Vahdin sukulaisen lapsia ja sovimme 50€ palkaksi. Korjasin maksu hetkellä, että tarkoitin 50€/kpl ja lapsia oli 4.
Nyt ei suostu maksamaan minulle täyttää summa eli 200€.
Aika oli tarkoitettu tunniksi, mutta hänellä meni 20 minuuttia pidempää joten mielestäni 200 € pitäisi lisätä vielä 1/3 palkasta eli mitäs se tekeekään.
Kommentit (33)
En olisi maksanut 200 euroa yhden elokuvaillan takia. Itse varmaan lokkeilet sukulaisten mökeillä syömässä etkä edes maksa mitään, viet jonkun halvimman kahvipaketin mukanasi. Yhtä hyvin sukulainen voisi pyytää viikonlopun mökkilomasta ja ylläpidosta 200 euroa, eikä ole edes paljon. Todennäköisesti viet vielä koko perheesi syömään ja passattavaksi, mutta loukkaannut kyllä jos isäntäväki pyytää 200 euroa per lärvi. Minusta nämä on kaksi aivan toisiinsa rinnastettavaa asiaa. Maalaisjärkeä käyttäen en pyydä sukulaisilta mitään maksua, en myöskään lapsiltani jos menen joskus lapsenlapsia vahtimaan. Tämä kuuluu normaalin elämän piiriin, pieniin vastavuoroisiin palveluksiin etyä meidän ihmisten elämä olisi mukavampaa. Mutta sitähän sinä et kai ymmärrä.
Onpa kallis lapsenvahti kun meidän firma ei edes laskuta tunnilta noin paljoa… Olen siis yksityisessä firmassa työskentelevä koulutettu lastenhoitaja, teemme kotikeikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle yritti MLL:n lapsenvahti samaa. Kiirehdin takaisin ajoissa, jotta ei tarvitse maksaa kuin 4 tuntia ja tämä vaati silmää räpäyttämättä 5 tunnin palkan. En tietenkään maksanut kuin sen sovitun hinnan.
Kyllä on ainakin teinillä tuntiliksat kohdallaan!
Kyllä meillä alkavalta tunnilta laskutetaan. Ei laskuteta jos menee 5-10min yli koska se on inhimillinen myöhästymisaika, mutta siitä pidemmälle laskutetaan täydestä tunnista. Koska se ihminen on siellä töissä, eikä vapaalla, joten siitä käytetystä ajasta pitää saada palkka.
Olisit korjannut 50 € / kg
Mitä noi mukulat painaa? 10 - 30 kg per yksilö. Hyvä bisnes. Syöttää niille suklaata niin saa enempi massii.
Minulla on monta vuotta käynyt lapsenvahti. Yksi halusi sopia aina hoitokerrat monta viikkoa etukäteen. Olin ikäänkuin pakotettu lähtemään pois kotoa, koska lapsenvahti tuli. Aina en olisi ollut yhtään innokas. Nyt lapsenvahti ei enää tule ja tajuan, että otin lapsenvahdin ongelmia itseeni ja join alkoholia enemmän sen takia.
Nyt on ollut muutaman kerran uusii hoitaja, eräs kaverini. Olen käynyt toisen kaverini kanssa kaljalla sillä aikaa. Viime kerralla kävi ilmi, että olivat sopineet, että kaljakaverini houkuttaa minua olemaan oikein pitkään ulkona, jotta lapsenvahti saisi hyvät rahat.
Nyt olen kyllästynyt lapsenvahteihin ja en käy enää ulkona. Menen sitten kun lapsi on niin vanha, että voi olla itsekseen kotona.
No sait verotonta tuloa joten 50€ on sulle varmaan ihan hyvä raha eli 10€/h. Ihme ja kumma että pitäisi alkaa maksaa jotain yltiömäisiä palkkioita lapsenvahdille joka on sukulainen (ja ilmeisesti joku opiskelija). Ja sulla oli siellä varmaan syötävää ja lapset leikkivät keskenään kun sinä olit kiinni puhelimessa?
Ei niitä ehtoja aleta jälkeenpäin yksipuolisesti muokkaamaan, saati sössöttämään että eiku se oliki tuntiliksa.
Näin ei tule toimia oli sitten työnostaja tai työntekijä.
En kyllä kehtaisi pyytää mitään, jos reilun tunnin hoidan sukulaisen lapsia :D
Mulle maksetaan 12€/h, vaikka niitä olis 20 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun palkkani kostuu aina kpl määrästä. En ehkä muistanut mainita.
T. ApJos et maininnut niin se ei kuulu sopimukseen. Vai lisäätkö kirjallisiinkin sopimuksiin omia kohtiasi allekirjoittamisen jälkeen?
Mutta provohan tämä on.
Yläpeukutin. Juuri noin, vaikea kuvitella, että joku olisi oikeasti noin tyhmä kuin ap. Maksaako ap myös laskun mukisematta, jos lisään loppuun nollan, jonka "unohdin" laittaa alkuperäiseen tarjoukseen?
Mulle yritti MLL:n lapsenvahti samaa. Kiirehdin takaisin ajoissa, jotta ei tarvitse maksaa kuin 4 tuntia ja tämä vaati silmää räpäyttämättä 5 tunnin palkan. En tietenkään maksanut kuin sen sovitun hinnan.
Kyllä on ainakin teinillä tuntiliksat kohdallaan!