Tai sitten ollaan vain liian tyhmiä ajamaan omaa parastaan. Kumpikaan vaihtoehto ei veronmaksajaa miellytä. Lisäpalkka ja lisäresurssit eivät molemmat voi toteutua yhtaikaa. Tai sitten toisen on oltava minimaalinen.
Kuudennen sadannen kerran; avoimia paikkoja on vaikka kuinka, mutta kun ei ole hakijoita! Paremmalla palkalla nyt ensi alkuun voitaisiin houkutella jengiä täyttämään ne vapaat paikat, sillä jo saataisiin sitä henkilöstöpulaa korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Siljan kanssa oli podkastissa video, nuori sairaanhoitaja ,jolle lääkäri kielsi ottamasta toista k-rokotetta .hän oli saanut niin vaikean haitan ,mutta työkykyinen.
Käytät termiä irtisanominen täysin väärin. Rokotevelvoite on velvoite, jo et ole rokotettu (oli syy mikä vain), sä et toettyjen potilsryhmien kanssa toimi. Täysin yksiselitteistä, ei henkilökohtaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuudennen sadannen kerran; avoimia paikkoja on vaikka kuinka, mutta kun ei ole hakijoita! Paremmalla palkalla nyt ensi alkuun voitaisiin houkutella jengiä täyttämään ne vapaat paikat, sillä jo saataisiin sitä henkilöstöpulaa korjattua.
Kyllä, uusille parempi liksa, ei olemassa oleville. Näin on tehty vuosia muillakin aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät termiä irtisanominen täysin väärin. Rokotevelvoite on velvoite, jo et ole rokotettu (oli syy mikä vain), sä et toettyjen potilsryhmien kanssa toimi. Täysin yksiselitteistä, ei henkilökohtaista.
sanotaan että pakkorokottamesta oli kieltäytyjiä on kymmeniä tuhansia.sitten ovat poistuneet vahvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sanotaan että pakkorokottamesta oli kieltäytyjiä on kymmeniä tuhansia.sitten ovat poistuneet vahvuudesta.
Höpöhöpö. Selvitysten mukaan, mikään ei muuttunut, maailma ei kaatunut eikä hoitajapula pahentunut. Suurimmalla osalla on rokotteet asianmukaisesti. Samaa väitettiin aikoinaan knfluenssan kohdalla, samaa paskaa kuin tämä iänikuinen ”hoitajapula korjaantuu palkankorotuksilla”. Ei ole korjaantunut, eikä korjaudu nytkään. Kuinka kauan muiden pitää uskoa valheita?
Mitä se työnantaja sulle soittelee, eikö se ole ajan tasalla maailmanmenosta. Ylityökielto.
Provoiletko tällä palstalla bullshittiä vääntäen, jatkuvasti jopa.