Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani näkevät minut "vaaleanpunaisten lasien" läpi - minusta pitäisi tulla vähintään lääkäri jne.

Vierailija
17.04.2022 |

Minulla on vain M:n paperit, mutta kuulemma hukkaan lahjakkuuteni hoitajana. Itse koen, että sen älyllisempään työhön edes haluaisi. Minulle sopii työ, jossa tehdään käsillä ja ollaan vuorovaikutuksessa, ja joka ei ole mitään rakettitiedettä. Vanhemmilleni tämä ei kelpaa, eivät arvosta yhtään minua vaan jatkuvasti kyselevät, että milloin oikein haen johonkin yliopistoon, milloin haen johtajan töitä, etkai sinä nyt tuommoisissa töissä aio olla loppuelämää, pitäähän sitä nyt mennä elämässä eteenpäin jne.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeät vanhemmat. Älä korvaasi lotkauta.

Vierailija
2/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillasi on surkea itsetunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas olla pitkästä matikasta, fyssasta, enkusta jne L, sitten voit hakea lääkikseen, johon otetaan 3% hakijoista.

Vierailija
4/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaiset vanhemmat, molemmat tyhmiä ku saappaat, jollain kansakoulun vitosen todistuksilla,

mutta kaikki mitä minä tein oli valittamisen aiheena, vaikka olin huippihyvä koulussa, mutta valitsin aloja joihin todella halusin, eikä ole kaduttanut.

Vierailija
5/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani aikanaan painostivat minut yliopistoon vaikka minulla oli itselläni päällimmäisenä toinen urasuunnitelma (eräs ammattikorkeakoulun tutkinto). Olin silloin niin miellyttämisenhaluinen ja epävarma omista toiveistani ja tavoitteistani että annoin heidän tehdä päätöksen puolestani. Tavallaan ymmärrän vanhempiani, varmaan kuvittelivat näkevänsä minussa "potentiaalia" ja omista lähtökohdistaan ajattelivat että mitä korkeampi koulutus sitä paremmat edellytykset menestyä elämässä. Ja menestystähän nimenomaan mitataan heidän mielessään rahassa ja yleisessä arvostuksessa, ei esimerkiksi työssä viihtyvyydessä. Eivät ymmärrä yhtään sitä että joillekin riittäisi tyytyminen vähempään vaan jos on mahdollisuuksia pitäisi luoda uraa ja edetä ja kehittää itseään (=kasvattaa palkkaa) jatkuvasti.

Symppaan siis täysillä! Voimia ja pysy lujana, elä omaa elämääsi juuri sellaisena kuin sinä sen mielekkäänä koet.

Vierailija
6/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattas olla pitkästä matikasta, fyssasta, enkusta jne L, sitten voit hakea lääkikseen, johon otetaan 3% hakijoista.

Lääkiksessä on vain se huono puoli, että sieltä valmistuu lääkäriksi. 

Vierailija
7/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi koittavat elää heidän oman elämänsä haaveita sinun kauttasi. Heitä harmittaa, kun eivät itse ole opiskelleet lääkäreiksi. Älä kuuntele heitä vaan tee, kuten itse haluat. Sun elämä, sun valinnat.

Vierailija
8/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies moitti tyttöä, kun meni amk:hon yliopiston sijasta, minä jannustin, että käy sen minkä haluaa, aina voi kouluttautua lisää. Mies haukkuu poikaa montunkavajaksi, kun kävi ammattikoulun eli valmistui duunariksi. Minä pidän tärkeämpänä, että valmistui ammattiin ja aina voi muuttaa suuntaa, jos on halua ja kykyä.

Vierailija
9/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli M:n paperit, vain ruotsista L, ja pääsin lääkikseen ensiyrittämällä.

Vierailija
10/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempasi itse ovat ammatiltaan, ap?

Vierailija
11/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli M:n paperit, vain ruotsista L, ja pääsin lääkikseen ensiyrittämällä.

Olit varmasti opiskellut matikkaa ja fyssaaa ja bilsaa lukios hyvin menestyen

Vierailija
12/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kiinnostaa minuakin.

Vierailija
13/13 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööri ja merkonomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi