Miksi saan allergiaoireita muista koirista mutta en omastani?
Eilenkin kun silittelin kaverin koiraa, alkoi silmiä kutittaa. Omaani voin silitellä ja harjata yms eikä mitään oireita tule. Ei kai se koiran hilseeseen tottuminen ole yksilökohtaista, siis saman tyyppistä se silmiä ärsyttävä pöly tai ihoa kutittava kuola niissä kaikissa on.
Kommentit (4)
Ei koirille allerginen ole välttämättä allerginen kaikille koirille. Pystyn onneksi itsekin pitämään koiraa. Saan allergiaoireita tietääkseni vain eri spanieleista ja rottweilereista.
Itselläni on mudi, myöskään kavereiden saksanpaimenkoirien kanssa ei mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä, mutta oma koira on ns. allergiakoira. Ei ole juuri mitään hilsettä koskaan, ei varise karva ja puuttuu ns. aluskarva kokonaan.
Meillä ei ole mitään ns allergiakoirarotua, karvanlähtöaikakin juuri pahimmillaan. Pohjavillaa on vaikka kuinka, sitä se parhaillaan pudottelee pois. Ap
Omaan koiraan usein siedättyy. Kun me otettii n meidän koira, niin mä en ensimmäisiin kuukausiin voinut juuri mennä sen lähelle, ja jos silitin ni sain ihoon nokkospaukamia. Koiran oltua meillä noin 3-4 kk huomasin että pystyin jo silittämään sitä normaalisti.
Minä siis siedätyin meidän koiraan.
Kissoille mä oon niin allerginen, että en siedättyisi ikinä.
Sama juttu täällä, mutta oma koira on ns. allergiakoira. Ei ole juuri mitään hilsettä koskaan, ei varise karva ja puuttuu ns. aluskarva kokonaan.