Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenta! Onko kellään muulla nivelkipua keväisin?

Vierailija
17.04.2022 |

Tein tämän saman aloituksen pari päivää sitten, mutta se jäi Holvikaarihullun spämmäyksen jalkoihin. Selitän: mulla on nyt noin 10 vuoden ajan tullut aina keväällä nivelkipua, lähinnä käsiin. Nyt mulla on jalkakin kipeä, ja mietin, onko vaiva sama vai täysin siitä riippumaton. Kipu on siis yleensä sormissa, nyt on myös varpaassa, mutta voi tosiaan olla ihan eri juttu.

SIlloin, kun tämä alkoi, sitä tutkittiin ja sain kortisonia vaivaan. Ensimmäisen kerran jälkeen kipua on ollut vähemmän, mutta kuitenkin on mielestäni ollut melkein joka kevät. Ajattelin kokeilla nyt allergialääkettä, josko vaikka liittyisi siihen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinivaje talven jäljiltä?

Vierailija
2/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiinivaje talven jäljiltä?

Tuskinpa, kun syön D-vitamiinia joka päivä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että nivelkivut liittyy allergiaan. Voithan sä syödä antihistamiinia, mutta tuskin se mitään auttaa. Burana, sen sijaan, voisi auttaa.

Vierailija
4/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että nivelkivut liittyy allergiaan. Voithan sä syödä antihistamiinia, mutta tuskin se mitään auttaa. Burana, sen sijaan, voisi auttaa.

En mäkään erityisesti usko, mutta kun ne tulevat tiettyyn vuodenaikaan, luulisi, että vuodenajalla on joku osuus.

Oon nyt tuon jalan takia syönyt kuurina lääkärin määräämää tulehduskipulääkettä yli viikon, eikä se ole vienyt kipua pois, eli ei taida auttaa.

Ap

Vierailija
5/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu siihen kun todettiin anemia ja aloin syödä rautalisää.

Vierailija
8/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaa?

Vierailija
9/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman huomannut. Keväisin selkäkin pskana enempi.

Vierailija
10/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varsinaisesti säännöllisesti, mutta nestetasapainon ”häiriöt” olen huomannut vaikuttavan siihen, miten turvoksissa aamulla on.

Eli valoisampaan aikaan alkaa tekemään enemmän pihahommia jne. ja jos syöt jotakin suolaista ruokaa, valvot hieman pidempään, nukut vähän huonommin ja ennenkaikkea juot liian vähän vettä, tuntuvat vaikuttavan heti turvotukseen ja turvotus taas aiheuttaa jonkinasteista nivelkipua, kunnes päivän mittaan liikkeelle lähdettyä helpottaa.

Tuokin on kumma, kun sinänsä pelkkä vedenjuonti ei auta; minulla tarvitsee olla Samarinia vedessä, niin koko tätä turvotusongelmaa ei tule. Jos juo pelkkää vettä, niin se tulee pääasiassa vain läpi.

Pitäisi kysyä lääkäriltä joskus, että miksi näin. Ja miksi kalkin puutos aiheuttaa kramppeja, vaikka aina tyrkytetään ensin magnesiumia tähän vaivaan.

Vierailija
11/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

En usko, että on nestehukkaa tai vaikka puuhastelusta johtuvaa. Olen nyt ollut yli viikon lähinnä sisällä tuon kipeän jalan takia ja vaiva on sama kuin muulloinkin keväällä. Normaalisti teen myös fyysistä työtä osan viikkoa, eikä sekään ole kipeyttänyt käsiäni muihin vuodenaikoihin.

Anemia mulla on, mutta olen n. kuukausi sitten saanut rautainfuusion ja syön myös rautaa suun kautta, mutta silti kivut ovat samanlaisia kuin aiempinakin vuosina.

Reuma on suljettu pois silloin, kun vaiva ilmeni ensimmäisen kerran. Eikä tosiaan ole muina vuodenaikoina.

Ap

Vierailija
12/12 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven laiskotellut ja lihonut lisää...