Miksi vaimo ei halua pariterapiaan?
Vaimo sanoi, että silloin kun parisuhteessa on ongelmia, naiset aloittaa lenkkeilyn tms, että saa omaa rauhaa. No vaimoni aloitti myös. En saanut mitään kontaktia häneen ja hån aikaisemmin vältteli läsnäoloani samassa huoneessa. En voinut edes lähestyä häntä. Jos menin olohuoneeseen, hån siirtyi keittiöön jne.
Paljon riitoja, jotka alkavat siitä, että hän ei saa tahtoaan läpi tai sanon oman mielipiteeni, joka on erilainen kuin hänen mielipiteensä. Vaimo syyttää minua hänen alistamisesta. Vaikka en kohtele håntä ikinä huonosti enkä loukkaa häntä koskaan edes sanllisesti. Silti hän kritisoi minua. Hän on viime vuodet keskittynyt vain itseensä ja yhteiset lomamatkat ei kiinnosta vaan se mitä hän haluaa. Riitojen jälkeen minä olen se joka pyytää anteeksi. Parisuhteessa on selkeästi ongelmia. Vaimo on sitä mieltä, että mimulla on ongelmia. Vaimo kuitenkin välttää läheisyyttä. Olen ehdottanut pariterapiaa, mutta vaimo ei syty ajatukselle. On kieltäytynyt monta kertaa. Miksi?
Kommentit (19)
Vain vaimo voi tietää syyn miksi ei halua terapiaan. Mutta tulipa mieleen kysymys, että mahtaako hän rakastaa enää.
Kuulostaa että alistat joissakin asioissa(?). Ei aikuisen (vaimon) tarvitse kysyä lupaa mihinkään toiselta, riippuu mistä kyse yleensä. Miksi olet parisuhteessa joka ei toimi tai vaimosi on? Ei läheisyyttäkään, ei lomamatkoja. Voiko kummankin mielipidettä arvostaa, ja sinä teet kuten haluat ja vaimo tekee kuten haluaa. Ei ole pakko tehdä samalla tavalla joka asiaa. Ehkä hän ajattelee ettei pariterapia enää auta, on loukkaantunut. Ihmiset ovat luonnollisesti asioista usein eri mieltä ja rauhassa keskustelu on kivempi, ei tiuskita riidellä.
Hankala tilanne. Teille molemmille.
Voisiko olla niin, ettei vaimosi halua terapiaan kuulemaan, kuinka hänessäkin on vikaa. Että vaimosikin on väärässä ja toimii väärin. Ehkä hän ei halua kuulla olevansa myöskin syypää tilanteeseenne.
Mutta jos et saa vaimoasi pariterapiaan, niin käy sinä siellä purkamassa olotilaasi, selkiyttämässä ajatuksiasi. Toistahan et voi pakottaa osallistumaan mutta jos saisit terapiasta itsellesi avaimia, keinoja päiviinne.
Ymmärtämistä. Kuuntelemista. Ja tahtomista, sitähän teiltä kahdelta nyt kysytään.
Ap nyt sä kysyt väärältä taholta. Parhaiten asian tietää vaimosi, eivät nyymit nettipalstalla.
Mitä vaimo sitten haluaa ja miksi se ei sulle käy?
Näkisin, että parisuhteen koko pointti on tukea toista, mahdollistaa unelmia, eikä olla esteenä. Jos suhde rajoittaa enemmän kuin antaa, niin ei ole ihme, jos alkaa haaveilla vapaudesta. Kompromisseja toki vaaditaan, mutta jos elämä on yht kompromissia, niin aika vähäänhän ne positiiviset puolet silloin jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Ap nyt sä kysyt väärältä taholta. Parhaiten asian tietää vaimosi, eivät nyymit nettipalstalla.
Mutta kun vaimo ei halua jutella vaikeista asioista. En saa hänestä mitään irti kuin, että hänellä on kaikki hyvin. Minulla ei ole. Vaimo on etäisempi kuin koskaan. Eikö parisuhdeongelma ole myös vaimon ongelma?
Kysy suoraan haluaako erota.
Kiduttaa sinua.
Ansaitset parempaa.
Sitä nussitaan jo, näin on käynyt lähes kaikille miehille eron tullessa.
Jätä se emakko ja jatka elämääsi
Vierailija kirjoitti:
Näkisin, että parisuhteen koko pointti on tukea toista, mahdollistaa unelmia, eikä olla esteenä. Jos suhde rajoittaa enemmän kuin antaa, niin ei ole ihme, jos alkaa haaveilla vapaudesta. Kompromisseja toki vaaditaan, mutta jos elämä on yht kompromissia, niin aika vähäänhän ne positiiviset puolet silloin jäävät.
Vaimo halusi ensin auton, sitten remontin 35000€, sitten haluaa heti koiraa remontin jälkeen. Kun kieltäydyn, koska vaimo on aina iltavuorossa ja mulla on lasten läksyt, harkat, ruuat, tiskit.. ei ole aikaa koiralle. Onhan hänellä helppoa aamulla, kun kaikki on koulussa ja töissä. 4 lasta siis.
