Outoa vai normaalia? 6 vuotta sama työkaveri, en ole koskaan eikä muutkaan työpaikalla nähneet ao. henkilön aviopuolisoa. Ei edes kuvista.
Sattumaa vai tahallista, kerran ehdotettiin että voi pyytää puolison mukaan. Siihen tuli syitä mm. työmatkalla ja kiireitä töissä. Mitä ajatuksia asia herättää sinussa?
Kommentit (51)
En ole ikinä kertonut mitään kovin henkilökohtaisia työpaikalla. Ei se näytä haittaavan, mammat ja mummot kyllä täyttävät mahdollisen tyhjän tilan höpöttämällä ummet ja lammet näistä kupeidensa hedelmistä.
Tuo on kiva kun menee uutena johonkin, missä tyypit tuntee toisensa jo pitkältä ajalta ja on jotain inside juttuja ja sitten on näitä: Meidän Pena teki niin ja näin. Sitten vaan kuulostelee, että kukakohan tuo Pena on. Jossain vaiheessa selviää. Ei tuo haittaakaan paitsi jos se keskustelu on sellaista, että "me tässä nyt todellakin ollaan vanhoja kavereita ja meillä on vain inside juttuja" Outoa ja hassua oli myös työkaveri joka kertoili omista henkilökohtaisista asioistaan, mutta ei ikinä kysynyt yhtään kysymystä multa. Joskus ihan huvikseni vedin jotain ex-tempore, vaik ei kysymyksiä tullut. Kuunteli, mutta jatkoi omista jutuista. Se oli huvittavaa. Oman äitinsä sairauksiin asti huoh.
Jokainen kertokoon mitä haluaa ja jokainen voi kysyä kaikkea mitä kehtaa. Ehkä nykyään ei kannatakaan suoraan kysyä, koska jotkut saattavat loukkaantua tai pitää tungettelevana kysymyksiä lapsista tai puolisosta. Yleensä ne tulee ilmi, jos puhutaan ryhmässä enemmänkin kyseisistä aiheista. Outoa ehkä, jos kaikki muut puhuu vaikka lapsistaan, eikä kertaakaan tuo esille edes. että itsellä on vuosien aikana. Mutta harva varmaan olettaa jonkun pitävän alustuspuheen perheestään ensimmäisellä kahvitauolla.
Mun työpaikalla ei taideta edes tietää että mulla on puoliso ja lapsia. Ainoastaan esimies tietää lapsista, kun kerran olen joutunut lapsen takia lähtemään kesken päivän pois töistä. Muille työkavereille sanoin että henkilökohtainen meno.
Ei kuulu työpaikalle.
Työkaverini eivät ole 20 vuoden aikana nähneet puolisoani tai käyneet kotonani. Olen ollut noin pitkään saman yrityksen palveluksessa, tosin työtehtävät on opintojen myötä vaihtuneet, mutta en keksi mitään syytä sille, että pitäisi nähdä työkavereiden puolisoita jossain.
Ennen tämäkin asia oli toisin. Äitini tunsi isän työkaverit nimeltä ja tapasi heitä isän syntymäpäiväjuhlissa. Muistan, miten äitini soitti isän työpaikalle isän kuoltua, kertoi tapahtuneesta ja kysyi, haluaisiko työkavereista joku tulla hautajaisiin (isä oli ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä). Lopulta 3 isän työkaveria tuli paikalle, toivat kukkatervehdyksen ja muistotilaisuudessa kertoivat hauskoja juttuja yhteisestä taipaleestaan isän kanssa.
Kaipa tämän ketjun porukalla on sitten omat ystävät, joiden kanssa ollaan yhteyksissä, mutta itse kannatan sitä että myös työpaikalla ystävystytään. Työkaverien kanssa tulee kuitenkin vietettyä paljon aikaa päivästä, miksei se voisi samalla olla hauskaakin?
Vierailija kirjoitti:
Ennen tämäkin asia oli toisin. Äitini tunsi isän työkaverit nimeltä ja tapasi heitä isän syntymäpäiväjuhlissa. Muistan, miten äitini soitti isän työpaikalle isän kuoltua, kertoi tapahtuneesta ja kysyi, haluaisiko työkavereista joku tulla hautajaisiin (isä oli ollut jo muutaman vuoden eläkkeellä). Lopulta 3 isän työkaveria tuli paikalle, toivat kukkatervehdyksen ja muistotilaisuudessa kertoivat hauskoja juttuja yhteisestä taipaleestaan isän kanssa.
Kaipa tämän ketjun porukalla on sitten omat ystävät, joiden kanssa ollaan yhteyksissä, mutta itse kannatan sitä että myös työpaikalla ystävystytään. Työkaverien kanssa tulee kuitenkin vietettyä paljon aikaa päivästä, miksei se voisi samalla olla hauskaakin?
Ystävystyminen ei tarkoita sitä, että minun tulisi olla työkaverin puolison kaveri tai edes tavata häntä.
Mulle kävi et kysyttiin olenko lepakko kun ei miestä odotin juuri ekaa lastani. miksi pitäis esitellä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävystyminen ei tarkoita sitä, että minun tulisi olla työkaverin puolison kaveri tai edes tavata häntä.
Ei tarkoitakaan. Mutta täällä moni sanoo, ettei kerro itsestään mitään työpaikalla. Ei silloin kunnolla ystävysty.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä on syynsä jättää perheasiat työn ulkopuolelle.
Niinpä. Ap avautuisi täällä työkaverin perheasioista ja ihmettelisi niitä.
Pitkäaikaisista työkavereista tiedän yleensä, ovatko perheellisiä tai eivät. Uudemmista en mitään.
Jostain oudosta syystä työasioista kyllä puhumme paljonkin.
14 samassa työpaikassa (työllistää tuhansia ihmisiä), yhden kolleegan puolison olen nähnyt, kun törmättiin kaupassa kerran. Eikä varmaan kukaan ole nähnyt mun puolisoa tai lapsia.
Ap jatkaa, meillä on vain 4 hengen työyhteisö. Tämän työkaverin lapset on aktiivisesti mukana jos jotain apuja tarvitaan. Mutta ei mies, sitä ei olla ollenkaan nähnyt. On kysytty miksi "Olli" ei tule, aina on olemassa joku selitys. Töitä, ei tykkää, ei se koskaan. Ihan ok, mutta että ei olla edes vilaukselta nähty. Ei ole töissä missään turvallisuusalalla. Valokuvia on nähty lapsista ja muusta perheestä esim. mummoista.