Onko teillä raskaana ollessa muuttunut täysin haluatko tytön vai pojan?
Minua rupeaa jo niin huolestuttamaan että tekis mieli varata aika ja selvittää.
Kommentit (20)
Ei minun haluillani ollut mitään väliä, molemmat kelpasivat oikein hyvin.
Ehkä sinun ei pitäisi ap lisääntyä.
Ei mitään merkitystä. Olen toivonut vain tervettä lasta. Ehkä ei kannattaisi liikaa pohtia jotain sukupuolta...
Tää on ihan tabu aihe. Mulla molempia sukupuolia ja kyllä, kaikki ovat yhtä rakkaita.
Täytyy kyllä tunnustaa että kyllä kahden pojan jälkeen toivoin tosi paljon tyttöä. Tytön onneksi sainkin. Neljännestä oli ihan sama. Poika fiilis oli enemmän ja poika hän olikin.
Miksei saa toivoa tyttöä tai poikaa?
Maailman napa hän on joka tapauksessa kun syntyy, oli hän kumpaa sukupuolta tahansa mutta ihan varmasti iso osa odottavista äideistä ja sitäkin toivoo jompaa kumpaa sukupuolta enemmän vaikka kumpikin olisi tervetullut.
Ei ole muuttunut. Olisin halunnut tytön. Sain kaksi poikaa parin vuoden ikäerolla. Sen jälkeen mies meni vasektomiaan. Tyttölapsi taitaa jäädä minulta saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan tabu aihe. Mulla molempia sukupuolia ja kyllä, kaikki ovat yhtä rakkaita.
Täytyy kyllä tunnustaa että kyllä kahden pojan jälkeen toivoin tosi paljon tyttöä. Tytön onneksi sainkin. Neljännestä oli ihan sama. Poika fiilis oli enemmän ja poika hän olikin.
Maailman napa hän on joka tapauksessa kun syntyy, oli hän kumpaa sukupuolta tahansa mutta ihan varmasti iso osa odottavista äideistä ja sitäkin toivoo jompaa kumpaa sukupuolta enemmän vaikka kumpikin olisi tervetullut.
Näin juuri. Itse olisin halunnut tytön. Saamatta on jäänyt. Olen toki pojistani myös todella onnellinen.
- 6
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, sinä ja sinun tabut ja se, että äidit toivovat jompaa kumpaa. Minä en ainakaan tunne yhden yhtä äitiä, jolla olisi ollut toiveita ja tunnen todella monta äitiä. Minulle ainakin molemmat olivat haluttuja ja rakkaita, enkä todellakaan edes ajatellut mitään sukupuoliasioita alkuraskauksissa. En shoppaillut lapsiani ja lapsilleni mitään.
Ehkä jotkut keskenkasvuiset naiset, jotka alkavat leikkiä suoraan nukkeleikkien jälkeen kotileikkejä toivovat jotain, mutta eivät muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman napa hän on joka tapauksessa kun syntyy, oli hän kumpaa sukupuolta tahansa mutta ihan varmasti iso osa odottavista äideistä ja sitäkin toivoo jompaa kumpaa sukupuolta enemmän vaikka kumpikin olisi tervetullut.Höpö höpö, sinä ja sinun tabut ja se, että äidit toivovat jompaa kumpaa. Minä en ainakaan tunne yhden yhtä äitiä, jolla olisi ollut toiveita ja tunnen todella monta äitiä. Minulle ainakin molemmat olivat haluttuja ja rakkaita, enkä todellakaan edes ajatellut mitään sukupuoliasioita alkuraskauksissa. En shoppaillut lapsiani ja lapsilleni mitään.
Ehkä jotkut keskenkasvuiset naiset, jotka alkavat leikkiä suoraan nukkeleikkien jälkeen kotileikkejä toivovat jotain, mutta eivät muut.
Joopa joo. Kyllä ihmiset sukupuolesta riippumatta voivat toivoa jälkeläisen olevan jotenkin tietynlainen. Mutta harva siitä viitsii kylillä huudella juuri tuollaisten asenteiden takia.
