Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskisuositus poistui, mutta kuinka moni vielä aikoo käyttää maskia?

Vierailija
21.04.2022 |

Itse en ainakaan ajatellut vielä lopettaa. Onko muita, jotka jatkavat? Vähän hirvittää tämä maskipakon poistaminen, etenkin kun ihmiset eivät käy testeissäkään enää. Itselläni oli korona viime kuussa, mutta todellakin käytän maskia vielä suojatakseni itseäni uudelta tartunnalta ja suojellakseni muita.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska mulla on allergista nuhaa, ja hengitystieoireisena pitäisi käyttää maskia.

Uskon saavani enemmän paheksuvia katseita osakseni kun niiskutan ja niistelen bussissa tai kaupassa.

Vierailija
22/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kun suositus poistui! Mietin vaan että mistä ne maskeja käyttäviä solvaavat keksivät uuden lammastelu aiheen vai jäävätkö muistelemaan menneitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sairastanut koronaa, ja juuri nyt olisi huono ajankohta sairastua töiden ym. sovittujen menojen puolesta, joten käytän maskia ja välttelen väkijoukkoja vielä muutaman viikon.

Vierailija
24/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän edelleen. Meilläpäin on vahva maskisuositus voimassa.

Ei ole enää. THL:n koko maata koskeva "suosituskin" on jo poistunut. Mitään suositusta ei ole enää edes VR:lla ja Finnairilla. Voihan sitä toisaalta vapaassa maassa kulkea vaikka paperipussi päässä jos haluaa...

Vierailija
25/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ämmät työpaikalla päättivät, että pidetään rättejä niin pitkään kun tartuntoja on eli maailmanloppuun asti. Minä en pidä!

Vierailija
26/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla on ollut pakko käyttää maskia ihan jo surkean ilmanlaadunkin vuoksi.

Vierailija
27/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa luottaa varmaan enemmän kotimaiseen kertakäyttömaskiin kuin kaukaa tulleisiin, ihmiset on nimittäin peloteltu morgell*neilla, epähygieenisillä maskeilla ja hiukkasmuovilla. Kotimaiset loppuvat helposti?

Vierailija
28/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio aloittaa maskin käyttämistä.

Vierailija
29/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää. THL:n koko maata koskeva "suosituskin" on jo poistunut. Mitään suositusta ei ole enää edes VR:lla ja Finnairilla. Voihan sitä toisaalta vapaassa maassa kulkea vaikka paperipussi päässä jos haluaa...

Yleinen suositus poistui viime viikolla, alueelliset jäi voimaan.

PKS poistui eilen.

Pirkanmaalla tms voi olla vielä suositus voimassa.

Vierailija
30/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joissain tilanteissa esim. terveysasemat, sairaalat ja pienet ruuhkaisat paikat joissa pyydetään käyttämään maskia, mutta muuten pidän turvaväliä ja desinfioin käsiä, kuten aina olen tehnyt jo ennen koronaakin.

Vierailija
31/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekan takia voin käyttää, muuten olen lopettanut jo saatuani kolmannen rokotteen. Ihmisellä on vain yhdet keuhkot, joten varjelen omiani katupölyltä. Eilen unohtui maski ja se kostautui illalla, oli otettava salbutamolia.

Vierailija
32/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän huolestuttaa, kun ihmiset ei ymmärrä yleisen ja alueellisen suosituksen eroa. Aikuiset ihmiset siis, joilla on google joka sekunti käytössään!

Vierailija
33/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion edelleen käyttää kaupoissa ja julkisissa. Mulla ei ole mitään ongelmaa pitää maskia. Saapahan ainakin peittää resting bitch facen jos ei muuta.

Vierailija
34/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua keuhkoja täyteen hiekkaa. Oheinen juttu on vuodelta 2017, eli ajalta ennen pandemiaa.

"Vaivaako katupöly? Käytä rohkeasti hengityssuojainta, neuvoo Allergia- ja astmaliitto

Monilla on kurkku käheänä koko kevään, sillä katupöly voi tunkeutua syvälle keuhkoihin. Katuhiekan ja pölyn poistaminen on jo aloitettu Helsingissä."

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005128358.html

Ei voi olla henkisesti terveelle ihmiselle muiden maskit ongelma. Ei pandemiassa eikä muulloinkaan. 

Vierailija
35/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaatekappale aiheutti samanlaisia pakkomielteitä ap:ssä ennen vuotta 2020? Oliko se leggins, oliko se napapaita, oliko se paljaat nilkat eli puuttuvat sukat? Hinkuatko kaikille burkaa? 

Vierailija
36/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan psykologia ja sairaanhoitajaa säännöllisesti ja ainakin vielä tänään oli sairaalan ovessa pyyntö käyttää maskia. Eli heidän luonaan käytettävä. Kaupoissa en ole käyttänyt enää kuukausiin muutenkaan, julkisilla en kulje mutta en käyttäisi jos kulkisin.

Vierailija
37/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän huolestuttaa, kun ihmiset ei ymmärrä yleisen ja alueellisen suosituksen eroa. Aikuiset ihmiset siis, joilla on google joka sekunti käytössään!

Heh 🤭

Typerykset vielä täällä negaamassa kommentteja 🤭

Menikö tunteisiin?

Vierailija
38/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua keuhkoja täyteen hiekkaa. Oheinen juttu on vuodelta 2017, eli ajalta ennen pandemiaa.

"Vaivaako katupöly? Käytä rohkeasti hengityssuojainta, neuvoo Allergia- ja astmaliitto

Monilla on kurkku käheänä koko kevään, sillä katupöly voi tunkeutua syvälle keuhkoihin. Katuhiekan ja pölyn poistaminen on jo aloitettu Helsingissä."

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005128358.html

Ei voi olla henkisesti terveelle ihmiselle muiden maskit ongelma. Ei pandemiassa eikä muulloinkaan. 

Mua kans ihmetyttää, mksi ihmisiä haittaa niin kovasti se, että joku toinen käyttää maskia. Joku perustavanlaatuinen vika sellaisissa ihmisissä varmaan on.

Vierailija
39/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 75v, Helsingissä asuva, ei rokotuksia, käyttänyt maskia vain silloin tällöin ruokakaupassa, bussissa usein, muulloin en ollenkaan, tavannut ihmisiä paljon. Koronaa en ole sairastanut, enkä mitään muutakaan flunssaa vuosiin. Nyt alan käyttämään maskia enemmän, koska sairastuin tautiin, johon joudun käyttämään vastustuskykyä voimakkaasti alentavaa lääkettä ainakin kuukausia. Ei kysymyksessä ole pelkästään yritys estää koronatartuntaa vaan yhtä lailla kaikkia muitakin tarttuvia tauteja.

Vierailija
40/43 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 75v, Helsingissä asuva, ei rokotuksia, käyttänyt maskia vain silloin tällöin ruokakaupassa, bussissa usein, muulloin en ollenkaan, tavannut ihmisiä paljon. Koronaa en ole sairastanut, enkä mitään muutakaan flunssaa vuosiin. Nyt alan käyttämään maskia enemmän, koska sairastuin tautiin, johon joudun käyttämään vastustuskykyä voimakkaasti alentavaa lääkettä ainakin kuukausia. Ei kysymyksessä ole pelkästään yritys estää koronatartuntaa vaan yhtä lailla kaikkia muitakin tarttuvia tauteja.

Tsemppiä sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän