Tarkoittaako virikehoito että lapsi on täyspäiväisessa hoidossa 5pv/vko
Minä kun käsittäisin virikehoidon että lapsi olisi pari päivää viikossa hoidossa. Itse en kehdannut viedä esikoista hoitoon kun seuraava lapsi syntyi vaikka olin todella väsynyt. Tästä seurasi vuoden päästä romahdus, mielialalääkitys ja vuoden kestänyt terapia. Kaiken lisäksi pienet ihmisen alut joutuivat katsomaan elämänsä ensi vuodet hymytöntä, flegmaattista äitiä. Väitän, että jos olisin yleistä mielipidettä vastaan vienyt esikoisen parina päivänä viikossa päiväkotiin, niin mitään romahdusta ei olisi tullut.
Kommentit (5)
Eli max se 5 tuntia per päivä. Omani ovat kolme tuntia aamuisin.
Tuomitaanko osa-aikainenkin todella yhtä jyrkästi?
Alle 2,5-vuotias harvoin tarvitsee edes sitä virikehoitoa. 3 - 4 -vuotiasta taas tuntuu jo vähän pahalta pitää ilman minkäänlaista kerhoa yms.
" Alle 2,5-vuotias harvoin tarvitsee edes sitä virikehoitoa. 3 - 4 -vuotiasta taas tuntuu jo vähän pahalta pitää ilman minkäänlaista kerhoa yms."
Mutta mielestäni 2 vuotiaankin voi viedä muutamana päivänä päiväkotiin, jos vaihtoehtona on masentunut äiti kotona. Se ei ehkä kuitenkaan ole niin virikehoitoa muuta kuin äidille. Tapauskohtaisestihan se pohditaan, mikä on lapselle parasta.
Meillä 3,5v oli tarkoitus mennä 2-3 päivänä viikossa 4 tuntia päiväkotiin saadakseen ikäisiään kavereita. Isosiskokin eskarissa päivät niin tylsää olisi kotona ollut! Nyt sitten haluaakin jäädä sinne joka päivä tuon 4 tuntia samalla kun sisko on eskarissa. Kieltääkään en viitsi kun kerran viihtyy. :D Lapsentahtisesti siis mennään. :)