Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MOT: Kunnat pakottaa kehitysvammaisia työantajiksi!!!!

Vierailija
18.04.2022 |

Ei v*ttu. Luulin ettei tää maa voi enää hullummaksi mennä, mutta näköjään voi!

Kunnat pakottaa kehitysvammaisia huolehtimaan työantajavastuista, joita monet tavallisetkaan ihmiset eivät osaisi hoitaa. Ei v*ttu.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi sormella osoittaa myös vammaisjärjestöjä, joista moni on hyvin voimakkaasti ajanut työnantajamallia itsemääräämisoikeuden nimissä.

Vierailija
22/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa enää yllättyä mistään tällaisesta. Raha ratkaisee aina. 

Aika paljonhan noita ilmoituksia on, joissa avustettava on työnantaja ja palkan maksaa kaupunki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan perheen äiti uupunut ja loppuun palanut ja joutui sairaalaan? Kyllä suomi on p... Maa. Rahaa riittää muualta tulleisiin ja kaikkeen paskaa.

Vierailija
24/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se perheen äiti ei ollut kotona? Meni ohi multa.

Oli sairaalahoidossa.

Vierailija
25/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä voi sormella osoittaa myös vammaisjärjestöjä, joista moni on hyvin voimakkaasti ajanut työnantajamallia itsemääräämisoikeuden nimissä.

Ongelma on se, että vammaispalveluissa ja -laissa niputetaan nykyään yhteen niin liikuntavammaiset kuin kehitysvammaisetkin. Kehitysvammaiset ovat joutuneet osin kärsimään noista liikuntavammaisten penäämistä ja vaatimista itsemääräämisoikeuksista.

Vierailija
26/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran osoitettiin mitkä on Jyväskylän kaupungin arvot. Miljoonia laitetaan urheiluun, Valon kaupunki hömppään ja muuhun ja unohdetaan puolustuskyvyttömät lapset. Ahnein kaupunki tässä maassa!!

Vierailija
27/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Jos kehitysvammainen ei kykene itse päätöksentekoon niin eikö silloin pidä määrätä edunvalvoja hoitamaan homma. Käsittääkseni vammainen saa valita avustajat itse ja palkan maksaa kunta. Sitä en tiedä miten toimitaan jos avustaja sattuu sairastumaan.

Vierailija
28/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kaikki byrokratia mennyt ihan mahdottomaksi, vanhustenhoito, vammaistenhoito ja yleensä kaikki jotka joutuvat julkisten palveluiden varassa olemaan. Raha on ainoa mikä ratkaisee, ihan sama miten puhuvat että palveluita yhtenäistetään ja tehostetaan... Raha ratkaisee, sanoisivat vaan suoraan!!

Vierailija
29/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Jos kehitysvammainen ei kykene itse päätöksentekoon niin eikö silloin pidä määrätä edunvalvoja hoitamaan homma. Käsittääkseni vammainen saa valita avustajat itse ja palkan maksaa kunta. Sitä en tiedä miten toimitaan jos avustaja sattuu sairastumaan.

Näillä oli hyvät vakituiset hoitajat, yhtäkkiä ne ei enää kaupungin mukaan olleet päteviä. Eivät saaneet jatkaa...

Vierailija
30/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, koko muun maailman sosiaalitoimisto.

Vierailija
31/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut henkilökohtaisten avustajien työpaikkailmoituksia vuosia, joten minulle tämä on ihan vanha juttu. 

Vierailija
32/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea palkata itse on hyvä että saisivat valita (että mitä haluaa tai ei halua), mutta jonkun pitäisi maksaa se, ettei jää vamman omaavan vastuulle. Oliko ajateltu että perhe ja suku maksaa. Entäs jos ei ole perhettä tai varaa.

Vierailija
33/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen edunvalvoja ei hoida avustajan työnantajavelvoitteita, rekrysta puhumattakaan. Tiedän tämän, koska läheiseni on kehitysvammainen, ja joutui jo alaikäisenä allekirjoittamaan työsopimukset avustajiensa kanssa. Siis 16-vuotias kehitysvammainen, jolla on julkinen edunvalvoja, toimii juridisena työnantajana. Jyväskylässä tämäkin.

Vierailija
34/34 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan sairaan stressaavaa toimia työnantajana! Kun voimat eivät riittäisi mihinkään ylimääräiseen. Silti pitää laskea tarkalleen esim. pyhät, lomat jne. Että ne jaat tasan työntekijöiden kanssa. Ettet vain suosi yhtä työntekijää tms. Joka hiton kuukausi se rumba kun listoja teet. Sitten mietit ettet vain teetä liikaa jotain tiettyä työtä yhdelle vaan tasan yrität nekin jakaa. Yrität olla mukava ja iloinen vaikka kivut on kovat ja oksennus on tulossa. Ethän voi olla ikävä ihminen, muuten ei kukaan tule sinulle töihin. Aamulla kun heräät niin huomaat viestin puhelimessa. Avustaja on sairastunut. Et pääse vessaan, saa lääkkeitä, ruokaa jne. Niin pitkään aikaan kunnes joku läheinen kerkeää tulla auttamaan. Sijaisen saaminen aivan mahdotonta. Olen Niin loppu tähän. Joskus vain itken ja mietin että mitä tekisin itselleni.