Tiesittekö, että Britanniassa ei raskaudenaikaisissa ultraäänissä paljasteta sikiön sukupuolta...
...vaikka se kuvaajalle näkyisikin? Sukupuolen paljastamista voi pyytää 20. raskausviikon kohdalla, mutta kaikissa sairaaloissa tähänkään ei suostuta.
Osaatteko arvata, mistä tällainen käytäntö johtuu?
Kommentit (12)
Minä en edes haluaisi tietää lapsen sukupuolta etukäteen. Riittää, että kaikki on kunnossa.
Kyllä paljastetaan. Terveisin, asunut Briteissä jo vuosikymmeniä ja suurin osa odottavista äideistä kertoo kumpi on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paljastetaan. Terveisin, asunut Briteissä jo vuosikymmeniä ja suurin osa odottavista äideistä kertoo kumpi on tulossa.
"Can I find out the sex of my baby?
Finding out the sex of your baby is not offered as part of the national screening programme.
If you want to find out the sex of your baby, you can usually do so during the 20-week mid-pregnancy scan but this depends on the policy of your hospital. Tell the sonographer at the start of the scan that you'd like to know your baby's sex.
Some hospitals have a policy of not telling patients the sex of their baby. Speak to your sonographer or midwife to find out more."
NHS
Onko syy pelkästään se, ettei tyttölapsia abortoida?
Minusta siellä vasta siitä sukupuolesta vouhkataankin. Ihan hassua muodostaa mielikuva vauvasta etukäteen sen perusteella mutta kukin tyylillään. Minä en ole koskaan raskauksissa sitä saanut tietää mutta en ole ollut kiinnostunut, selviääpä ajallaan sekin.
No sama tilannehan se on kuin Suomessa, 20 raskausviikon kohdalla se suurinpiirtein paljastetaan.
Ei pidä paikkaansa. Minulle kerrottiin kun sanoin haluavani tietää, samoin kaikille muille äideille joita täällä tunnen.
Höpö höpö. Kyllä saa tietää jos haluaa.
Jaa mitäs väliä sillä sukupuolella on? Seksi on ainoa asia missä sukupuolella on merkitystä joten eikai seksuaalisuutta tyrkytetä vielä syntymättömille vauvoille?
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Minulle kerrottiin kun sanoin haluavani tietää, samoin kaikille muille äideille joita täällä tunnen.
Kuuluuko tuttavapiiriisi esim. pakistanilaisia tai intialaisia?
Vierailija kirjoitti:
Jaa mitäs väliä sillä sukupuolella on? Seksi on ainoa asia missä sukupuolella on merkitystä joten eikai seksuaalisuutta tyrkytetä vielä syntymättömille vauvoille?
Jotkut haluavat ostaa tyttövauvalle valmiiksi vaaleanpunaisia kukkaröyhelöpöksyjä ja muita tyttömäisiä vaatteita, ja poikavauvalle sitten poikamaisia vaatteita. Huoneen sisustustakin on kiva suunnitella sukupuolen mukaan.
Sinä saat pukea poikasi röyhelöhousuihin mutta aika monet muut pukevat vauvansa neutraaleihin ja sukupuolelle sopiviin vaatteisiin, koska ei pieni vauva ei kuitenkaan vielä osaa kertoa mistä tykkäävät itse.
Vaikka sukupuolia kuinka yritetään mallata yhteen, kyllä niillä vain eroa on. Tytöt tykkäävät pääasiassa tyttöjen leluista, pojat poikien. Ei sitä heille tarvitse erikseen opettaa. Olen ehdottanut pienelle tytöllemme autoleluja ja supersankarifiguureja, mutta häntä kiinnostaa nuket ja barbit. Poikaani taas ne poikien lelut.
Muun sukupuoliset ym ovat todella pieni osa väestöä. Todella ylivoimainen enemmistö kokee kuitenkin pienestä pitäen olevansa tyttö tai poika.
Varmaan samasta kuin Suomessakin, erehtyminen on aina mahdollista. En itse ainakaan ole saanut tietää lasteni sukupuolta missään ultrassa.