Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondylooma tarttuminen oireetta vuosien jälkeen?

Vierailija
18.04.2022 |

Mietiskelin tässä, kun itseltäni on hoidettu yksi hpv-viruksen aiheuttama muutos alakerrasta jäädyttämällä kolme vuotta sitten, eikä sen jälkeen ole ollut oireita ja papat puhtaat aina. Lääkäri (sp-tautien) sanoi että en ole enää potentiaalinen tartuttaja, eikä vanhasta tartunnasta ole pakko kertoa tuleville kumppaneille? :o Olen ollut, ja olen edelleen, siinä luulossa että tuo virus kuitenkin tarttuu vaikka oireita ei ole? Omakohtaisia kokemuksia? Itse oletan saaneeni tartunnan eksältä, jonka vanha tartunta selvisi itselle vasta vuoden seurustelun jälkeen kun löysin kaapista semmoisen penslausnesteen, ja hänkin oli todella sitä mieltä ettei tarvitse kertoa kun se ei enää tartu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hpv virustesti puhdas? Se merkitsee tarttuuko vai ei. Mikään papa tai onko muutoksia ei yksinään ilmaise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hpv virustesti puhdas? Se merkitsee tarttuuko vai ei. Mikään papa tai onko muutoksia ei yksinään ilmaise.

No mulla ei oo koskaan ollut korkean riskin hpv tartuntaa, mutta niitä eri tyyppejähän on vaikka kuinka ja mulla on yksi joka aiheuttanut ulkoisia muutoksia ja nehän todetaan vain silmämääräisesti eikä millään testeillä kuten muut sp-taudit.

Ap

Vierailija
4/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, luulis että joku omaa kokemusta kun niin yleinen homma

Vierailija
5/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kondyloomaa on monta eri lajia. Osa aiheuttaa kohdunkaulan syöpää ja jäävät pysyviksi. Toiset virukset taas poistuvat elimistöstä kokonaan.. Ehkä sinulla on jo poistunut?

Vierailija
6/7 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kondylooma 1996 jonka penslasin pois. Aloitin seurustelun naisen kanssa enkä kertonut kondyloomasta. Kondylooma loisti poissaolollaan. Mentiin naimisiin ja sitten 2009 kondylooma joko aktivoitui tai sain uuden tartunnan. Yritin penslata sitä pois, mutta se ei häipynyt. Tajusin, että se oli myös tällä vaimollani. En kertonut siitä koska tilanne näytti omalta puoleltani vähän pahalta, kun olin en ollut kertonut kondyloomasta aikaisemmin ja kävin viikot töissä kaukana muualla. Vaimon olisi ollut vaikea uskoa, etten ole pettänyt vaimoa. En ollut kuitenkaan pettänyt. 2011 Lopulta vaimo oli raskaana ja häntä vaivasi hiiva, ja sain vaimolta myös voidetta itselleni. Kerroin vaimolle kondyloomasta ja hän olikin sitä mieltä, että se onkin vain hiivaa. Olin hämmästynyt, vaimoa ei kiinnostanut tietää mitään koko kondyloomasta ja kuittasi asian hiivalla. Muutama viikko keskustelun jälkeen kondylooma hävisi.

Kysymys kuuluu miksi vaimoa ei kiinnostanut kondylooma?

Minua vaivaa nyt oliko 2009 kondylooma vanha aktivointi 11 vuoden jälkeen vai uusi tartunta vaimolta?

Nyt kondyloomasta ei ole tietoa.

Meillä oli hiljattain riitaa pettämisepäilyistä ja nostin tämän kondylooma asian puheeksi. Jotenkin vaimo tiesi heti sanoa, että googleta voiko kondylooma aktivoitua uudestaan, googletapa. Eli vaimo on toisaalta tietoinen kondyloomasta ja sen ominaisuuksista. Itsekin tiesin, että se voi olla piilevä vuosia. En tosin tiedä kuinka monia vuosia.

Mitä on tapahtunut?

Vaimo vakuuttaa, että ei ole ikinä pettänyt ja hänen omatuntonsa on puhdas kuin pulmunen.

Vierailija
7/7 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalaisilla tietoa häviääkö se kondylooma vai voiko se aktivoitua vuosien jälkeen. Paljon ristiriitaista tietoa jopa lääkäreillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi