Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virallinen nimi, jota käytetään yleisesti lempinimenä?

Kuinka suhtaudutte
19.04.2022 |

Onko täällä ketään, jolla on/ jonka lapsella on syntymänimenä joku sellainen nimi, jota käytetään yleisemmin lempinimenä/ kutsumanimenä? Kuinka ihmiset suhtautuvat nimeenne?

Mä oon huomannut, että joudun tosi usein selittelemään tuntemattomille nimeni olevan ihan virallinen nimi. Jotkut tuntuu jopa suhtautuvan hieman oudoksuen/ epäilevästi, kun esittäydyn. Onneks on henkkarit, joita voi tarvittaessa käyttää todistuskappaleena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tätä tilannetta, mutta tuntemani Rami, Kati, Santtu ja Jami ovat törmänneet vastaavaan. 

Vierailija
2/7 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "syntymänimi"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "syntymänimi"?

Virallinen nimi?

Vierailija
4/7 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan sitten ihan vaan virallinen nimi. Se nimi, joka on lapselle annettu.

T.ap

Vierailija
5/7 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topi tulee ekana mieleen, tuttavapiirissä on sen niminen. En tiedä joutuuko selittelemään, mutta onhan tuossa vähän lempinimen tyyliä.

Vierailija
6/7 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nimi joka paljon yleisemmin lempinimenä ja varsinkin virastoissa tulee aina vastakommentti että tarvitaan oikea nimi, ei lempinimeä. Sitten saa selittää että kyllä se "Mirkku" (nimi muutettu) on ihan ristimänimi.

Vierailija
7/7 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Topi, Santtu, Hessu, Rami, Sussu (RIP), Mirkku sellaisia jotka ovat varsin lempinimen oloisia mutta ihan virallisia ensimmäisiä nimiä.