Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pahasti venynyt raskausNAHKA vielä palautua?

Vierailija
17.08.2008 |

En nyt puhu raskausKILOISTA vaan siitä, että kilojen jo kadottua raskaus jätti jälkeensä todella paljon ylimääräistä ihoa. Ikää minulla on jo 35 v, se vaikuttanee ihon huonoon palautumiskykyyn. Myös vauva oli todella suuri.

Nahka roikkuu tyhjänä, ryppyisenä pussina ja on niin kamalan näköinen etten ole koskaan nähnyt mitään näin kamalaa esim. uimarannoilla. Tai siis tietysti olen nähnyt ihmisiä jotka ovat ylipainoisempia tms. mutta en normaalipainoisella naisella tällaista roikkuihoa.

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta niin että iho olisi vielä palautunut? Vai onko kirurgia ainoa mikä tällaiseen tilanteeseen voi auttaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse kuulun samaan sakkiin, kilot lähtivät korkojen kera mutta mahanahka roikkuu arpisena ja ryppyisenä. Kirurgin veitsellä lähtisi mutta itse en aio sitä vaihtoehtoa edes harkita.

Vierailija
2/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiedä onko mulla myöskään uskallusta elää koko loppuelämääni tämännäköisellä mahalla, on meinaan todella groteski. Tähän loppuu meikäläisen uimiset julkisella paikalla, jne... :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää minulla 33v ja aika lailla samoissa mitoissa olen muuten, kuin ennen raskauksia (joita siis 2 takana). Mutta mahassa nahka roikkuu ikävästi. Ja urheilen 3-4 krt/ vko. Ekan raskauden jälkeen mielestäni maha katosi aika hyvin, mutta toisen jälkeen ei :(

Vierailija
4/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä ilmiön. Kaverillani on samanmoinen ohuesta nahasta oleva ryppypussi. Ei ylipainoa, mutta kokee ongelmaksi kyllä. Leikkaus kai auttaisi...

Vierailija
5/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja olen 31v

Nyt se nahka vasta roikkuukin.... :(

Ekan jälkeen palauduin hyvin mittoihini 23 vuotiaana,mutta toisesta jäi röllökkä alavatsaan ja nyt kolmannesta koko massu ja peppu ovat yhtä taikinaa...mutta minkäs teet.Mielummin valitsen nämä roikkuvat nahkani,kuin että olisin lapseton... :D

Vierailija
6/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos uimahallissa haluaa käydä, saunassa ja suihkussa on kuitenkin pakko käydä ilman uikkaria :(

Vierailija
7/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen nähnyt samanlaisen myös äidilläni eikä hänkään vatsaansa häpeä - käyttää jopa bikineitä.

Vierailija
8/18 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitot palautui, ja nyt neljännen jälkeen voitte vaan kuvitella miltä näyttää. Löysä ja ryppyinen iho vaan roikkuu, ja siitä ihosta joku tosiaan saisi kunnon kauppakassin itselleen.

T: 34v. neljän äiti

Vierailija
9/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4 raskautta lyhyin välein ja olin kanssa ihan varma ettei taatusti palaudu, mutta kappas, jumppaa/kiinteytystä 3xvko niin kyllä se pikkuhiljaa lähtee, tosin hitaammin kun aiemmin, mutta nyt nuorin sen 8kk ja eipä ole juurikaan löysää enää näkyvissä. Että kyllä se siitä vielä, TOSIN mikäli ei käy jumpassa ja todellakin tee niitä vatsalihaksia niin ei se varmasti siitä palaudu, valitettavasti

Vierailija
10/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan mene uimahalliin arvostellakseen suihkussa muiden makkaroita tai nahkalaukkuja...

Toki niiden kanssa meneminen voi vaatia vähän enemmän itsetuntoa, mutta mä ainakin nostan hattua jokaiselle ylipainoiselle, arpiselle, nahkapussisille yms. jonka näen uimahallissa. Elämä on tarkoitettu elettäväksi ja sen jäljet saa näkyä myös vartalossa. Muistan elävästi pikkutyttönä, kun olin uimahallissa ja siellä vanhempi nainen nosti roikkuvat rintansa olalle, kun pesi vatsaansa siitä alta. Katsoin silmät pyöreinä ja nainen nauroi, että nämä pussit ovat tehtävänsä hyvin hoitaneet, nyt ovat enää tiellä ;)

Itsellenikin näyttää jäävän neljännen jälkeen roikkuva vatsapussi (rinnoista en vielä osaa sanoa :D), mutta ainakin tiedän, mistä se on tullut ja vaikka se ei ole todellakaan kaunis, kannan sen enemmin ylpeänä kuin rupean sitä häpeilemään.

Toki suurin osa meistä haluaa näyttää hyvältä, joten kokeile ihmeessä ihoa kiinteyttäviä rasvoja ja jumppaa ryhti ja vatsalihakset kuntoon, niin roikkumahakin voi näyttää pienemmältä!

Vierailija
11/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo roikkuva nahkapussi kolmen lapsen jälkeen iso ja ruma, eikä kyllä ole palautunut yhtään mihinkään. Pienin lapsista nyt 2-vuotias, joten tuskin tuohon enää on muutosta tulossa.

Normaalipainoinen minäkin, jopa siellä alarajoilla, joten ei tuo läskiä ole.

Vierailija
12/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin leikkaukseen vaan. Itse olen käynyt enkä päivääkään katunut.

Miksi monia vuosia kärsiä asiasta johon on ratkaisu? Nahka ei tosiaan palaudu, vaikka siihen autovaseliinia hinkkaisi, jos se kerran on venynyt ja ryppyinen. Ja mitä enemmän laihtuu, sitä enemmän se rypistyy.

Itsekin yritin muutaman vuoden hyväksyä asian ja kun se ei onnistunut, tein tämän ratkaisun.

Vierailija
13/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa käydä päinvastoin että sitä löysää nahkaa on sitten entistä enemmän jos rasvaa palaa nahan alta...

Vain kirurgin veitsi auttaa..

Vierailija
14/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen toimenpide? Missä kävit? Paljonko maksaa? jne. Kerro kaikki!

Vierailija
15/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vasta 3 vuotta synnytyksestä mahanahka olla ennallaan (olen jo 40v.). Vaati runsaasti keskivartaloon keskittyvää, kiinteyttävää liikuntaa (uinti, vesijuoksu, aikuisbaletti, pilates, jooga, hulahula, tanssi tms.), rasvausta (ahkerasti öljyä lutraten) ja yksinkertaisesti vain aikaa... Mulla oli aivan kauhea nahkapussi ennen, mutta nyt ihan ok tilanne. Läskiä ei mullekaan muuten jäänyt. Toivoa on :-).

Vierailija
16/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoset ja mahanahka roikkuu...

Vierailija
17/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimenpiteessä kävin Tallinnassa(joo, otin riskin), ei mulla ollut ainakaan mitään valittamista palvelusa tai ammattitaidosta. Toki Suomessa toimenpide on vieläkin varmempi, mutta paljon kalliimpikin.

Yhden kerran ehdin toimenpiteen peruakin, kun jännitti niin paljon.

Mulla maksoi varmaan 2500 euroa, aikaa tästä noin 6 vuotta.

Vatsanahkaa ne leikkasi kivan siivun :) ja vatsalihaksia kiristettiin. Itsekin ajattelin, että täytyykö niitä lihaksia nyt kiristellä kun kun nahka tässä on ongelma, mut vakuuttivat, että tulos on paljon parempi näin. Ja kun nukutuksesta heräsin, niin ihmettelin kyllä mihin mun maha on kadonnut, oli kyllä niin timmi, vaikka mielestäni minulla ei pömppö ongelma paha ollut alun perin.

Niin ja napa täytyi siirtää toiseen paikkaan, kun muuten olisi ollut tuolla karvoituksen joukossa :)

Ja tosiaan katunut en ole, lakkasin vallan ajattelemasta mahaani, kun se oli ennen ollut mielessä koko ajan ja sitä olin surkutellu.

Tietysti täytyy muistuttaa että leikkaus on aina riski ja kaikkea muuta.....

Niin ja yksi vauva on tullut vielä ton leikkauksen jälkeen ja jännitti tosi paljon, että mitenkä käy. Hieman tuli löllöä lisää, eikä lihakset tietysti ole enää niin kireällä, mutta kelpaa mulle, ei ole kuitenkaan niin karmea ollenkaan kuin oli ennen.

Ett näin...

Ja näistä leikkauksistahan kukaan ei ikinä puhu mitään ja kukaan ei ole missään käynyt, vaikka jonoa on kirurgeille, et en tiä kuka siellä sit käy.

Ja itse se on päätettävä tekeekö asian eteen jotain vai pystyykö sen kanssa elämään!

Vierailija
18/18 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aion kai käydä. Pitää vaan säästää rahaa. Kiitos kun selostit tarkasti! Mukavaa syksyä!