Pelottaa -mitähän tämä on
Mä en enää kestä mun miestä. Vuoden sisään se alkanut käyttäytyä tosi omituisesti ja osa kyllä ikävästikin. Itse olen kuullut henkistä väkivaltaa jo vuosikausia, mutta nyt lähellä se, että käy kimppuun. On tavaroiden heittelyä ja vetäytymistä omiin oloihin, joissa puhelee kuiskaten itsekseen pelottavia asioita, joissa sisältö sellainen josta voi lukea, että tekisi muulle perheelle jotain. Käytös mennyt muutenkin tosi sikamaiseksi. Röyhtäilee alati sellaisia pitkiä moniosaisia röyhtäilyjä. Ihan kaupassa käydessäkin alati ja ihmiset katsoo sitä sitten. Samoin hävettää, koska täysin ilman mitään rajoituksia piereksii kova äänisesti kaupassakin. Lauantaiaamuna hävetti suuresti kun vanhemman naisen vieressä alkoi piereksiä ja se nainen tuijotti epäuskoisena sitä. Haju järkyttävä. Asioihin suhtautuminen on hyvin negatiivista. Lapsi kertoi ettei koulussa saa nyt leikkiä sotaleikkejä, koska tuli ukrainalaisia lapsia heille niin mieheni raivostui ja haukkui nuo ukrainalaislapset ties miksi ja miten heidän takiaan ei leikkejä lopeteta. Niin, omat lapsemme ei edes leiki sotaleikkejä, joten ei se ollut siitäkään pois.
Miksi minulla asuu kotona nyt aggressiivinen sika? Sialla tarkoitan tuota jatkuvaa röyhtäilyä, piereskelyä (julkisestikin siis) ja aika paljon muutakin käytöstä. Tuo muutos vuoden takaiseen on iso. Voiko olla joku sairaus? Psyykkinen ja mikä? Muistisairaus? Muistissa on jotain, mutta voi olla ihan normaaliakin unohdusta. Ei esim. ole muistanut muutaman kaupan muuttaneen ja meni väärään paikkaan. Suuttui kun matkalla oikaisin sen olleen jo kauan toisessa paikassa ja siis käytykin siellä muutaman kerran.
Ikävintä tässä on, että alkanut käyttää henkistä väkivaltaa lapsiinkin. Ajoitus tämä sama tämän muun kanssa. Saattaa pienestäkin suuttua lapsille ja sitten ne on vammasia, rumia, "oletko jotenkin mieleltäsi sairas"-kommentteja jne. sen lisäksi, että lapsen jotain kysyessä ehkä useammankin kerran ei vastaa yhtään mitään vaan istuu vain hiljaa ja tuijottaa eteensä. Saattaa olla tunnin parikin puhumatta kenellekään mitään ja vain tuijottaa telkkaria vihainen ilme naamallaan.
Ja sitten välillä kaikki onkin tavallisesti ja on ihan normaali.
Kommentit (23)
No huh, aika pelottavaa. Alkanut/alkamassa joku mt-sairaus?
Oli mitä oli, mutta varmasti tiedätkin jo ratkaisun tilanteeseen omalta ja lasten osalta.
Vuosikausia henkistä väkivaltaa ja teit hänen kanssaan lapsen? Mikä hitto teitä naisia vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Oli mitä oli, mutta varmasti tiedätkin jo ratkaisun tilanteeseen omalta ja lasten osalta.
Olen kyllä eroamassa, mutta nämä jutut on nyt sellaisia, että mielestäni saa aika tarkasti katsoa miten tästä uskaltaa lähteä. En kyllä uskalla sanoa, että olen miettinyt eroa. Joku hälyttää tätä ja tuntuu, että jos tuon sanon niin saattaisi yhtäkkiä tehdä jotain. Mieheni on siis ulospäin hyvin rauhallinen ja kiltin oloinen ainakin ollut ja tuttavilla tällainen kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausia henkistä väkivaltaa ja teit hänen kanssaan lapsen? Mikä hitto teitä naisia vaivaa?
Tein ennen kuin tiesin tämän.
Lopetin lukemisen 4 rivin jälkeen. Ei sinulla ole lainkaan mitään kotona siellä korvien välissä, että tajuaisit ottaa kamasi ja häipyä turvakotiin ja sitä kautta eroat tuosta? Kato kun me ei voida sinulle järjeksi muuttua vaan sinun pitää ihan itse nyt lopettaa se tyhmänä toljotus ja miettiminen, kun selkeästikään se ei ole sinun vahva laji.
Vierailija kirjoitti:
No huh, aika pelottavaa. Alkanut/alkamassa joku mt-sairaus?