Olen toivonut ekaksi lapseksi tyttöä, mutta jos asia olisi pätkääkään perinnöllistä tai tuurista kiinni niin esikoinen on varmasti poika. Kaikki suvun (isän, äidin ja puolison ja heidän sukunsa) esikoiset on poikia yhtä ainukaista sukulaista lukuunottamatta jolle tytär on ainut lapsi ja paria miehen serkun lasta.. Miksi ekaksi? No koska pelkään että jää ainoaksi lapseksi.. seuraavat olisi vaan bonusta!
toivonut joka kerta tyttöä koska suvussa kielillisiä häiriöitä pojilla. 2 poikaa ja tyttö tuli. minustakin tämä on tabu aihe.
Minun on tunnustettava, että pelkään olevani huono äiti mahdolliselle tytölle. Pelko johtuu omasta äidistäni ja kuinka hän kohteli minua huomattavan eriarvoisesti ainoana tyttönä veljiini nähden. Tiedän, että en ole äitini enkä halua toistaa hänen virheitään, mutta pelkään kuitenkin niin tekeväni tiedostomattani. Tämän vuoksi olen toivonut poikaa.
Tajusin tämän vasta nyt toisen raskauden kohdalla ja työstettävää asian suhteen riittää lapsen sukupuolesta riippumatta.
Olihan sitä raskausaikana toiveita ja ajatuksia tulevasta lapsesta. Sitten kun sai vauvan syliin, se on vaan niin oikea joka tavalla, mitään ei muuttaisi <3 kaikki ennakko-odotukset pyyhkiytyy pois.
Esikoisen kohdalla toivoin tyttöä, kun en tiennyt saanko toista, ja tyttö oli. Luulin kyllä pojaksi, koska ajattelin jotenkin, etten saisi sitä mitä halusin ja sitten kun olikin tyttö tulossa, olin järkyttynyt kun olin jo niin asennoitunut siihen, että poika on :D
Tokan kanssa toivoin poikaa, koska sitten olisi molempia sukupuolia, mutta tyttö olisi ollut ihan yhtä rakas. Poika tuli.
Kolmannesta ei olisi väliä, kun on jo molempia, mutta enpä tiedä hankinko kolmatta. Jos joskus vielä hairahdan lapsia hankkimaan, se on se ja sama mikä sieltä tulee, kunhan on terve.
Miehelle oli muuten molempien lasten kohdalla se ja sama kumpaa sukupuolta on tulossa, mutta tokan kohdalla kyllä tuli maininneeksi, että olisi kiva jos olisi tyttö ja poika.
Kahden ekan kohdalla toivoin tiettyä sukupuolta ja sain.
Kolmannen kohdalla ei ollut enää niin väliä, mutta hänkin on samaa sukupuolta kuin muut ja se käy hyvin.
Minä kerroin kaikille rehellisesti raskaana ollessani, että toivon poikaa. Sain vihaisia ja syyttäviä kommentteja siitä: "Et voi sanoa noin! Etkö rakasta lastasi, jos hän on tyttö?".
Samaan aikaan nämä tekopyhät valittajat kertoivat, että heille on ihan sama onko tyttö vai poika. Toivoivat vain tervettä lasta - se on se pääasia! Kysyin, etkö rakasta lastasi, jos hän onkin sairas tai vammainen? Siihen en saanut koskaan vastausta.
Lopulta meille syntyi tyttö, joka on rakkain maailmassa enkä voisi edes kuvitella, että olisinkin saanut pojan!
Kolme tyttöä ja yksi poika. Viimeisin tyttö ja tiesin, että minusta tulee yksinhuoltaja ja olen kiitollinen , että lapsi on tyttö. Pojan yksinhuoltajana olemista on vaikea edes kuvitella. Ehkä osa ymmärtää miksi.
Poikaa aina toivonut. Eli ei muuttunut.
Toivoin tyttöä, ja onneksi sain tytön.
Täh?
Olen kolme lapsen äiti ja minulle oli ihan sama onko vauva tyttö tai poika. Kaikki olivat yhtä rakkaita.