Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on työttömänä karenssi päällä, saako Kelalta jotain tukia, tai jostain muualta?

Vierailija
20.04.2022 |

Eli kannattaako edes hakea?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki vaatii, että tili on nollilla. Ikävä juttu, jos on ehtinyt säästää hieman ja iskee karenssi. Säästöt hupenevat tavalliseen elämään eivätkä pysy tilillä esim. yhtäkkisten terveysmenojen varalta.

No ei todellakaan vaadi :D Av-legendaa tuollainen. Kyllä siellä muutama satanen saa olla. Lisäksi karenssi ei liity mitenkään toimeentulotukeen. 

Muutama satanen ei riitäkään karenssiajan menoihin. Puhun parista tonnista.

Ei sen tarvitsekaan riittää, kun saa sit tt-tukea. Lue viestit ennen vastaamista niin ymmärrät, mistä puhtaan. 

Ymmärsit itse väärin: jos on muutama satanen tilillä, toimeentulotuen saaminen on ymmärrettävää, koska sillä summalla ei selviäisi karenssin yli. Jos on onnistunut säästämään vähistään pari tonnia pesämunaa, se voi huveta johonkin väärinlangetettuun karenssiin kuten minulla aikoinaan.

Lue, mihin vastasin. Annan vihjeen: En vastannut siihen, millä summalla pärjää karenssin yli. 

Vierailija
22/25 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos kaikille vastauksista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki vaatii, että tili on nollilla. Ikävä juttu, jos on ehtinyt säästää hieman ja iskee karenssi. Säästöt hupenevat tavalliseen elämään eivätkä pysy tilillä esim. yhtäkkisten terveysmenojen varalta.

No ei todellakaan vaadi :D Av-legendaa tuollainen. Kyllä siellä muutama satanen saa olla. Lisäksi karenssi ei liity mitenkään toimeentulotukeen. 

Ei sen tarvitsekaan riittää, kun saa sit tt-tukea. Lue viestit ennen vastaamista niin ymmärrät, mistä puhtaan. 

Ymmärsit itse väärin: jos on muutama satanen tilillä, toimeentulotuen saaminen on ymmärrettävää, koska sillä summalla ei selviäisi karenssin yli. Jos on onnistunut säästämään vähistään pari tonnia pesämunaa, se voi huveta johonkin väärinlangetettuun karenssiin kuten minulla aikoinaan.

"Toimeentulotuki vaatii, että tili on nollilla" Kuinka monella tavalla tuon voi sinusta ymmärtää?

Vierailija
24/25 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toimeentulotuki vaatii, että tili on nollilla" Kuinka monella tavalla tuon voi sinusta ymmärtää?

Se tarvitsee siis selvennyksen, että tarkoitin tilannetta, jossa rahat eivät riitä kattamaan karenssiaikaa, mm. pakollisia asumiskuluja. Olen pahoillani, jos joku käsittää sen niin, että tili on oikeasti 0,00 e tai miinuksella.

Vierailija
25/25 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saisi toimeentulotukea jos saisin karenssin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi