Pelottaa -mitähän tämä on
Mä en enää kestä mun miestä. Vuoden sisään se alkanut käyttäytyä tosi omituisesti ja osa kyllä ikävästikin. Itse olen kuullut henkistä väkivaltaa jo vuosikausia, mutta nyt lähellä se, että käy kimppuun. On tavaroiden heittelyä ja vetäytymistä omiin oloihin, joissa puhelee kuiskaten itsekseen pelottavia asioita, joissa sisältö sellainen josta voi lukea, että tekisi muulle perheelle jotain. Käytös mennyt muutenkin tosi sikamaiseksi. Röyhtäilee alati sellaisia pitkiä moniosaisia röyhtäilyjä. Ihan kaupassa käydessäkin alati ja ihmiset katsoo sitä sitten. Samoin hävettää, koska täysin ilman mitään rajoituksia piereksii kova äänisesti kaupassakin. Lauantaiaamuna hävetti suuresti kun vanhemman naisen vieressä alkoi piereksiä ja se nainen tuijotti epäuskoisena sitä. Haju järkyttävä. Asioihin suhtautuminen on hyvin negatiivista. Lapsi kertoi ettei koulussa saa nyt leikkiä sotaleikkejä, koska tuli ukrainalaisia lapsia heille niin mieheni raivostui ja haukkui nuo ukrainalaislapset ties miksi ja miten heidän takiaan ei leikkejä lopeteta. Niin, omat lapsemme ei edes leiki sotaleikkejä, joten ei se ollut siitäkään pois.
Miksi minulla asuu kotona nyt aggressiivinen sika? Sialla tarkoitan tuota jatkuvaa röyhtäilyä, piereskelyä (julkisestikin siis) ja aika paljon muutakin käytöstä. Tuo muutos vuoden takaiseen on iso. Voiko olla joku sairaus? Psyykkinen ja mikä? Muistisairaus? Muistissa on jotain, mutta voi olla ihan normaaliakin unohdusta. Ei esim. ole muistanut muutaman kaupan muuttaneen ja meni väärään paikkaan. Suuttui kun matkalla oikaisin sen olleen jo kauan toisessa paikassa ja siis käytykin siellä muutaman kerran.
Ikävintä tässä on, että alkanut käyttää henkistä väkivaltaa lapsiinkin. Ajoitus tämä sama tämän muun kanssa. Saattaa pienestäkin suuttua lapsille ja sitten ne on vammasia, rumia, "oletko jotenkin mieleltäsi sairas"-kommentteja jne. sen lisäksi, että lapsen jotain kysyessä ehkä useammankin kerran ei vastaa yhtään mitään vaan istuu vain hiljaa ja tuijottaa eteensä. Saattaa olla tunnin parikin puhumatta kenellekään mitään ja vain tuijottaa telkkaria vihainen ilme naamallaan.
Ja sitten välillä kaikki onkin tavallisesti ja on ihan normaali.
Kommentit (23)
Mies on jollain tavalla siis sairas. Hänet pitää saada tutkimuksiin ja hoidon pariin. Se jää nähtäväksi, onko psyykkistä vai fyysistä. Järjestä itsellesi ja lapsille turvallinen jatko. Entä sukulaisest ja ystävät, onko heiltä tullut huomioita? Olisiko joku kenen kanssa keskustella asiasta ja voisitte yhdessä alkaa hoitamaan tätä eteen päin. Mielestäni eroaminen ns selän takana on vähän epäreilua eikä auta teitä eteen päin. Toki turvallisuudesta pitää huolehtia. Myös terkkarin kautta voi tehdä huoli-ilmoituksen, että kaikki ei ole nyt kohdallaan. Onko mies työssä? Onko siellä huomattu mitään? Hankala tilanne, mutta ehkä kaikki kääntyy vielä positiiviseksi. Yksi mahdollisuus vielä on, että mies vain haluaa teistä eroon ja on keksinyt tällaisen ärsytystaistelun.
Älkää nyt heti tulko ap:tä syyllistämään tänne. Ei siinä ole mitään järkeä erota niin että lähtee äkkiseltään ovet paukkuen. Puoliso on ilmeisesti sairas ja heillä on yhteisiä lapsia - tulevaisuus pitää turvata. Yrittäisin ensisijaisesti saada miehen tutkimuksiin kun (vielä) olette yhdessä ja voit ehkä asiaan vaikuttaa. Mies joka tapauksessa tulee varmasti olemaan lastenne kanssa tekemisissä, itse ainakin haluaisin että sairaus on tutkittu ja hoidossa.
Minulla on itseasiassa asunto mihin voisin muuttaa. Löytää kyllä sinne, jos muutan. Eroa olen kyllä miettinyt jo tovin, mutta tässä on näitä mietityttäviä asioita. Aiemmin siis oli, että ongelmat oli minun ja mieheni, mutta viime vuonna nuo asiat rysähti päälle ja nyt lapsetkin saa osansa. En kyllä vain olekaan, koska juuri nytkin käyn tavaroitani läpi ja heitän tarpeettomia pois jne. lähtemistä silmällä pitäen.