Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona sittenkin? Kurkkukipu!

Vierailija
21.04.2022 |

Olen kolmesti rokotettu (viimeisin kyllä marraskuussa, joten siitä on jo 5 kk). Olen altistunut koronalle monet kerrat eikä vielä ole tauti ainakaan tietääkseni tullut.

Nyt mulla on muutamana päivänä ollut lievää kurkkukipua joka äityi eilenillalla aika kovaksi. Ei tee mieli syödä tai juoda kurkun vuoksi vaikka tottakai koitan. Haju- ja makuaisti tallella. Kotikoronatesti on negatiivinen. Pojalla oli myös kurkku kipeä ja oli aika kiepän oloinen, kotitesti oli nega.

Muita oireita ei juuri ole muutakuin tuo erittäin epämukava kurkkukipu, joka kestänyt nyt vajaan vuorokauden. Imusolmukkeet leuan alta turvoksissa. Strepsilsejä vetelen kurkkukipuun. Lämpöä ei ole eikä päänsärkyä.

Viralliseen testiin varmaan täytyy mennä, sinne pääsen koska olen hoitoalalla, mut miltä kuulostaa? Onko vai eikö koronaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tai voi olla olemattakin.

Vierailija
2/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa koronalta. Isolla osalla alkaa kurkkukivulla. Sylkitestillä itse sain positiivisen kun nenästä näytti negaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on korva kipeä. En testaile vaan menen töihin.

Vierailija
4/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita teillä muilla on ollut jos lievä korona? Näyttääkö noi kotitestit koskaan mitään?? :D Olen niitä MOOONTA tehnyt eri perheenjäsenille ja ne on aina olleet negatiivisia vaikka lasten koulukaverit ovat lähestulkoon kaikki sairastaneet sen koronan ja perheenä ollaan kyllä altistuttu yhteensä tosi monta kertaa.

ap

Vierailija
5/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta saatiin testipaketteja. Yhtään ei olla vielä käytetty.

Vierailija
6/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia oireita teillä muilla on ollut jos lievä korona? Näyttääkö noi kotitestit koskaan mitään?? :D Olen niitä MOOONTA tehnyt eri perheenjäsenille ja ne on aina olleet negatiivisia vaikka lasten koulukaverit ovat lähestulkoon kaikki sairastaneet sen koronan ja perheenä ollaan kyllä altistuttu yhteensä tosi monta kertaa.

ap

Olen itsekin epäillyt kotitestejä. Selkeitä oireita on ollut pitkän aikaa; julmettu päänsärky, nenä tukossa, silti vuotaa, lihaskipuja, kurkkukipua, huimausta ja yskää. Testit ovat olleet negatiivisia kaiken aikaa. 

Olen kolmesti rokotettu. Mietin sitäkin, voivatko rokotukset vääristää testitulosta.

Vierailija
7/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa koronalta. Isolla osalla alkaa kurkkukivulla. Sylkitestillä itse sain positiivisen kun nenästä näytti negaa.

Onko monelle käynyt näin? Että sylkitestillä positiivinen? Lapsille olen pääasiassa tehnyt sylkitestejä. Ja ne siis negoja.

Vierailija
8/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin maaliskuussa, ensimmäinen oire oli kurkun karheus ja ääni oli möreä 2 viikkoa. Toki oli kaikki muutkin oireet: kuume, lihas-ja nivelkivut, väsymys.

Vierailija
9/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Useimmat tuttuni ovat sanoneet saaneensa vasta ensin negoja, sitten noin kolmantena/ neljäntenä oirepäivänä sen plussan. 

itse meinaan huomenna vielä testata uudelleen , eilen näytti negatiivista, muutaman päivän oli ollut kurkkukipua, kuivaa yskää ja jäsentensärkyä. 

Tää on kyllä hankala vuodenaika, kun samat oireet saan myös allergian vuoksi

Vierailija
10/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lähinnä pelkkää kurkkukipua. Missään vaiheessa en saanut pikatestiin posia. Virallinen testi oli kuitenkin pos. 3 rokotetta takana.

Vierailija
11/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lähinnä pelkkää kurkkukipua. Missään vaiheessa en saanut pikatestiin posia. Virallinen testi oli kuitenkin pos. 3 rokotetta takana.

Okei. Kun tosiaan, ei edes yskää, ei lämpöä tai jäsensärkyä. Nenä vuosi aiemmin vettä ja nyt se kurkkukipu, mutta kolme koronatestiä kotona tehnyt ja kaikki negoja. Varmaan pitää varata se virallinen.

ap

Vierailija
12/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun söin niin tuntuu, ettei kurkku olekaanenää niin kipeä vaikka edelleen kipeä silti. Ota tästä sitten selvää? Onko kellään ollut tyystin oireetonta koronaa testissä kiinnijääneenä? Olisi mielenkiintoista tietää!

ap

Vierailija
13/17 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kun tosiaan, ei edes yskää, ei lämpöä tai jäsensärkyä. Nenä vuosi aiemmin vettä ja nyt se kurkkukipu, mutta kolme koronatestiä kotona tehnyt ja kaikki negoja. Varmaan pitää varata se virallinen.

ap

Tuollaista flunssaa on nyt liikkeellä. Kova kurkkukipu kestää noin viikon.

Vierailija
14/17 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk sitten 4. rokote.

Nyt tauti jyllää monin tavoin, väsymys, kuume max 38.6, outo päänsärky, kurkkukipu, yskä, nuha.

Mietin miten hurja tauti olisi ilman ottamiani rokotteita!

Vain 1989 jouluna sairastamani Influenssa oli taudinkuvaltaan yhtä ikävä.

15/17 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kurkkukipua ja nuhaa, mutta kotitesti negatiivinen.

Mä olen käsittänyt, että korona vaivaa lähinnä keuhkoja, ei ylähengitysteissä .

Vierailija
16/17 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mulla on nyt kurkkukipua ja nuhaa, mutta kotitesti negatiivinen.

Mä olen käsittänyt, että korona vaivaa lähinnä keuhkoja, ei ylähengitysteissä .

Mullakin kotitesti eilen negatiivinen. Kolme päivää kurkku oudon tuntuinen ja kipuileva, ja viime yönä alkoi kuiva tukahduttava yskä. Pitäisköhän uusia testi vaikka huomenna.

Vierailija
17/17 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenästä otettava kotitesti näytti positiivista 3. oirepäivänä. 2. oirepäivänä tulos oli negatiivinen. Oireina nuhaisuus, kova kurkkukipu, liman aiheuttama yskä, kuume, lihaskivut.