Maskisuositus poistui, mutta kuinka moni vielä aikoo käyttää maskia?
Itse en ainakaan ajatellut vielä lopettaa. Onko muita, jotka jatkavat? Vähän hirvittää tämä maskipakon poistaminen, etenkin kun ihmiset eivät käy testeissäkään enää. Itselläni oli korona viime kuussa, mutta todellakin käytän maskia vielä suojatakseni itseäni uudelta tartunnalta ja suojellakseni muita.
Kommentit (43)
Itse pyristelen koronasta tällä hetkellä eroon. Ekat oireet alkoivat viime viikolla ja nyt jo paljon parempi olo. Ilmeisesti nyt on suoja koronaa vastaan 3-4 kuukaudeksi, mutta en aio lopettaa maskin käyttöä. Oon jo niin tottunut siihen, tuntuisi oudolta olla ilman maskia. Kyllä sitä huomas jo viimeksi kaupassa käydessään, että maskit on kadonneet ihmisten naamoilta.
Minä pidän vielä. En ole sairastanut koronaa. Eipä tuo kaupoissa mitään haittaa. Sukulaisia ja tuttavia nähdään jo kuin ennen. Ilman maskia ja kahvitellen.
Aion käyttää vielä. Etenkin, jos on paljon ihmisiä vaikkapa ruokakaupoissa.
Käytä sitä FFP:tä niin ei tarvi olla huolissaan muiden maskin käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Itse pyristelen koronasta tällä hetkellä eroon. Ekat oireet alkoivat viime viikolla ja nyt jo paljon parempi olo. Ilmeisesti nyt on suoja koronaa vastaan 3-4 kuukaudeksi, mutta en aio lopettaa maskin käyttöä. Oon jo niin tottunut siihen, tuntuisi oudolta olla ilman maskia. Kyllä sitä huomas jo viimeksi kaupassa käydessään, että maskit on kadonneet ihmisten naamoilta.
Miten voi olla mahdollista, että jonkun mielestä tuntuu oudolta olla ilman maskia? Eikö kannattaisi totutella - maskittomuus on kuitenkin ihmiselle luonnollisempi olotila kuin maskinkäyttö. Kehität vielä jonkin ammattiapua vaativan ongelman tuosta, jos et katkaise tilannetta ajoissa.
Minä. Olen alkanyt tykätä tästä naamioitumisesta.
Ruokakaupoissa tuun käyttää ikuisesti maskia ja ulkona keväällä siitepölyn/katupölyn aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, että jonkun mielestä tuntuu oudolta olla ilman maskia? Eikö kannattaisi totutella - maskittomuus on kuitenkin ihmiselle luonnollisempi olotila kuin maskinkäyttö. Kehität vielä jonkin ammattiapua vaativan ongelman tuosta, jos et katkaise tilannetta ajoissa.
No voi hyvää päivää :D Käyn kaupassa kerran kaks viikossa ja silloin maski naamalla. Teen etätöitä enkä huitele pitkin kyliä noin muutenkaan. Se, että jos tuntee olonsa "normaaliksi" maski naamalla kaupassa, niin ei oo varmaan ongelma :D Viime kesästä muistaneena voin kuitenkin olla melko varma, että maski jää autoon, kun kesähelteellä käyn kaupassa... -sama
Itse aion jatkaa edelleen ffp2 ja ffp3 maskien käyttämistä julkisessa liikenteessä ja ruokakaupoissa sekä kaikissa tiloissa, joissa on paljon ihmisiä. Olen näin eläkeläisenä onnistunut välttelemään koronaa jo 2 vuotta ja riskiryhmäläisenä en haluaisi mahdollista long covidia riesakseni puhumattakaan sairaalaan joutumisesta (varsinkin jos hoitajat irtisanoutuvat joukolla)
Maskin kanssa on voinut mennä kauppaan ruokkoamattona, varsinkin jos on vetänyt pipon päähän. Ei oo tarvinnu pahemmin meikata korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Maskit on kadonneet aika tehokkaasti ihmisiltä. Teen etätöitä ja kävin tänään ulkona lounaalla enkä nähnyt enää kellään maskeja. Eilen kaupassa alle puolet käytti enää maskia.
Paljon oli maskeja, bussissa melekin kaikilla ja kaupassakin, paitsi eräällä ihmismassalla, jotka eivät ole koskaan maskeja piäneet.
Aion pitää jatkossakin, koska suojaa esim. tuberkuloosilta jota taas esiintyy ja katupölyltäkin. Lotena jos sakon uhalla kielletään maskin käyttö.
Täysistunnossa eilen kaikilla oli maski, paitsi yhdellä.
Vierailija kirjoitti:
Maskin kanssa on voinut mennä kauppaan ruokkoamattona, varsinkin jos on vetänyt pipon päähän. Ei oo tarvinnu pahemmin meikata korona-aikana.
Kyllä minä ole peseytynyt samaan malliin nämä pari vuotta, maskin kanssa tai ilman peseydyn.
Vierailija kirjoitti:
Itse pystyn kyllä käymään kaupassa ilman meikkiä, jos ei huvita meikata. Ei tarvitse peittää kasvoja sen takia.
Hävetkää te jotka vielä käytätte maskeja. En pidä teitä edes ihmisinä.
Käytän edelleen. Meilläpäin on vahva maskisuositus voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Hävetkää te jotka vielä käytätte maskeja. En pidä teitä edes ihmisinä.
Ei sulle kuulu toisten maskit.
Käytän edelleen ruokakaupassa ja ostoskeskuksissa, sekä julkisissa liikennevälineissä.
Maskit on kadonneet aika tehokkaasti ihmisiltä. Teen etätöitä ja kävin tänään ulkona lounaalla enkä nähnyt enää kellään maskeja. Eilen kaupassa alle puolet käytti enää maskia.