Onko missään kirjassa tai leffassa päähenkilönä betanaista?
Esim. nainen jolla on miehenä hirvittävä kumppani ja pysyy vain suhteessa syystä tai toisesta. Tai sinkkunainen joka ei pääse koskaan edes treffeille minkään unelmien miehen kanssa vaan kaikki ovat juoppoja, sekopäitä tai muuten vain hukassa. Nainen ei ole myöskään muulla tavalla menestyvä eikä ns. vahva itsenäinen nainen.
Kommentit (14)
Malignant mutta vaan alussa näkyi sitä väkivaltaista suhdetta, loppuleffan ajan naisella ihan muut pulmat. :D
Welcome to the Dollhouse, mutta kyseessä teini, sama näyttelijä esitti betanaista myös Hostel kakkosessa.
Noiden lisäksi ei äkkiseltään tule mieleen kuin näitä mukabeettoja jotka lopussa kuitenkin saa unelmiensa prinssin.
Vierailija kirjoitti:
Bridget Jones on ikuinen luuseri.
Niin no, sai jo ykkösessä hyvän työpaikan ja hyvän miehen, kolmosleffassa oli vientiä useaan suuntaan, sai lapsen, meni unelmiensa miehen kanssa naimisiin ja hyvä työura.
Mitenpä tuosta luuseria vääntäisi...
Vierailija kirjoitti:
Bridget Jones on ikuinen luuseri.
Ei ole. Hän on ulkoisesti söpö, tarmokas yrittämään kaikenlaista ja ystäviä löytyy.
Punttikomedian Kerttu (Iina Kuustonen) on aluksi ihan nolla, mutta se on kasvutarina.
Haa, tässähän mulle kirjoittamisen aihe! Jos ei kerran sellaisia kirjoja oikein ole. Mulla löytyy rumana ja tyhmänä aspergerina paljon kokemusta josta ammentaa aiheeseen. ja minun kirjoittama tarina ei olisi sellainen jossa kaikkia todennäköisyyksiä vastaan sankaritar saa unelmien miehen tai menestyy. Korkeintaan hän keski-iässä pääsisi sisäisesti sopuun sen kanssa että elämä on epäreilua ja näin tämä nyt meni.
Katherine Pancolin Krokotiilin keltaiset silmät -kirjassa päähenkilö on aika beta.
Kaarina Hazard näyttelee aina betanaisia koska on arkielämässä alfanainen.
Frasier-sarjassa Daphne. Loppuun on toki kirjoitettu onnellinen kuvio mutta sitä lukuunottamatta on beta.
Kreetta Onkeli: Beige
Kirja kertoo nuoresta ylipainoisesta ja ujosta naisesta, joka ei saa seksiä.
Typerä kaverini kehitti teorian palstalle 6 vuotta sitten kaveri on oikeasti autisti. Miksi mietit autistin luomaa pskateoriaa?
Niinpä, haluaisin lukea tai katsoa jotain rumana ja lahjattomana naisena samaistua! Mutta silloin harvoin kun nais-päähenkilö ei ole kaunis, hän on jotenkin muuten erityinen hyvällä tavalla. Missä on nais-luuserit?