Aiotteko/oletteko vaihtaneet halvempaan kahviin niin paljon nousseiden hintojen takia?
Tuo kahvin hintojen nousu on nyt alkanut sen verran kylmäämään, että olen alkanut miettiä juhla mokasta halvempiin merkkeihin siirtymistä. Te jotka käytätte jo valmiiksi näitä halvempia merkkejä (saludo, pirkka, rainbow, lidlin hieno mokka, ym.) tai olette niihin vasta siirtyneet: mitä suosittelisitte? Juon kahvini tilkkasella täysmaitoa taittamaan happamuutta pois.
Kommentit (42)
Samoista puruista saa hyvin kahdet kahvit.Kolmanteen kertaan voi laittaa puolet uusia puruja.
Juon kahvia nyt harvemmin ja vähemmän. Muuten samat merkit.
Lopetin kahvinjuonnin kokonaan kun sydän ei enää kestänyt kofeiinin vaikutuksia.
Kitkeryys on vaaleapaahtoisen kahvin ongelma, kokeile joskus tummaa. Mielestäni maidon kanssa menee ihan mikä vaan ja Rainbown kahvia on mielestäni testeissäkin kehuttu. Itse olen sitä mieltä, ettei kahvin hinnalla ole väliä, koska se on niin riittoisaa. Olen itse asiassa vaihtanut italialaiseen kahviin ja mutteripannuun, kahvini maksaa noin 8 euroa/ 250 grammaa ja mutteripannussa sitä kuluukin enemmän. Osaan kyllä muuten kitsastella monessakin asiassa, käytän paljon kauppojen omia merkkejä, sillä mielestäni laatu on monesti ihan kelvollista.
Kahvi on ylellisyystuote ja siksi näen tärkeänä, että itse kahvin viljelijät ja tuottajat saavat edes minimaalisen korvauksen työstään. Siksi ostan vain Reilun kaupan -sertifikaatin kahveja, vaikka ne maksavatkin perusmerkkejä enemmän. Nykyinen maailmanmeno osoittaa sen, mihin ajaudumme kun voitontavoittelu ja omien etujen ajaminen ovat tärkeämpää kuin kaikki muu.
Juhlamokka ei ole vuosiin edes ollut hyvää kahvia. Kitkerää arabicaa ja parempaa on tarjolla jopa halvemmissa. Ja kyllä olen ostanut edullisempia esim tarjouksia löytyy vähän väliä ja hinnaksi tulee n.3-4€/pkt kun ostaa kerralla 2-3 tarjouksesta riippuen.
X-tra kahvia sen olla pitää, halpaa ja hyvää :)
Lidl:n Intenso on parasta kahvia ikinä. En koskaan ostaisi kallista Juhlamokkaa ja mitä niitä nyt on.
Juon Rekoa ja joskus makukajveja. En vaihda merkkiä, korkeintaan juon harvemmin jos menee yli 10€/paketti.
No ei ole koskaan ollut tulot niin tiukalla, että pitäisi jotain parin euron kahvipakettia miettiä. Ruoka on meillä hyvälaatuista, ja siitä ei tingitä.
Onko juhla mokka porukoiden mielestä oikeasti niin pahaa? Omasta mielestäni se on juuri sitä parasta. Jännä miten paljon ihmisillä makuasiat eroavat! -ap
Vierailija kirjoitti:
Onko juhla mokka porukoiden mielestä oikeasti niin pahaa? Omasta mielestäni se on juuri sitä parasta. Jännä miten paljon ihmisillä makuasiat eroavat! -ap
Moni ei edes huomaisi eroa, kunhan yritetään olla parempaa väkeä. Eräs sukulaiseni kelpuuttaa vain Presidentin, mutta hyvin upposi Kulta Katriina, kun ei tiennyt, mitä oli. Minusta myös Juhla Mokka on hyvää, mutta halvemmatkin menevät, koska käytän maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Lidl:n Intenso on parasta kahvia ikinä. En koskaan ostaisi kallista Juhlamokkaa ja mitä niitä nyt on.
Onko tämä se halpisten halpis mikä maksaa 1,90e/pkt.
Kerran ostin ja roskiin meni. Ikinä ei Missään ole niin pahaa kahvia juonu.
Joku saludo on huippuhyvää tuohon verrattuna. Ja sekin on pahaa.
En vaihda! Kahvin ja vessapaperin pitää olla laadukasta! Arjen pieniä nautintoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei edes huomaisi eroa, kunhan yritetään olla parempaa väkeä. Eräs sukulaiseni kelpuuttaa vain Presidentin, mutta hyvin upposi Kulta Katriina, kun ei tiennyt, mitä oli. Minusta myös Juhla Mokka on hyvää, mutta halvemmatkin menevät, koska käytän maitoa.
Mä tein sokkotestin kun halusin testata onko näissä oikeasti eroa.
Makutestini voittajaksi paljastui Presidentti. Rainbow maistui samalta kuin Juhla Mokka, aavistuksen rasvaisempi oli. Halpamekit oli viimeisinä.
Aivan järjetöntä maksaa 8 eurotinta Juhla Moskasta kun Lidlistä saa edelleen laadukkaampia Bellaromin kahveja 4-5e hintaan.
Presidentti Tumma paahto suodatinkahvi.
Siitä en tingi.
Olen köyhä joten juon pirkkaa. Pahaa mutta ei auta.
Siirryin tummasta Juhla Mokasta Lidlin Bellarom Cremaan. Joutuu jauhamaan itse, mutta se nyt ei haittaa. Mihinkään sateenkaarikahveihin ei siirrytä, juomatta jätetty kahvi ei ole säästämistä.