Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi etelä-pohjanmaalla suhtaudutaan niin nuivasti ei-paikkakuntalaisiin?

Vierailija
17.04.2022 |

Jos on muuttanut muualta sinne, niin tämä on huomattu työyhteisössä. Vaikka on itse ystävällinen kaikille.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä oli Pohjanmaalta kotoisin ja voin sanoa, että juntimpaa, nuivempaa ja sisäsiittoisempaa meininkiä en ole koskaan todistanut. En ennen enkä sen jälkeen.

Jokainen exän kaveripiirissä oleva ihminen oli seurustellut toistensa kanssa. Jollain oli vahinkolasta exänsä parhaan kaverin kanssa. Käytöstavat ihan hukassa; ei tervehditty tavatessa, ei kysytty kuulumisia, ei puhuttu mistään syvällisesti. Illanvietto kavereiden kanssa perustui ryyppäämiseen. Exä olisi halunnut mielummin ryypätä joulut kavereiden kanssa kuin luoda kanssani jotain yhteisiä jouluperinteitä. Eräs exän kaveri inhosi avoimesti jokaista joka ei ollut maalta, etenkin Kehä Kolmosen sisäpuolelta tulevat olivat automaattisesti snobeja, vaikkei edes olisi tuntenut. Kun kävimme paikallisella huoltoasemalla exäni kanssa, minua tuijotettiin suu auki kuin jotain ulkoavaruudesta juuri laskeutunutta muukalaista.

Tämä! Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että kerran elämässäni olen ollut Pohjanmaalla tai siis ajanut ohi ja pysähtynyt huoltoasemalla, niin pöydissä istuvat miehet tuijottivat minua suu auki. Olin pukeutunut ihan normaalisti, farkut ja villapaita oli ja äijät vain töllistelivät kuin sekopäät.

Haha! Minäkin olin ihan tavallisesti pukeutunut, olemukseltani siisti. Mitä nyt seurailin siellä asuvien naisten pukeutumista, oli moni tyylinsä puolesta jämähtänyt jonnekin 10 vuoden taa. Kulahtaneissa verkkareissa iso osa heistä kulki, ihan sama mikä tilaisuus. Ehkä sitten minä vähän tyylikkäämpänä olin jotain niin ihmeellistä, että oli pakko tuijottaa.

Vierailija
42/42 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, onko ap koskaan käynyt Turussa, tai Porissa. Varsin erikoista suhtautumista ei-paikkakuntalaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla