Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kahvin keittää 2x samojen purujen läpi, kun on niin kallista tuo kahvi?

Vierailija
16.04.2022 |

Papukahvin ainakin voi valuttaa 2-3 kertaa uudestaan.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin aivan kuten teepussitkin voi käyttää useita kertoja,

Vierailija
42/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan hieman sekoittaa purut uudelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Moccamasterista laittanut sitä suppilon luukkua pienemmälle asetukselle; kahvi menee hitaammin läpi, tulee pienemmällä purumäärällä maku.

Vierailija
44/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu kahvinkeittimestä, niin ei tarvitse keittää hukkaan menevää ylimääräistä kahvia. Osta pelkkä suppilo, jonka voi laittaa vaikka suoraan kupin päälle, niin voit keittää vaikka vain kupillisen kerrallaan. Et tarvitse kuin vedenkeittimen, jolla kiehautat veden jonka kaadat suppiloon kahvinporojen päälle. On paljon energiatehokkaampaakin ja saat taatusti kuumaa kahvia.

ei siitä keitinkahvistkaan mitään hukkaan mene, jäljelle jääneen kahvin voi juoda myöhemmi joko kylmänä tai lämmittää mikrossa.

Vierailija
45/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ymmärrä sanojen kahvi ja sumppi (tai puru ja poro) merkityseroa, sellainen ihminen tuskin erottaa kahvin ja sumpin maussakaan mitään eroa.

Siinäpä sinulle vastaus kysymykseesi ap.

Vierailija
46/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata koska määrä ei korvaa laatua. Itse olen jättänyt iltapäiväkahvin keittämättä eli nykyisin juon vain aamuisin kahvia.

Jos hinta vielä kovin nousee niin sitten täytynee alkaa keittää aamukahvitkin vain vapaapäivinä ja juoda oikein nautiskellen pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
47/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mutta rasva voi härsiintyä välillä, jos pitkä tauko. Kokeile jättää vähän vanhaa kahvia suodatinpaperiin ensin ja laita vähän uutta päälle.

Vierailija
48/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan siitä tulla hyvää jos laittaisit suodatinpussiin xtra ja presidenttiä eli puolet ja puolet kumpaistakin. 🤔

Vierailija
49/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ymmärrä sanojen kahvi ja sumppi (tai puru ja poro) merkityseroa, sellainen ihminen tuskin erottaa kahvin ja sumpin maussakaan mitään eroa.

Siinäpä sinulle vastaus kysymykseesi ap.

Jotenkin sellainen toista alentava kommentti.

Jäikö tästä kommentista sinulle nyt hyvä mieli? Tykkäisitkö saada itse vastaavanlaista kommenttia? Anna ku arvaan, että pitäisit enemmän myötätuntoisesta ja tsemppaavasta viestistä.

Vierailija
50/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahvipapuja ja pureskele niitä sellaisenaan.

Vierailija
51/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen niin, että ekassa satsissa on 2 mitallista kahvia. Kun keitän seuraavat kahvit, lisään noiden kahden päälle 1 mitallisen. Ainakaan tällä tavalla ei tule maun olennaista muutosta mutta melko paljon säästöä rahallisesti. Kahvin hinta tosiaan noussut melko tyrmäävästi.

Vierailija
52/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnan Prismassa kolme pakettia kympillä. Kävin just hakemassa 9 pakettia.

Vierailija
53/55 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei ole muuten puruja tuossa kohtaa enää vaan poroja, ja tuotos ei ole kahvia vaan sumppia, johon siis valuu ne kahvin kitkerät ja huonot ainesosat, kun paremmat aromit ovat jo irronneet. Kehittyneet makuhermot omaava ei kyllä moista kuraa suostu juomaan. 

Olet siis "moista kuraa", eli sumppia joskus maistanut, kun noin hyvin tiedät, mitä se on?

Vai onko vain kuulopuheita, että se olisi erityisen pahaa verrattuna tuoreeseen kahviin?

Vierailija
54/55 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta voi.

Vierailija
55/55 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunhan juot sen itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän