Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen menossa elämäni ensimmäiseen papa kokeeseen ja jännittää ihan kamalasti!

Vierailija
20.04.2022 |

Sattuuko se paljonkin? Onko se nopea toimenpide? Kaikki tällainen inhottaa minua ja jännittää ihan hirveästi, mutta haluan pitää terveydestäni huolta. Olen nuori nainen ja ensimmäinen papa edessä, tsempatkaa!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan tuossa kokeessa, enkä edes gynekologilla. En myöskään aio mennä. Muutenkin välttelen lääkäriä ja hammaslääkäriä viimeiseen saakka traumaattisen huonojen lapsuuden ja teini-iän kokemusten takia. Toisaalta tuskin edes hoitoa saisin kun olen köyhä työtön. Terveyden kanssa on kyllä ongelmia ja selvästi parista jutusta kärsin, mutta olkoon. Kyse ei siis kuitenkaan ole gynekologisesta vaivaista. Olen 38-vuotias nainen.

Ja tämä vastasi ap:n aloitukseen miten?

Vierailija
22/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sattua kyllä, mutta ajattele, että se kestää kuitenkin maksimissaankin vain muutaman minuutin. Hengittele rauhallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan tuossa kokeessa, enkä edes gynekologilla. En myöskään aio mennä. Muutenkin välttelen lääkäriä ja hammaslääkäriä viimeiseen saakka traumaattisen huonojen lapsuuden ja teini-iän kokemusten takia. Toisaalta tuskin edes hoitoa saisin kun olen köyhä työtön. Terveyden kanssa on kyllä ongelmia ja selvästi parista jutusta kärsin, mutta olkoon. Kyse ei siis kuitenkaan ole gynekologisesta vaivaista. Olen 38-vuotias nainen.

Ai meitä on muitakin! Olen vuotta nuorempi enkä ole käynyt gynellä kuin kerran 20-veenä. Lääkärillä jouduin käymään koronaepäilyn takia viime vuonna mutta muuten välttelen viimeiseen asti, hammaslääkärin kanssa oli yli 10 vuoden tauko kunnes pari vuotta sitten rohkaistuin kun alkoi tuntua että on pakko mennä tai hampaat tippuu suusta.

Vierailija
24/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ei sattunut taaskaan. Koko tapaaminen siitä, että pääsin huoneeseen siihen, että olin koko puljusta ulkona kesti 5 min. Itse näytteenotto ehkä max. minuutin.

Turhaan jännitin. Älä säkään jännitä, ap.

/12

Vierailija
25/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän tässä kysyttiin.

Vierailija
26/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattuu.

Itse myös sain keskenmenon papa-näytteen jälkeen. Kuulemma oli ok ottaa, mutta noin vain kävi :/

Vierailija
27/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee yksityiselle puolelle kunnolliseen firmaan gynekologille ja on metallinen levitin, sattuu minimin eli selviää. Se maksaa. Voi ottaa etukäteen buranan jos ei luota. Jos menee julkiselle puolelle "halpuutettuun" labraan tai tavislekuriin, joku ammattilaiseksi väitetty soheltaa muovisen levittimen kanssa niin sattuu, viiltää. Ja ei auta buranat. On mielestäni ihan selkeä ero tosiammattilaisen ja soheltajan välillä. Ikävää jos yksityisellä olisivat ottaneet ne muoviset käyttöön, silti ehkä ovat varovaisempia toivottavasti.

Vierailija
28/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee sitä harjausnäytettä otettaessa pahoinvoinnin aalto, joka onneksi menee hetkessä ohi. Pikkuhousunsuoja kannattaa laitta varalle, jos jälkeen päin tihkuttaa verta.

Vierailija
29/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sattuu.

Itse myös sain keskenmenon papa-näytteen jälkeen. Kuulemma oli ok ottaa, mutta noin vain kävi :/

Miksi sinulta otettiin papa raskausaikana? Ainakin ennen se otettiin synnytyksen jälkeen.

Vierailija
30/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole tuntenut yhtään mitään.

Vierailija
31/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle antoi kerran yksi näytteenottaja vinkin siihen, miten pystyy parhaiten rentoutumaan. Menee siihen tutkimuspöydälle niin reunalle, että takapuoli melkein tipahtaa pöydältä. Tällöin lihakset saa sen verran rennoksi, että instrumentit saa sisälle helpommin. Toki se itse näytteen ottaminen tuntuu myös jonkin verran kuten on jo edellä mainittu. Mutta mulle ainakin epämiellyttävintä on ollut aina sen levittimen saanti sisälle, kun automaattisesti lihakset alkaa pistämään vastaan. Tämä pätee myös sisätutkimukseen muuten.

Vierailija
32/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pienen nipistyksen ja se tuntui yhtä vähäiseltä kuin verikokeenottonipistys.

Vierailija
33/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai meitä on muitakin! Olen vuotta nuorempi enkä ole käynyt gynellä kuin kerran 20-veenä. Lääkärillä jouduin käymään koronaepäilyn takia viime vuonna mutta muuten välttelen viimeiseen asti, hammaslääkärin kanssa oli yli 10 vuoden tauko kunnes pari vuotta sitten rohkaistuin kun alkoi tuntua että on pakko mennä tai hampaat tippuu suusta.[/quote

Kyllä sattui hitokseen ja näytteenottaja naureskeli kivulleni. Enpä ole toiste käynyt.

Vierailija
34/34 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei eli jonkinlaiseen kipuun on hyvä siis varautua! Mulla on aika hyvä kivunsietokyky, mutta silti pelottaa vähäsen :D Kiitoksia viesteistänne!

-Ap

Voi kunpa minäkin olisin menossa papa-kokeeseen, mutta olen menossa kohdun tähystykseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme