Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin miehen auttamaan ikkunoiden pesemisessä?

Vierailija
17.04.2022 |

Olen monta vuotta pessyt ne yksin.

Kommentit (553)

Vierailija
181/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies varmasti pesee ikkunat, jos sinä jatkossa vaihdat auton renkaat.

Mieluummin vaihdan renkaat kuin pesen ikkunat. Vaihdetaanko hommia? Mulla sopivasti 4 huoneen ikkunat vastaan 4 rengasta. Jos asut Tampereella niin tervetuloa!

Eri, N64

Vierailija
182/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikkunoita tarvitse pestä, kyllä niistä näkee ulos, vaikka pesemättä useita vuosia.

Jos pesee niin sisä ja ulkopuolelta pesu riittää, ei ne sieltä sisältä pahemmin likaannu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituista riitelyä. Myin muuten pois paljon kodinkoneita ja kaikki ostajat oli miehiä. Eivät olleet jämähtänyt johonkin rooleihin.

Näköjään täällä riitelevät on näitä kädettömiä naisia jotka osaa vaan siivota ja kokata.

Me lähdetään nyt miehen kanssa kokkaamaan. Se on moro!

Vierailija
184/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton renkaiden vaihto, ainoa homma, jonka miehet keksivät oli aihe mikä tahansa.

Yleistitkö palstanarttu?

Vierailija
185/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomessa enään ole naisia..vain naisia jotka näyttävät miehiltä..tähän on tultu.

Ihan näin provoilevana miehenä toivoisin että opettelisit oikeinkirjoituksen perusteet.

Se on "enää". 

Vierailija
186/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton renkaiden vaihto, ainoa homma, jonka miehet keksivät oli aihe mikä tahansa.

Mene sä leipomaan niitä korvapuustejas

No sinä nyt et käske minua mihinkään :D mene itse pois palstalta, äkäpussi.

Viittasin siihen että miesten ainoa homma on renkaiden vaihto, naisilla ikkunanpesu (joka ei onnistu koska pitää tehdä korvapuusteja).

Leipurina sä tietäisit että sitä taikinaa on tapana kohottaa, parikin kertaa, Siinä välissä ehtii oikein hyvin pestä ikkunat, kohotusta ei tarvitse vahtia erityisen tiiviisti.

En kyllä sotkisi noita hommia keskenään. Toisilla on kuule isot asunnot ja niitä ikkunoita on paljon.

Vierailija
187/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat sille nipun sanomalehtiä ja ikkunasuihkeen, ja sanot että pesee ikkunat.

Etkä puutu asiaan sen jälkeen millään muotoa, lopulta ukkoskin huomaa että ikkunoiden pesu on oikeastaan ihan kivaa pikku puuhastelua jonka haluaa tehdä yksin.

Sit jos ei äijä tee mitään, niin et tee sinäkään, asutte sitten paskaisten ikkunoiden keskellä niin kauan kunnes ukkoa alkaa asia häiritsee, tässä kohtaa voi myös tukeutua kavereiden apuun ja sanoa heille sivussa, että muistavat sitten vieraillessa pöyristellä miten paskaset ikkunat teillä onkaan ja hyi jne..

Toimiikohan toistepäin, täytyykin testata. Voisin tänään antaa työkalut muijalle ja sanoa että huoltaa meidän fillarit, tiet alkaa olla hiekattomat.

Kusipäitten kuningas.

Mä olen huoltanut ne 15 vuotta putkeen, ehkä olisi vaimonkin vuoro.

Enkä puutu asiaan sen jälkeen millään muotoa, lopulta se huomaa että fillareiden huolto ja pesu on oikeastaan ihan kivaa pikku puuhastelua jonka haluaa tehdä yksin.

Sit jos ei ämmä tee mitään, niin en tee minäkään, ajetaan sitten rikkinäisillä, paskaisilla fillareilla niin kauan kunnes akkaa alkaa asia häiritsee, tässä kohtaa voi myös tukeutua kavereiden apuun ja sanoa heille sivussa, että muistavat sitten yhteislenkeillä pöyristellä miten huonossa kunnossa ne fillarit teillä onkaan ja hyi jne..

Eikö teidän paikkakunnalla ole yhtään pyörähuoltofirmaa? Pyörän voi huollattaa siellä eikä maksa paljoa.

Näin, tilaa siis ikkunanpesu äläkä vingu miestä tekemään asiaa.

Jos minä pesen ikkunat, en tee silloin jotain muuta. Jätän siis ruuanlaiton ja korvapuustien leipomisen pois, kaapissa on leipää, jos tulee nälkä.

Mies pääsee kyllä ravintolaan jos tulee nälkä.

Korvapuusteilla sä taas lihotat ittes... ei hyvä

Nainen ei pääse ravintolaan?

Nainen vinkui kuinka häneltä jää kokkaus väliin jos hän joutuu pesemään ikkunat.

Nainen uhriutuu, nainen voisi ostaa ikkunoidenpesun ostopalveluna, aivan kuten ruoanlaitonkin.

Naisella on täysi vapaus lyllertää ravintolaan ja korvapuustille

En vinkunut. sanoin vain, että jos teen jotain, se on pois jostain muusta. Miksi minä söisin korvapuusteja muualla, kun itse teen parempia?

Vingut ja uhriudut.

Miksi et vain tilaa sitä ikkunanpesua?

Voisin tilatakin ja maksattaa sen miehellä. Hyvä idea, kiitos.

Eikö teillä ole tasaiset tulot ja yhteiset rahat?

Meillä yhteiset menot maksetaan puoliksi. Kotitöitä voidaan ulkoistaa, jos toinen ei tee osaansa. Olen pessyt nyt muutaman kerran ikkunat yksin, joten on ihan kohtuullista, että nyt on miehen vuoro. Jos hän ei sitä tee, hän maksaa siivousfirman laskun.

Tämän ketjun innoittamana meillä tarjoillaan tänään minun lempiruokiani vaikka listalla oli jotain muuta. Haen siis susheja ja leivon rusinarahkapiirakoita. Harmillisesti mies inhoaa susheja, rusinoita ja rahkaa, mutta pakko ei ole syödä, jos ei halua.

Vierailija
188/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomessa enään ole naisia..vain naisia jotka näyttävät miehiltä..tähän on tultu.

Miltä miehet näyttävät? Entä ne naiset jotka ainakin ilmeisesti aikaisemmin näyttivät naisilta?

Vierailija
189/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä miehet näyttävät? Entä ne naiset jotka ainakin ilmeisesti aikaisemmin näyttivät naisilta?

Miehethän ovat naisistuneet jo vuosia. Tästä on ollut uutisissakin juttua moneen otteeseen.

Vierailija
190/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna pestään ikkunat sisältä ja ulkoota. Siitepölyä tulee kesäkuun alussa eli vasta sitten pestään ikkunat kun siitepölyaika on ohi.

Vierailija
191/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä puutu asiaan sen jälkeen millään muotoa, lopulta ukkoskin huomaa että ikkunoiden pesu on oikeastaan ihan kivaa pikku puuhastelua jonka haluaa tehdä yksin.

Sit jos ei äijä tee mitään, niin et tee sinäkään, asutte sitten paskaisten ikkunoiden keskellä niin kauan kunnes ukkoa alkaa asia häiritsee, tässä kohtaa voi myös tukeutua kavereiden apuun ja sanoa heille sivussa, että muistavat sitten vieraillessa pöyristellä miten paskaset ikkunat teillä onkaan ja hyi jne..

Toimiikohan toistepäin, täytyykin testata. Voisin tänään antaa työkalut muijalle ja sanoa että huoltaa meidän fillarit, tiet alkaa olla hiekattomat.

Kusipäitten kuningas.

Enkä puutu asiaan sen jälkeen millään muotoa, lopulta se huomaa että fillareiden huolto ja pesu on oikeastaan ihan kivaa pikku puuhastelua jonka haluaa tehdä yksin.

Sit jos ei ämmä tee mitään, niin en tee minäkään, ajetaan sitten rikkinäisillä, paskaisilla fillareilla niin kauan kunnes akkaa alkaa asia häiritsee, tässä kohtaa voi myös tukeutua kavereiden apuun ja sanoa heille sivussa, että muistavat sitten yhteislenkeillä pöyristellä miten huonossa kunnossa ne fillarit teillä onkaan ja hyi jne..

Eikö teidän paikkakunnalla ole yhtään pyörähuoltofirmaa? Pyörän voi huollattaa siellä eikä maksa paljoa.

Jos minä pesen ikkunat, en tee silloin jotain muuta. Jätän siis ruuanlaiton ja korvapuustien leipomisen pois, kaapissa on leipää, jos tulee nälkä.

Nainen vinkui kuinka häneltä jää kokkaus väliin jos hän joutuu pesemään ikkunat.

Nainen uhriutuu, nainen voisi ostaa ikkunoidenpesun ostopalveluna, aivan kuten ruoanlaitonkin.

En vinkunut. sanoin vain, että jos teen jotain, se on pois jostain muusta. Miksi minä söisin korvapuusteja muualla, kun itse teen parempia?

Vingut ja uhriudut.

Meillä yhteiset menot maksetaan puoliksi. Kotitöitä voidaan ulkoistaa, jos toinen ei tee osaansa. Olen pessyt nyt muutaman kerran ikkunat yksin, joten on ihan kohtuullista, että nyt on miehen vuoro. Jos hän ei sitä tee, hän maksaa siivousfirman laskun.

Tämän ketjun innoittamana meillä tarjoillaan tänään minun lempiruokiani vaikka listalla oli jotain muuta. Haen siis susheja ja leivon rusinarahkapiirakoita. Harmillisesti mies inhoaa susheja, rusinoita ja rahkaa, mutta pakko ei ole syödä, jos ei halua.

Kuka sinulle on miehen valinnut?

Vierailija
192/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sä leipomaan niitä korvapuustejas

No sinä nyt et käske minua mihinkään :D mene itse pois palstalta, äkäpussi.

Viittasin siihen että miesten ainoa homma on renkaiden vaihto, naisilla ikkunanpesu (joka ei onnistu koska pitää tehdä korvapuusteja).

Leipurina sä tietäisit että sitä taikinaa on tapana kohottaa, parikin kertaa, Siinä välissä ehtii oikein hyvin pestä ikkunat, kohotusta ei tarvitse vahtia erityisen tiiviisti.

En kyllä sotkisi noita hommia keskenään. Toisilla on kuule isot asunnot ja niitä ikkunoita on paljon.

Iso asunto tarkoittaa montaa autoa ja venettä. Nainen voi vaihtaa kaikkiin renkaat ja viedä veneen vesille.

Vierailija
193/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehethän ovat naisistuneet jo vuosia. Tästä on ollut uutisissakin juttua moneen otteeseen.

Sitä ei kysytty vaan miltä mies joka on mies näyttää? Miltä näyttää nainen joka on nainen.

Vierailija
194/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kusipäitten kuningas.

Vingut ja uhriudut.

Se on hyvä että näytät todellisen luonteesi, ei tuo nimittäin arjesta poikkea mitenkään.

Vierailija
195/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan pessyt ikkunoita meidän omakotitalossa. Mies pesee mielellään ne aina. Mä siivoan kyllä muuten sisällä, mutta ekan kerran jälkeen jäi raitoja ikkunohin opiskelukämpässä  ja siitä asti mies on pessyt aina meidän ikkunat. N65

Vierailija
196/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, koska mies leimautuu silloin parta-akaksi.

Mikä ihmeen parta-akka???

Ihmettelen suuresti aina kun miestä yritetään alistaa/halventaa sillä, että häntä verrataan naiseen/kutsutaan naista halventavalla nimellä.

Mies voi olla ihan vaan paska, jos se ei tee omaa osuuttaan kotitöistä, mutta ei siihen mitään akka vertauksia tarvita.

Tiedän monia huusholleja, joissa ikkunan pesu on yksinomaan miesten hommaa, eikä se niistä miehistä tee yhtään huonoja tai "akkamaisia".

Ällöttää tuollainen, että miestä haukutaan "akaksi" tai "joutais pukemaan hameen ylleen" ihan kun nainen olisi niin alhainen ja paska/halvekisittava olento, että miehen vertaaminen siihen on ihan kamalaa. Kyllä nainenkin on ihminen siinä kuin mieskin ja ihan yhtä hyvä, ellei parempikin.

Ja siitä on ihan turha kinastella, onko ikkunan pesu kova homma vai pikku työ, kun se riippuu niin monesta tekijästä. Ikkunoita voi olla yksiössä pari ja nekin helposti pestävät, tai sitten niitä on parissa kerroksessa ja paljon ja kaikki vielä vanhempaa mallia joissa jo yhdessä ikkunassa 6 pintaa pestävänä (niin kuin meillä ennen ikkunaremppaa) ja ikkunoiden avaaminen ja sulkeminen yhtä taistelua. Ikkunoita kun on niin moneen lähtöön.

Joutaisi pukemaan hameen ylleen on kyllä hauska. Hame on parhaimmillaan äärettömän mukava, kesällä viileä ja talvella lämmin. Ei mikään rangaistus, etenkään kun se päällä harvoin raataa.

Oletko sattunut huomata että usein naisetkaan ei nykyisin käytä hametta. Etpä tietenkään. Miten sä nyt sitä huomaisitkaan.

Se on ihan naisen itsensä päätettävissä. Minä käytän aina kun mahdollista, eli paitsi kalassa ja metsässä. Mukava on.

Olenko mä väittänyt jotain muuta? Mielestäni en.

Miehestä ei tee naista se että hän pukee hameen eikä naisesta miestä se että hän ei pidä hametta. Keskustelu sinänsä on ihan typerää joskin viihdyttävää.

Et, ja kommentoinkin tuota väittämää, jonka mukaan on ikävää joutaa laittaa hame päälle. Ei ole.

Vierailija
197/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavoin kuin saat miehen avuksi synnyttämisessä.

Vierailija
198/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku arvovaltakysymys vai mistä oikein on kyse? Eihän ikkunoiden pesu ole edes iso homma.

Vierailija
199/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku arvovaltakysymys vai mistä oikein on kyse? Eihän ikkunoiden pesu ole edes iso homma.

Naiset haluavat näyttää direktio-oikeuttaan miehiin.

Vierailija
200/553 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti näin. Jos parisuhteessa arvostetaan toistansa ei tästä edes tarvitsisi kiistellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi