Minkä ikäisen nuoren annatte vielä tulla vanhemman kainaloon oleskelemaan/pötköttelemään kun katsotaan ohjelmaa, jutustellaan, oleskellaan?
Kommentit (36)
Mitä ihmettä, jos +20v lapset haluaa tulla kainaloon juttelee siitä vaan.
Itse olen 40v. Iäkäs äitini kävi kylässä ja kömmin kainaloon sohvalla.
Niin kauan kuin se luontevalta tuntuu. Oma 14-vuotias teinini tulee välillä ihan äidin viereen telkkaria katsellessa, tai hierotaan vuorotellen toistemme jalkoja. Rakkaan ihmisen läheisyys tekee pelkästään hyvää, sitä ei ole mitään syytä rajoittaa. Kamala ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo perheen kulttuurista, jos tällaista on, että isollakin lapsella on tarve tulla kiehnäämään aikuisen katsoessa televisiota ja vielä pahempi minusta, että vanhempi miettii, voisiko tätä rajoittaa, vaikka lapsen iän perusteella.. Sohvalla televisioita katsellen vietetään ilmeisen paljon aikaa, ja lapsella on korostunut tarve aikuisen huomioon, ehkä juuri tästä johtuen. Seuraavan kerran, kun lapsi tulee, niin sammuta televisio ja tee hänen kanssaan jotain. Jakamattomasti.
Lapsenlasten kotona ei ole telkkaria. Kyllä he silti tykkäävät istua aikuisen kainalossa kun saavat katsoa jotain videota tykillä. Jopa 17 v ja 14 v. Kahta puolta mummoa, äitiä, isää kyhjöttåmässä
Miksi sinusta läheisyys on outoa?
Samoin satuja lukiessa, kainalo paras paikka kuunnella. Diagnoosisi, pitäisi riehua sekin aika tai "tehdä jotain yhdessä."
Onhan se elokuvan/videon/Käärijän katsominen yhdessä tekemistä
Voisin mennä äitini kainaloon, jos haluaisin. Luulen, että ilahtuisi. Olen 42 v. ja äiti 75.
Vaikka 40vuotiaan jos niin tahtoo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kirjoitti:
Sillä kysyn kun itse olen sitä mieltä että saa tulla kainaloon missä iässä haluaa mutta mies on sitä mieltä että nimenomaan tuollainen esim 20 vuotiaan pötköttely vanhemman kainalossa on väärin. Ja minulla kuulema oudot ajatukset jos sellaisen sallin. Siksi kiva kuulla toistenkin mielipiteitä... Kainalossa saa kuulema olla hetken, että käsi vaikka olkapäällä mutta vierekkäin kainalossa makoilu on sairasta...
No jos siinä läheisyydestä alkaa tulla jotain seksuaalisia tuntemuksia, niin on väärin. Mutta ei kai niin lähelle aikuiset lapset yleensä tule.
Oletko jotenkin sairas? Omasta lapsesta?
No ei kai nyt hitto sentään omasta lapsesta!
Sitä vartenhan on uuden vaimon lapset...
Kysymys kirjoitti:
Sillä kysyn kun itse olen sitä mieltä että saa tulla kainaloon missä iässä haluaa mutta mies on sitä mieltä että nimenomaan tuollainen esim 20 vuotiaan pötköttely vanhemman kainalossa on väärin. Ja minulla kuulema oudot ajatukset jos sellaisen sallin. Siksi kiva kuulla toistenkin mielipiteitä... Kainalossa saa kuulema olla hetken, että käsi vaikka olkapäällä mutta vierekkäin kainalossa makoilu on sairasta...
Miehesi on kasvatettu kieroon.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin se luontevalta tuntuu. Oma 14-vuotias teinini tulee välillä ihan äidin viereen telkkaria katsellessa, tai hierotaan vuorotellen toistemme jalkoja. Rakkaan ihmisen läheisyys tekee pelkästään hyvää, sitä ei ole mitään syytä rajoittaa. Kamala ajatuskin.
Kuulostaa ihanalta. Itse jäin ilman äidin kosketusta, hänellä itsellä traumatausta, joten ei kyennyt. Näin vanhemmiten ymmärtänyt sen. Olen itse joutunut opettelemaan läheisyyden antamisen lapselle, ei tule luonnostaan kun sitä ei ole itse saanut.
Eipä se hellyyden ja läheisyyden ilmaisu noin vain lopu aikuistuessa, edelleen halitaan ja ollaan kaikussa kun vanhemmilla käyn.
- 38v nainen
No mun tytär täyttää 23v ja välillä katsellaan vaikka puhelimesta jotain ihan kyljikkäin makoillen.
Tottakai saa tulla viekkuun, miksi siinä pitäisi olla jotain pahaa? Äidin rakkaus lastaan kohtaan ei ole seksuaalista, vaan pyyteetöntä oman lapsen rakastamista, iästä riippumatta. Monet itkut ja surutkin on läpi köyty, viekussa.
Vierailija kirjoitti:
Istutaan nelikymppisen lapsen kanssa kainalottain. Telkkua katsomassa.
Just näin tehtiin meilläkin, kaiholla muistelen noita aikoja.
(Lapsi menehtyi vakavaan sairauteen 40-vuotiaana).
Ei taida olla iästä riippuvaa vaan luonteesta. Itse tykkään pitää reviirini enkä ole halailija joten pikkulapsiajan jälkeen kylki kyljessä olelu ei ole ollut mulle huontevaa. En miehenkään kanssa katso töllöä toisessa kiinni.