Miksi laitatte facebookissa kaveripyyntöjä tuntemattomille? Varsinkin miehet naisille?
Miksi laittaa kaveripyyntöjä tuntemattomille, luuletteko tuntevanne vai mitä on taustalla? Varsinkin miehet kun laittaa kaveripyyntöjä tuntemattomille naisille?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Olen mies enkä laita kaveripyyntöjä koskaan kenellekkään. Kavereita mulla Facebookissa 0. Onhan siellä tuttuja ja sisko ja äiti ym. mutta en vaan halua yhtään kaveria facebookissakaan.
Ja Facebookissa olen vain sen takia että seuraan mitä parissa ryhmässä jutellaan ja välillä itsekin siellä kommentoin. Omalla kuvallani en siellä ole koska kenenkään ei tarvitse tietää minkä näköinen olen.
Mulla ei ole vielä ulkomaalaiset laittaneet vaan ihan suomalaiset miehet. Vähän sellaiset peräkamarinpoika tyyliset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vielä ulkomaalaiset laittaneet vaan ihan suomalaiset miehet. Vähän sellaiset peräkamarinpoika tyyliset.
Asutko pienellä paikkakunnalla tai onko teillä jotain yhteisiä tuttuja tai FB-ryhmiä, vai mitä kautta he löytävät profiiliisi?
Pitäisikö ihmisten sitten vain olla yksinäisiä eikä tutustua muihin?
Kokeilen irtoaisiko reikää. Facessa voi laittaa niin, ettei kaverikutsua voi laittaa. Silloin ei ole tarjoamassa reikää.
Minulle tulee facebookissa sekalaisia kaveripyyntöjä, joskus tutuilta mutta useimmiten sellaisilta joista en ole kuullutkaan. En ole koskaan tiennyt minkä vuoksi, minulla on siellä kuvakin josta selvästi näkyy että ikää on jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutko pienellä paikkakunnalla tai onko teillä jotain yhteisiä tuttuja tai FB-ryhmiä, vai mitä kautta he löytävät profiiliisi?
Ei ole pieni paikkakunta, eikä nämä tyypit ole ikinä tuttuja, eivät edes fb kavereiden tuttuja. Eikä ole yhteisiä ryhmiä tai mitään muutakaan työ tai vapaa-aika juttuja
En itse ole laittanut, mutta mulle on laitettu syystä että olin tehnyt kiinnostavan vaikutuksen ryhmässä. Ei siis missään treffimielessä. Niitä "amerikkalaisia" kirurgilentäjäkenraaleita nyt ei kannata edes huomioida.
Mulle on tullut muutamia kaveripyyntöjä joiltain vanhemmilta suomalaisilta miehiltä, mun äidille taas ulkomaalaisilta, ne ainakin on luultavasti just jotain huijareita. Mä oon itse vuosien varrella muutaman kerran onnistunut vahingossa pyytämään kaveriksi joitain ihan random ihmisiä, jotka on vaan olleet samassa face-ryhmässä kuin mä.
Ja kun nämä kaveripyyntöjen laittajat on suomalaisia miehia, ei mitään amerikkalaisia tai muun maalaisia huijari kapteeneja tai tohtoreita. Perusjuntteja.
Minulle alkoi yhtäkkiä tulla, ihan muutamassa päivässä tuli lähes 50. Sitä ennen ei oikeastaan koskaan.
Osa näistä on niitä ulkkiksia, insinöörejä, leskiä yms. ja osa kai ihan oikeita ihmisiä.
En tiedä miksi pommitus yhtäkkiä alkoi, ehkä face on ruvennut tarjoamaan tämmöisen kaverittoman vanhan naisen profiilia kaikille.
Tai sitten joku kerää ja myy otollisten huijattavien listaa jossain.
Mä taidan olla sitten ihan susi ruma, koska ikinä en ole saanut miehiltä kaveripyyntöjä.
Edes niiltä junteilta, ujoilta ja rumilta miehiltä mitä täällä kerrotaan. Tai ulkomaalaisilta.
Wauu, kiitos aloittajalle tästä aiheesta. Nyt mun silmät on avautunu lopullisesti mun ulkonäölle.
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla sitten ihan susi ruma, koska ikinä en ole saanut miehiltä kaveripyyntöjä.
Edes niiltä junteilta, ujoilta ja rumilta miehiltä mitä täällä kerrotaan. Tai ulkomaalaisilta.
Wauu, kiitos aloittajalle tästä aiheesta. Nyt mun silmät on avautunu lopullisesti mun ulkonäölle.
Niin minäkin ennen ajattelin, kunnes noita sitten alkoi tulvia. Mutta luulen että juuri siksihän noilta huijareilta tulee, kun on viisikymppinen ruma nainen. Ns. epätoivoisen näköinen.
Minä olen hyväksynyt, muutaman täysin tuntemattoman kaveripyynnön ja lähes välittömästi sain heiltä viestejä tyyliin.
"Hae lainaa ilman vakuuksia, jopa 20 000 euroa"
"Tilaa lehti xxx nyt edullisesti"
Minä laitoin kyseiset henkilöt estoon, enkä ole sen jälkeen hyväksyt yhtäkään kaveripyyntöä tuntemattomilta...
Minulle laittoi kerran sitä kaveripyyntöviestiä facebookiin Vin Diesel. Olin siis siellä facessa miehen identiteetillä.
Eiköhän ole ollut asialla jokin rakkaushuijari. En tietenkään hyväksynyt kaveripyyntöä, enkä vastannut muutenkaan.
En enää ole Facebookissa, mutta tosiaan jos profiilissa lukee sinkku niin sitten niitä pyyntöjä tulee. Yhdeltä kysyinkin miksi otti yhteyttä niin sanoi syyksi sen kun profiilissani lukee sinkku. Otin sen sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Tsiii, tapahtuuko tuota oikeasti?
T. Näkymätön
Kyllä, itellekin ennenkuin estin kaikki kaveripyynnöt.
FB:ssä on erikseen nämä oikeat kaveripyynnöt ja sitten "saatat tuntea tämän".
Viime aikoina olen saanut tavallista enemmän näitä. Oma profiili on salainen - ei löydy esim. facebookin hakukoneella nimelläni, joten ihmettelen mistä nämä tyypit on mut löytäneet. Joidenkin kanssa on ollut tyylin 1 yhteinen kaveri, mutta koska omat kaverini ei näy edes kaverien kavereille on erikoista, että profiilini pystyy löytämään mistään. Mietin tarkkaan mitä jaan ja mulla on suht paljon fb-kavereita, joten olen hyväksynyt suurinpiirtein kaikki joiden profiili näyttää aidolta ja joilla on muitakin kavereita. Nyt mietin kannattaako mun alkaa poistamaan itselle täysin tuntemattomia henkilöitä kavereista, vaikka se olis aivan valtavan iso homma. Verkostoitumiseen mä toisaalta Facebookkia käytän, en niinkään kaveeraamiseen eli siinä mielessä tuntemattomistakin saattaa olla hyötyä. Joudun kuitenkin miettimään aiheuttaako nämä random ihmiset mulle jatkossa päänvaivaa esiintymällä mun oikeille tutuille mun ystävinä. Toivon, että kukaan joka mut tuntee ei ala mun fb-lavereiden kanssa mihinkään henkilökohtasiin keskusteluihin ainakaan, koska en itsekään niitä harrasta.
kyllä , useimmiten ulkomaalaisia miehiä kun on nainen mutta on joku akkakin eksynyt, yleensä en edes avaa pyyntöä vaan paiskaan poistoon, jos häijyyksisissä vastaankin, mutta yhteys loppuu heti kun pyydän maksua vastaamisen vaivasta