Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outoa vai normaalia? 6 vuotta sama työkaveri, en ole koskaan eikä muutkaan työpaikalla nähneet ao. henkilön aviopuolisoa. Ei edes kuvista.

Vierailija
17.04.2022 |

Sattumaa vai tahallista, kerran ehdotettiin että voi pyytää puolison mukaan. Siihen tuli syitä mm. työmatkalla ja kiireitä töissä. Mitä ajatuksia asia herättää sinussa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan oikein muistelen olen tainnut nähdä yhden työkaverin puolison. Ollaan sentään joidenkin kanssa oltu yli 10 vuotta työkavereita. Omani haki kerran mut töistä. Ehkä joku hänet silloin näki.

Vierailija
22/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä olet todella todella omituinen kun jaksat tuollaista asiaa ihmetellä. En ole nähnyt työkavereiden puolisoita, lapsia tai lemmikkejä. Eikä kiinnosta. Pääasia, että elävät onnellista itselleen sopivaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverit eivät ole nähneet mun miestä, eivät edes somen kautta, koska hän ei halua olla somessa. Puolisoni on töissä turvallisuusalalla ja siellä someen suhtaudutaan aika varauksellisesti. Samoin lapsistani nuorin ei halua tulla tunnistetusti kuvatuksi, joten omat harvat somepäivitykseni ovat lähinnä maisemakuvilla tai lemmikkien kuvilla julkaistuja.

Työpaikallani on joitain avec-tilaisuuksia, mutta ei sinne muutkaan puolisoitaan tuo (tiettyjä ihmisiä lukuunottamatta). Puolison työpaikan avec-juhlissa olen ollut, koska siellä kaikki tuovat puolisonsa, ovat myös juhlallisia iltatilaisuuksia iltapukuineen.

Muutamien työkaverien perhe-elämästä tiedän lähes kaiken, mutta osan en mitään. Mutta en haluakaan tietää, samapa tuo asuuko Eija miehen tai naisen kanssa tai onko Matilla puolisoa ollenkaan. Yhden työkaverin kohdalla kuulin parin vuoden jälkeen, että hänellä on pieni lapsi, siitä olin vähän yllättynyt koska yleensä lasten äidit kyllä jotenkin mainitsevat sivulauseessa asian tai ovat joskus poissa kun lapsi sairastaa. Mutta nyt tuli tavattua ihminen, joka osaa pitää myös lapsensa asiat pois työpaikan kahvikeskusteluista.

Vierailija
24/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverilla (mies) on puolison tissikuva toimiston seinällä. Imetystilanteessa otettu ja myös lapsi näkyy, mutta yli puolet kuvasta on kuitenkin sitä valtavaa tissiä. Vähän mietin, tietääköhän vaimo. Eli joidenkin puolisoista olen nähnyt vähän liikaakin…

Vierailija
25/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole nähnyt pomoni puolisoa. Sen sijaan kuullutkin usein, kun on pirttihirmu ja tulee joskus lankoja pitkin työpaikalle. Ihan syystä ei oteta mukaan firman bileisiin.

Vierailija
26/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman puolisoni mukaan lähtemiseen olisi ollut se yksinkertainen syy, ettei puolisoni halunnut lähteä koskaan mihinkään. 

Vierailija
27/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes tarvetta kertoa töissä että olen ollut vuosia parisuhteessa. Muakaan ei kiinnosta muiden perheet tai parisuhteet töissä. Korkeintaan ne ihmiset itse ja niiden ajatukset esim työhön tai kehitysprojekteihin liittyvistä asioista (luova ala). Mulla ei ole lapsia niin en ole muutenkaan tottunut sellaiseen elämään jossa omat kuulumiset on yhtä kuin mitä oma puoliso tai lapset on tehneet.

Vierailija
28/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän kuinka läheisiä työkavereita olette. Meillä on tiivis 8 hengen ydinporukka, vietämme vapaa-aikaakin yhdessä, joten kyllä tulee yksityiselämästä juteltua ja puolisot tavattua. Olisihan siinä vähän hassua, jos joku ei toimisi samoin. Mutta muiden työkaverien yksityiselämästä en tiedä juurikaan mitään.

Vierailija
29/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat sellaisia, etteivät juttele työpaikalla lainkaan kotiasioistaan. Esim. ex-pomoni ei koskaan kertonut mitään perheestään, vaikka 3 lasta ja vaimo. Nyt olen ollut 3v erään henkilön työkaverina ja hänkään ei perheestään juttele. Yksissä bileissä kävi ilmi, että hänellä on 3 lasta. Tuli hieman yllätyksenä, kun asiasta ei koskaan ole ollut puhetta :)

Vierailija
30/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos ihminen haluaa pitää erillään työn ja siviilin. Mä kyllä puhun töissä jonkin verran asioistani, mutta kuitenkaan ei ole mitään mielenkiintoa nähdä työkavereita työn ulkopuolella. Neljäkymmentä tuntia viikossa on tarpeeksi. Usein jopa liikaakin.

Tosin, erääseen työkaveriin menee hermo. Hän on sellainen flegmaattinen mörkö joka ei osaa aina tervehtiä, eikä aina vastaa mitään, jos jotain hänelle sanoo.

Eli sellaisen kultaisen keskitien persoona on kaikista paras. Omia asioitaan ei tarvitse kertoa, mutta edes perus sosiaaliset käytöstavat tulisi hallita.

Vierailija
31/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Itse töissä 100hengen firmassa.

Kahden työkaverin puolisot olen tavannut, mutta tämä johtuu siitä että ollaan ystäviä yksityiselämän puolella, ja kyläillään toistemme luona.

Muiden 98:n työkaverin puolisot tai siviilisäädyt ei kiinnosta, enkä ymmärrä miksi pitäisi.

Toki joku joskus kahvihuoneessa sanoo jotain lapsistaan, puolisostaan tai vastaavasta, mutta nää menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
32/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt joidenkin työkavereiden puolisoita tai lapsia, joko kuvissa tai ihan elävänä. Joidenkin taas en ole. Minusta molemmat on ihan normaalia. 

Vierailija
33/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä 😂 ei mun puolisot kuulu työpaikalle. Eikä kyllä mikään muukaan mun hkökohtaisesta elämästä. Oon siellä tekemässä töitä, en kertomassa itsestäni tai etsimässä kavereita.

Vierailija
34/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7 hengen tiimi erikoisliikkeessä ja me kyllä jutellaan työn lomassa kaikkia asiat. Tiedetään toisistamme lähes kaikki asiat😅 Meidän tiimiin ei kyllä sopisikaan sellaiset, jotka tulee töihin vain työn takia, eikä ole halukas avautumaan elämästään.

Vierailija
35/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 7 hengen tiimi erikoisliikkeessä ja me kyllä jutellaan työn lomassa kaikenlaista asioista. Tiedetään toisistamme siis lähes kaikki asiat😅 Meidän tiimiin ei kyllä sopisikaan sellaiset, jotka tulee töihin vain työn takia, eikä ole halukkaita avautumaan elämästään.

Korjasin kirjoitusvirheet😅

Vierailija
36/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään outoa. Miksi näyttäisi miehen kuvaa, todistaakseen, että on kiinnostunut kiinnostavasta miehestäkö? Jos somessa näkyy jossain, kunkin oma valinta. Tai sattuu liikkumaan samassa paikassa.

Itse en esittele mieheni kuvaa, koska mies on samalla alalla vaikka eri paikassa töissä. Melko hyvässä asemassa. Arvelen että jotkut työkaverit voisivat lähteä googlailemaan miestä. Sinänsä ei väliä mutta ei kuulu heille. Työssäni vaihtuu aika paljon porukkaa, eikä koskaan voi tietää. Tuskin ymmärtäisivät miehen työstä mitään, voisivat silti levittää omia järjettömiä tarinoitaan. Myös kuinka tuntevat miehen ja muka hän on jonkunlainen. Eli ihan läheisten suojaamista.

Vierailija
37/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudot on ongelmat aloittajallakin. Voi se outoa olla silloin, jos on hyvin pieni ja tiivis työporukka pienellä paikkakunnalla ja aviopuoliso asuu myös siellä, eikä ole jossakin reissutyössä.

Muuten olen aika harvoin tavannut työkavereitten puolisoita, jos ei olla oltu tekemisissä jostakin muusta syystä, kuten harrastusten tai yhteisten tuttujen kautta.

Vierailija
38/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään outoa!Normaalit ihmiset pitää työn , ihmisuhteensa ja perheensä töpaikasta erillä!Duunikavereille ei kuulu yksityiselämä.Onko aloiteen tekijä henkilö joka pistä nokkansa joka asian? Asioihin mikä hänelle ei kuulu ja perisyntinä utelijaisuus, juoruaminen, millä elää?

Vierailija
39/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan edes tullut mieleen, että siinä olisi jotain outoa. Suurin osa sekä nykyisistä että menneistä työkavereistani ei ole koskaan nähnyt mun miestä. Ainoastaan jokunen, joista muodostui läheisempiä ystäviä, on joko tavannut tai nähnyt jonkun kuvan. 🤷‍♀️

Vierailija
40/51 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään koskaan puhu yksityisasioistani työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme