Miehen mielestä nähdään liikaa?
Minä olen tykännyt siitä että ollaan oltu paljon yhdessä tai sitten "yhdessä erillään". Olen aina ollut kotona viihtyvä eikä minulla ole kaveriporukkaa jonka kanssa mennä ja touhuta. Mieheni on myös kotona viihtyvä. Nyt kuitenkin kertoi minulle että häntä ilmeisesti häiritsee tämä että nähdään paljon. En voi kiistääkään tätä, mutta minua loukkasi silti tuo, ikäänkuin seurani ei miellyttäisi enää. Luulisi että olisi tullut aiemmin jo selville että minulla on harvoin omia menoja ja viihdyn kotona puuhastellen, ei kuulemma tule mitään puhuttavaakaan kun nähdään kokoajan. Yritin sitten kysyä että mikä tähän olisi ratkaisu niin ei osannut sanoa sitäkään. Huoh. Mites muut jotka seurustelette mutta ei ole sitä kuuluisaa omaa elämää (koskaan ollutkaan). Eikä sitä niinvain hankita, joten turha ehdottaa sitä.
Kommentit (26)
Eli siis mies ehdotti, että harventaisitte tapailemista? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Kuinka paljon te olette viettäneet viikoittain aikaa yhdessä? Ehkä hän ihan aidosti kaipaa enemmän omaa aikaa eikä toiveen taustalla ole mitään sen kummempaa. Toinen vaihtoehto on, että hän kaipaa myös vapautta eikä vain omaa aikaa. Siis vapautta tutustua uusiin ihmisiin, myös mahdollisesti kiinnostaviin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mies ehdotti, että harventaisitte tapailemista? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Kuinka paljon te olette viettäneet viikoittain aikaa yhdessä? Ehkä hän ihan aidosti kaipaa enemmän omaa aikaa eikä toiveen taustalla ole mitään sen kummempaa. Toinen vaihtoehto on, että hän kaipaa myös vapautta eikä vain omaa aikaa. Siis vapautta tutustua uusiin ihmisiin, myös mahdollisesti kiinnostaviin naisiin.
Ei selvinnyt mitä haluaisi, käytännössä asutaan yhdessä, miehen talossa enemmän tilaa ja lähempänä kummankin työpaikkaa. Virallista yhteenmuuttoakin mietitty, kysyin sitäkin että miten ajattelee sitten oman ajan järjestyvän jos minä luopuisin vuokra-asunnostani. Ei osannnut vastata siihenkään. Ap
Mies varmaan pohtii eroa. Tämä sen perusteella että olette aiemmin puhuneet yhteenmuutosta, mutta nyt mies ei halua nähdä niin paljoa.. eli ei halua asua yhdessä.
No minä en itsekään haluaisi sellaista suhdetta, missä vaan nyhjätään kotona tai käydään kerran vuodessa elokuvissa. En pitäisi sellaista kumppania kiinnostavana, jolla ei ole mitään muuta elämää kuin kukkien kastelu. Kurja sanoa, mutta kuulostaa siltä että miehesi alkaa kyllästyä suhun, jos sulla ei ole mitään muuta annettavaa. Ei se ole henkisesti eikä fyysisesti sellaista aktiivista elämää, mitä suurin osa ihmisistä toivoo.
Mies haluaa sanoa, että pysyisit siellä omassa kodissasikin välillä, että saisi olla yksin rauhassa.
Joo, jos mies haluaa nähdä harvemmin niin se pettää ja aikoo jättää.
Jos taas mies haluaisi nähdä useammin, niin se on ripustautuva ja kontrolloiva narsissi.
Jos nainen haluaa nähdä minkä verran tahansa, niin se on juuri oikea määrä, vähän niin kuin velho ei ole koskaan myöhässä eikä ajoissa, vaan saapuu juuri ajallaan.
Arki tappaa romantiikan ja erotiikan. Tavallinen rahvas ei sitä tajua.
Ei halua muuttaa yhteen. Riittää, että kävisit kerran viikossa seksin merkeissä.
Tuo on vähän lapsellista, että ”ei puhuttavaa, kun nähdään niin paljon”. Kyllä sit vaan parisuhteissa yleensä puhutaan, vaikka olisi ollut joku 30 vuottakin yhdessä. Joten sanoisin, että mies taitaa olla kyllästynyt. Sinuun tai parisuhteeseen tai molempiin.
Vierailija kirjoitti:
No minä en itsekään haluaisi sellaista suhdetta, missä vaan nyhjätään kotona tai käydään kerran vuodessa elokuvissa. En pitäisi sellaista kumppania kiinnostavana, jolla ei ole mitään muuta elämää kuin kukkien kastelu. Kurja sanoa, mutta kuulostaa siltä että miehesi alkaa kyllästyä suhun, jos sulla ei ole mitään muuta annettavaa. Ei se ole henkisesti eikä fyysisesti sellaista aktiivista elämää, mitä suurin osa ihmisistä toivoo.