Siellä on pohjalla jotain. Ehkä narsismiakin. Mutta jotain muutakin tässä kai nyt on. Itse olen miettinyt vaihtoehtoja muistisairaus, joku mielisairaus, aivokasvain. On aiemminkin ollut minua kohtaan tuota henkistä, mutta nyt täysin estoton käytöksessään mm tuon röyhtäilyn ja julkisen piereskelynkin osalta. Mietin onko tuo röyhtäily joku pakkomielle, koska tekee sitä yli 10 kertaa tunnissa. Eikä ole siis mikään röyh vaan oikein pitkään venyttelee moniosaisesti sitä ääntä.
Otsalohkodementia? Skitsofrenia?
Tosiaan nyt muutatte pois lasten kanssa. Etukäteen kertomatta. Salainen osoite.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen 4 rivin jälkeen. Ei sinulla ole lainkaan mitään kotona siellä korvien välissä, että tajuaisit ottaa kamasi ja häipyä turvakotiin ja sitä kautta eroat tuosta? Kato kun me ei voida sinulle järjeksi muuttua vaan sinun pitää ihan itse nyt lopettaa se tyhmänä toljotus ja miettiminen, kun selkeästikään se ei ole sinun vahva laji.
Saako isä kuitenkin tapaamisoikeuden lapsiin? Kuinka turvassa koen lasten olevan hänen kanssaan yksin sen jälkeen kun olen eronnut? Uskotaanko minua oikeasti vai voiko kiltin oloinen mies väittääkin minun valehtelevan?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kysellään mammapalstalla että mitä vanhojen leidien vieressä kaupassa piereskelevän ja röyhtäilevän miehen kanssa oikein pitäisi tehdä.. niin, hmmm..
Vierailija kirjoitti:
Otsalohkodementia? Skitsofrenia?
Tosiaan nyt muutatte pois lasten kanssa. Etukäteen kertomatta. Salainen osoite.
Kiitos. Tuo otsalohkodementia voisi sopiakin mitä googlella vilkaisin. Siinä ei ilmeisesti aluksi ole ne muistioireet niin isoja. "Tauti voi ajaa rikokseen"-kohta tuosta kyllä pelottaa. Ja tuo estoton sikailukäytöskin sopisi tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Hampaat kurkussa sönkötetään "mutkuse onihana ainavälillä"- En käsitä , olen itsekin nainen. Missä itsekunnioitus? Ap mitä jos veisit ukkosi lääkäriin , tosin epäilen että syyttää sinua hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Hampaat kurkussa sönkötetään "mutkuse onihana ainavälillä"- En käsitä , olen itsekin nainen. Missä itsekunnioitus? Ap mitä jos veisit ukkosi lääkäriin , tosin epäilen että syyttää sinua hulluksi.
Sepä se, että minua ei uskota. Jos vaikka epäilisin jotain niin voisinkohan sen lääkärille salaa tiedottaa tästä ja voisiko tarkistaa asian kertomatta, että minä olen ottanut lääkäriin yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ap pyysi neuvoa, ei moitteita!
Minustakin kuulostaa siltä, että miehesi on mahdollisesti sairas. En usko, että voisi mennä vain sen piikkiin, että miehesi olisi vain idiootti. Tuossa on selvästi jotain muutakin meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä eroamassa, mutta nämä jutut on nyt sellaisia, että mielestäni saa aika tarkasti katsoa miten tästä uskaltaa lähteä. En kyllä uskalla sanoa, että olen miettinyt eroa. Joku hälyttää tätä ja tuntuu, että jos tuon sanon niin saattaisi yhtäkkiä tehdä jotain. Mieheni on siis ulospäin hyvin rauhallinen ja kiltin oloinen ainakin ollut ja tuttavilla tällainen kuva.
mene ensin, ihan yllättäin turvakotiin lasten kanssa ja hanki sieltä käsin oma asunto ja nouda omaisuutesi poiisien avustukella entisestä kodista. avioeron voit panna viereille sitten sieltä turvallisesta paikasta
Vierailija kirjoitti:
Minustakin kuulostaa siltä, että miehesi on mahdollisesti sairas. En usko, että voisi mennä vain sen piikkiin, että miehesi olisi vain idiootti. Tuossa on selvästi jotain muutakin meneillään.
Aloitukseeni en kirjoittanut, että myös syömisen kanssa on jotain erikoista. Mietin olenko alkanut liikaa tarkkailla ja pidän kaikkea kovinkin erikoisena, mutta kyllä se syöminen on muuttunut sellaiseksi hyvin vanhan ihmisen syömiseksi (mieheni on 49v). Ja nykyään joka kerta maitoa juodessaan purskuttaa sen maidon suussaan ennen juomista.
Itse olen kuullut henkistä väkivaltaa jo vuosikausia...lopetin lukemisen tähän.