Millainen kaupunki on Espoo lapsiperheelle?
Suunnittelemme muuttoa. Tällä hetkellä asumme Helsingissä. Minkälaisia tukia esim. on tarjolla. Mitä hyvää mitä huonoa?
Kommentit (4)
jattelin kanssa katsoa sellaista asuin aluetta jossa olisi sekä pien- että kerrostaloa ja kohtuulliset palvellut. terveyskeskus , kirjasto ja uimahalli olisi ihan ehdottomat ja sitten joko meri tai järvi. Olen asunut 30 v. stadissa ja tottunut mereen. Alkaa ahdistaa pelkät puut.
Kiitos vastauksestasi!
Yritimme viimeiseen asti löytää mukavaa asuntoa kasvavalle perheellemme, mutta lopulta Espoo oli vain ainoa vaihtoehto. Halusimme ison asunnon, puutarhan, jossa omenapuita, meren lähelle, harrastukset ja kaupat lähellä. Tämä oli meille napakymppi.
Itse halusin hyvät julkiset yhteydet, koska en halua olla sidottu autoon. Samoin Helsinki pitää olla pikkumatkan päässä (miehelle töihin Meilahteen menee 15min. bussilla) t: nro 2
Meiltä on merenrantaan n. 200m linnuntietä ja tmpäristö aivan mahtava lapsiperheelle. Eli joka puolella puistoa tai metsää ja tosi hyvät kävelymaastot. Matinkylään, Soukkaan, Suomenojalle ja Espoonlahteen kävely-/pyörämatka. Eli kaikki palvelut lähellä, mutta emme silti itse joudu asumaan betonilähiössä (Soukka, Espoonlahti joissa palveluja paljon).
Autolla menee Espoonlahteen ja Matinkylään 5 minuuttia, Tapiolaan ja Espoonkeskukseen 10 minuuttia, Leppävaaraan 15 minuuttia... Busseja menee ohi muistaakseni 7 eri bussia eri puolille Espoota ja seutubussit menee Länsiväylän bussikaistaa Hesaan 15 minuutissa ja vuorovälit tosi lyhyet.
Tämä on minusta ehkä Espoon paras paikka asua, jos kaipaa rauhallisuutta, luonnonläheisyyttä, merenrantaa, pientalovoittoisuutta mutta samalla lähellä olevia palveluita sekä hyviä kulkuyhteyksiä. Ei voi kuin suositella.
Kotihoidon tuki on sama tai jopa isompi kuin Helsingissa (en muista tarkkaan paljonko oli Helsingissä ollessamme). Tietenkin asuinalueesta riippuu sitten palvelut sun muut.
Itse tykkäämme asua Laajalahdessa, joka on erinomaisten yhteyksien päässä sekä Helsingin keskustasta, Tapiolasta ja Leppävaarasta (ja erityisesti julkisilla!), mutta itse asuinalue rauhallinen, " maalaismainen" pienkotialue, jossa kuitenkin hyvät päiväkodit, neuvolat, kaupat ja ravintolat (ja oma kampaamokin, en ole itse testannut kun tuntuu olevan niin suosittu, ettei aikoja saa parin päivän varoitusajalla).