No tuollein jos ajattelee niin voisin kysyä että mitä mieskään antaa minulle kun ei hän sen enempää mene ja touhua? Käy salilla ja katsoo elokuvia. Minä tykkään reissata, mieheni kanssa, voisin olla jatkuvasti menossa. Yksin en vaan halua matkustella, koska jaetut kokemukset ja ilo on se juttu. Yksin käyn kyllä kaupungilla ja kahviloissa sekä pidän yhteyttä kauempana asuviin kahteen kaveriin. Siskoa näen useammin. Mutta pääasiassa arjessa tulee oltua kotona, lue, puuhastelen kodin kimpussa, teen ruokaa ja leivon, seuraan yhteiskunnallisia asioita jne. Voihan se olla että on sitten kyllästynyt, luulin että oltiin suht samanlaisia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa sanoa, että pysyisit siellä omassa kodissasikin välillä, että saisi olla yksin rauhassa.
Niin no mites sitten kun olisi yhteinen koti? Minulla ainakin parisuhteen tavoitteena on yhteinen koti, elämä ja tulevaisuus. Ap
Minulle ex sanoi, että olen läheisriippuvainen, kun yritin pyytää mukaan lenkille, festareille, pikkureissuille ym. Niin ja siis mies ei koskaan suostunut näihin pyyntöihin. Yhteisen 20 vuoden aikana ajoittain otin puheeksi jonkun tekemisen. Yksin ja lasten kanssa kävin sitten joka paikassa. Totuushan oli, että ex oli täysin kyllästynyt minuun ja mitään tunteita ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei selvinnyt mitä haluaisi, käytännössä asutaan yhdessä, miehen talossa enemmän tilaa ja lähempänä kummankin työpaikkaa. Virallista yhteenmuuttoakin mietitty, kysyin sitäkin että miten ajattelee sitten oman ajan järjestyvän jos minä luopuisin vuokra-asunnostani. Ei osannnut vastata siihenkään. Ap
Emme edelleenkään ole ajatustenlukijoita, mutta helpottaisi pohtia vaihtoehtoja, jos vastaisit kysymyksiin. Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Vietätkö ollenkaan aikaa omassa asunnossasi vai oletteko yhdessä 24/7? Miten nopeasti suhteenne ajautui siihen tilanteeseen? Entä jos nyt alkaisit viettää enemmän aikaa omalla asunnollasi ja viettäisitte yhdessä vaikka vain viikonloput? Arkisin molemmilla olisi töiden jälkeen omaa aikaa.
Eli olet miehen asunnolla jatkuvasti. Minusta ihan sievä vihjaisu, että voisit olla välillä kotonakin. Siihen on syy ettette asu yhdessä. Mies kaipaa omaa tilaa ja aikaa.
Et kai tosissasi suunnittele yhteen muuttamista ihmisen kanssa, joka on jo nyt kyllästynyt sinuun?
Kyllä asia taitaa valitettavasti olla niin, että jos sinulla ei ole mitään ”omaa”, et oikein ole kiinnostava muiden silmissä. Jos vain nyherrät siellä miehen talossa ja häntä alkaa se ahdistaa - ehkä hän haluaisi uusia kokemuksia mutta sinun läsnäolosi jotenkin pidättelee häntä - ero on edessä ennen pitkää.
Ihan ensin menisin sinuna omaan kotiisi muutamaksi yöksi. Ei voi kaivata sellaista, joka on koko ajan liian lähellä. Ehkä miehelle tuleekin sinua ikävä, kun et hengaa vieressä koko ajan?
Ja vaikket sitä haluakaan, sanon silti: hanki joka tapauksessa jotain muuta sisältöä elämääsi kuin tuo miekkonen.
Te taidatte olla liian erilaisia - sinulle riittää kotielämä ja miehelle ei. Itse oon sun kaltainen ja parikin suhdetta loppunut siihen että mies on alkanut kokea mut tylsäksi kun vain aina yksin möllötän kotona enkä tee mitään (paitsi käyn töissä tietysti). Mutta kun minä olen aidosti onnellinen näin, niin en ole halunnut sitä lähteä muuttamaankaan, joten suhde on loppunut. Mulle löytyi kyllä lopulta samanhenkiinen kotihiiri, joka ei kaipaa (eikä tee itsekään) muuta kuin on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mites sitten kun olisi yhteinen koti? Minulla ainakin parisuhteen tavoitteena on yhteinen koti, elämä ja tulevaisuus. Ap
Sitä yhteistä kotia, elämää ja tulevausuutta ei tämän miehen kanssa ole luvassa.
Ikävä kyllä mies pohtii eroa ja tuo on vain kiertotie sanoa sinulle. Toivoo, että ymmärtäisit yskän.
Kesä tuossa ja mies kaipaa vapautta.