Suuttui, kun en suostunut koiraan. Autoon ja reippaan meni kuitenkin 55000e. Nyt on rahat loppu. Koiran jälkeen vaimo halus vanhimmalle pojalle huoneremontin. Olen ihan loppu näihin vaatimuksiin. Ainiin rahasta ei saa puhua, kun häntä ahdistaa puhua rahasta. Kaikkeen kuitenkin pitäisi riittää rahat, mitä hän haluaa. Rahaa ei vaan ole loputtomasta.
Stay strong, bro! Kenenkään miehen ei tarvitse kestää henkistä VÄKIVALTAA naisilta. Ehdotat naiselle terapiaa, hän kieltäytyy (koska hän ei kestä kritiikkiä) ja sitten eroatte. Muista, vaihtamalla aina paranee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo halusi ensin auton, sitten remontin 35000€, sitten haluaa heti koiraa remontin jälkeen. Kun kieltäydyn, koska vaimo on aina iltavuorossa ja mulla on lasten läksyt, harkat, ruuat, tiskit.. ei ole aikaa koiralle. Onhan hänellä helppoa aamulla, kun kaikki on koulussa ja töissä. 4 lasta siis.
Suuttui, kun en suostunut koiraan. Autoon ja reippaan meni kuitenkin 55000e. Nyt on rahat loppu. Koiran jälkeen vaimo halus vanhimmalle pojalle huoneremontin. Olen ihan loppu näihin vaatimuksiin. Ainiin rahasta ei saa puhua, kun häntä ahdistaa puhua rahasta. Kaikkeen kuitenkin pitäisi riittää rahat, mitä hän haluaa. Rahaa ei vaan ole loputtomasta.
Ei tartte terapiaa. Sano vaimolle, etyä kun hän on säästänyt palkastaan rahat huoneen temppaan, niin remppa on ok.
Vierailija kirjoitti:
naiset pelkää, että pariterapiassa kuunnellaan miehenkin mielipidettä ja ehkä terapeutti jopa sanoo, että mies ei ole kaikessa väärässä ja nainen ei ole ihan aina oikeassa
Noinko teidän terapiassa kävi? Miten teidän avioliitto, jatkoitteko vai erositteko?
Onko vaimosi hiukan yksinkertainen? Vaikuttaa jääräpäältä, joka on sitä enemmän tyhmyydestä kuin piittaamattomuudesta. Pitäisikö sinun ottaa tuo koira-asia puheeksi uudelleen, ja kysyä miksi hän ajattelee sinun kieltäytyneen? Muistaako hän edes perustelujasi?
Tyhmä ihminen ei halua kuunnella toista vaan inttää vain omaansa voimalla läpi, koska ymmärtää ettei pysty perustelemaan. Hän ei ole kuitenkaan täysin itsekeskeinen jos suuttui koirasta ja pojan huoneesta. Hänellä on jääräpäinen näkemys siitä, mitä vaaditaan onnelliseen perheeseen ja onnelliset perheet eivät terapiassa juokse. Niillä on lapset, kultainen noutaja, hienot autot ja okt. Ja koira pitäisi saada heti kun lapset ovat riittävän pieniä koska sellainen on söpöä ja kivaa lapsille, hän ei taida ajatella asiaa koiran kannalta joka saa liikaa väärää huomiota eikä tarpeeksi sitä mitä tarvitsisi.
Mitä jos avaatte pakettia hiukan? Että vaihdetaan autot halvempiin ja tehdään sitten se remppa - ai ei kelpaa no sitten säästetään.
Piti ihan tarkistaa vuosi milloin tämä aloitus on kirjoitettu, kun en muista tällaista tehneeni, Käy ihan yksi - yhteen omaan vuoden takaiseen tilanteeseen,
Vaimolla ei ole, ainakaan tiettävästi siskoa, mutta joku kaksoisolento näköjään.
Oikeastaan ainoa mikä vähän erottaa tarinoita on nuo euromäärät
Epäilin vaimoa pettämisestä, kun olen ollut hänelle kuin ilmaa. Kerroin, että minäkin haluan olla haluttu ja että olisi minulla ollut mahdollisuuksia pettää, mutta olen lähtenyt tilanteista pois ja tehnyt itseni jopa mulkuksi, jotta tilanne ei etene pettämiseen. Tämän jälkeen vaimon käytös muuttui parempaan. Kaikki merkit viittaa vaimon pettämiseen. Hänen omien reissujen tarinat muuttuvat ja tai ei muka muista. Voiko se olla syy, miksi ei lähde pariterapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa vuosi milloin tämä aloitus on kirjoitettu, kun en muista tällaista tehneeni, Käy ihan yksi - yhteen omaan vuoden takaiseen tilanteeseen,
Vaimolla ei ole, ainakaan tiettävästi siskoa, mutta joku kaksoisolento näköjään.
Oikeastaan ainoa mikä vähän erottaa tarinoita on nuo euromäärät
Kerrotko tarkemmin? Onko vaimollasi omia menoja? Voiko vaimollasi olla sutinaa jonkunbtoisen kanssa?
Vaimoni vetoaa ruuhkavuosiin ja väsymykseen ja siksi keskittyi vain itseensä. Minusta tuntuu, että kaikki mitä teen tai sanon vain ärsyttää vaimoa.
Koska häntä ei kiinnosta parantaa teidän suhdettanne.