Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan jälkeen urheilu ja sykkeen nousu.. sydänlihastulehdus?

Vierailija
18.04.2022 |

Eli sairastin koronan 3 viikkoa sitten. Tauti meni lievänä ohi, ja aloitin kevyesti liikunnan tällä viikolla kun oireiden loppumisesta oli kulunut viikko. Ja aloitin tosiaan hyvin kevyesti, ei mitään rääkkiliikuntaa. Perjantaina kävin kuntosalilla, ja sen jälkeen sydän on tykytellyt aika paljon, syke selvästi koholla ja levossakin syke on koko ajan vähintään 70-80, normaalisti leposykkeeni on 50-60. Lisäksi rasituksessa se nousee, ja pienetkin kotityöt saavat sen kohoamaan 120-130. Minulla on myös ihmeellistä kipua vasemmassa hartiassa/kaulalla välillä. Onkohan minulla sydänlihastulehdus? Soitin eilen ensiapuun asiasta, ja siellä sanottiin että tänne ei kannata tulla nyt kun on niin paljon jonoa, että se siitä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako piikkiä?

Vierailija
2/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako piikkiä?

Kaksi. Syyskuussa viimeisin otettu. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia koronan jälkeen. Pidä pitempi tauko liikunnasta.

Jopa oireettoman koronan voi aiheutaaa sydän oireita.

Vierailija
4/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotehaitta

Vierailija
5/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama. Kävin lääkärillä ja hän otti sydänfilmin. Sanoi että se oli normaali ja urheilu olisi turvallista.

Pidin kuitenkin muutaman kk tauon. Ei tuollaisten asioitten kanssa kannata pelleillä.

Minulla oli lievä korona ennen rokotteita.

Sitten minulla on kaveri jolla oli vakava korona. Oli sairaalassa muttei teholla. Kuukausi sen jälkeen hän yritti urheilla ja alkoi yskimään verta. Joutui sitten uudestaan sairaalaan.

Vierailija
6/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittänee myös osaltaan viimeaikaiset urheilijoiden yllättävät joukkokuolemat. Ei tiedetä että ollaan kipeitä, ja treenataan ja kisataan kovaa.

Vierailija
7/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittänee myös osaltaan viimeaikaiset urheilijoiden yllättävät joukkokuolemat. Ei tiedetä että ollaan kipeitä, ja treenataan ja kisataan kovaa.

Ei selitä, koska rokotehaitta. Kuinka paljon on pelikentille kuollut nuoria urheilijoita? Ei ole normaalia!

Vierailija
8/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Saattaa olla että on ns. ylikuntoa? Koronasta on nyt jotain kolme kuukautta ja sykkeet ovat taas ihan normaalit. No joo ei mulla ihan kotitöistä syke ollut 120 mutta kun kokeilin hiihtää pari viikkoa Koronasta niin piti pysähtyä kun syke pomppasi heti ihan hurjasti.

Ota ihan iisisti. Kyllä se siitä asettuu kunhan maltat levätä.

Vierailija
9/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tammikuun alussa korona. Liikuin todella kevyesti sen jälkeen ensimmäiset 3kk sen jälkeen. Vasta nyt olen pystynyt alkaa liikkumaan samalla tavalla kuin ennen. Olen astmaatikko, alla kolme rokotusta ja tauti oli vähän tavallista rajumpi flunssa.

Mieheni on perusterve, mutta juuri eilen lenkin jälkeen valitti, ettei kroppa ja keuhkot tunnu yhtään samalta kuin ennen koronaa. Hänellä oli kaksi rokotusta, kun saimme tartunnan.

Kannattaa ottaa iisisti ja edetä liikunnan kanssa pikkuhiljaa. Ja kuunnella kroppaa ja höllätä heti, jos tuntuu liian rankalta.

Vierailija
10/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nää rokotehaitta jankuttajat lopettaa? Miten se haitta näkyy vasta sitten, kun saa tartunnan?

Vierailija
11/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin eli täytyy vaan jatkaa lepoa. On kyllä salakavala tauti, luulin jo että olen kunnossa ja pystyn aloittamaan liikunnan kun oireita ei enää ole ollut, mutta näköjään keho ei vieläkään ole valmis. Ap

Vierailija
12/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta pahalta. Mä olen nyt osastolla koronan jälkeen ja mun leposyke on 105. Edes mulla ei ole sydänlihastulehdusta. Se oireilisi niin, että ei oikeasti kykenisi tyyliin kävelemään kuin 20 askelta, kun voimat loppuisivat ja romahtaisi. Sun elimistöllä vaan kestää toipua.

Vierailija
13/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei selitä, koska rokotehaitta. Kuinka paljon on pelikentille kuollut nuoria urheilijoita? Ei ole normaalia!

Paljon, vuosittain kymmeniä.

Vierailija
14/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyspiikkien yllätyksiä

Vierailija
15/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta tuo johtuu. Ne kaikki kuolleet urheilijatkin oli saaneet piikin.

Vierailija
16/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi ainakin olisi hyvä odottaa infektiota vastaan immuunipuolustuksen aktivoitumisen jälkeen, oli kyseessä tartunta tai rokote. Kovasti sanovat, että tietyt virukset aiheuttavat sydänlihastulehdusta, mutta onko noin, vai kehon vasta-aine(et) noita tiettyjä viruksia vastaan?

Niin tai näin, kaikkien pitäisi vähintään se kuukausi lepoa pitää.

Vierailija
17/17 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa levätä eikä riskeerata omalla terveydellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä