Onko laihtumisen kannalta mitään hyötyä jos ui kahdesti viikossa?
Esim joku 40 min?
Näkyykö esim parissa kuukaudesaa mitään muutosta kropassa?
Kommentit (38)
Mulla on ollut vuosia tapana uida tiistaisin ja perjantaisin (aina suoraan töistä hallille), joskus myös sunnuntaisin. Olen nuoruudessa harrastanut uintia enemmänkin, eli tekniikka on hyvin hallussa.
Muutama vuosi sitten työkuviot muuttuivat sillä tavalla, etten voinut noin vuoteen uida tavallisina aikoinani, koska tein työtä toisessa toimipisteessä ja sieltä on hallille älytön kierros mun kotimatkalla ja hirveät ruuhkat siihen aikaan. Päätin kokeilla aamu-uintia, koska halli aukeaa jo kuudelta. Vaihdoin siis tiistain ja torstain uinnit iltapäivästä aamuun. Mikään muu elämässäni ei muuttunut, varsinkaan ruokailu, jossa olen myös aika rutinoitunut.
Yllätyksekseni tuon vuoden aikana kaikki hameet ja housut jäivät vyötäröltä suuriksi ja jouduin ostamaan kokoa pienempiä vaatteita. Ainoa selitys on, että aamulla uiminen boostasi jostain syystä aineenvaihduntaani niin tehokkaasti.
Laihtuminen lähtee syömisestä. Liikunta voi tukea prosessia ja on tietysti muuten tärkeää, mutta pelkästään liikkumalla vain hyvin harva onnistuu laihtumaan.
Itse olen laihtunut pitämällä 2 paastopäivää viikossa. Eli 5+2 dietti.
Hidasta mutta toimivaa ja lisäksi viikonloppuisin ja juhlissa voi nauttia elämästä kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat laihtua ja näyttää paremmalta, niin ei harrastelu-uinnista ole mitään hyötyä.
Toki voit uida jos uimisesta tykkäät, ja kyllähän sekin tekee hyvää kunnolle + pitää uimataitoa yllä, mutta laihtumisen ja kauniimman vartalon kannalta yhtä tyhjän kanssa.Kuluta uimiseen menevä aika mieluummin vaikka pilatekseen ja tanssiin, jos haluat näyttää hyvältä.
Harrastelupilates tai harrastelutanssi pari kertaa viikossa on parempi, kuin harrastelu-uinti? Millä logiikalla?
Liikunta ei laihduta. Sen varaan ei kannata asettaa mitään, ellet liiku 5 tuntia päivässä.
Aika vähän. Hyötyä on kyllä muuten terveyden ja hyvinvoinnin kannalta.
Älä usko näitä ”liikunta ei laihduta” -tyyppejä! Vain liikkumalla saa paremman näköisen vartalon, ja sitähän kaikki haluavat! Uinti on erinomainen laji siinä, ja jos et ole teknisesti tosi taitava uimari, ota lisäksi lihaskuntotreeniä jollekin toiselle päivälle.
Tsemppiä!
Ja muista, että uinti tekee elimistölle muutenkin hyvää. Kylpylät ovat ikivanha keksintö. Kehon upottaminen veteen eli veden paine kehon ympärillä saa lymfakierron liikkeelle ja auttaa nestettä poistumaan elimistöstä. Muista juoda paljon vettä myös!
Uinti saa minut ainakin näyttämään hoikemmalta. Sekin on jo aika hyvä. Vaaka ei kiinnosta minua. Vain se, mitä peilistä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Älä usko näitä ”liikunta ei laihduta” -tyyppejä! Vain liikkumalla saa paremman näköisen vartalon, ja sitähän kaikki haluavat! Uinti on erinomainen laji siinä, ja jos et ole teknisesti tosi taitava uimari, ota lisäksi lihaskuntotreeniä jollekin toiselle päivälle.
Tsemppiä!Ja muista, että uinti tekee elimistölle muutenkin hyvää. Kylpylät ovat ikivanha keksintö. Kehon upottaminen veteen eli veden paine kehon ympärillä saa lymfakierron liikkeelle ja auttaa nestettä poistumaan elimistöstä. Muista juoda paljon vettä myös!
Minä kirjoitin, että liikunta ei laihduta. Ihan omasta kokemuksesta kirjoitan.
Yritin ensin tiputtaa painoa 1500-1600 kalorinndeiitillä. Poljin joka päivä kuntopyörää 30 min. Lopputulos: sain pudotettua vain kolme kiloa.
Sitten pidin taukoa ja vuoden päästä uudelleen: 1200-1300 kaloria. Ei oikeastaan yhtään liikuntaa. Jo lähti painoa putoamaan.
Tietty liikunta kannattaa ja muokkaa kehoa. Mutta laihduttamisessa ei kannata asettaa mitään sen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!Ja muista, että uinti tekee elimistölle muutenkin hyvää. Kylpylät ovat ikivanha keksintö. Kehon upottaminen veteen eli veden paine kehon ympärillä saa lymfakierron liikkeelle ja auttaa nestettä poistumaan elimistöstä. Muista juoda paljon vettä myös!
Yritin ensin tiputtaa painoa 1500-1600 kalorinndeiitillä. Poljin joka päivä kuntopyörää 30 min. Lopputulos: sain pudotettua vain kolme kiloa.
Sitten pidin taukoa ja vuoden päästä uudelleen: 1200-1300 kaloria. Ei oikeastaan yhtään liikuntaa. Jo lähti painoa putoamaan.
Tietty liikunta kannattaa ja muokkaa kehoa. Mutta laihduttamisessa ei kannata asettaa mitään sen varaan.
Mistä tiedät mikä osa pudonneesta painosta koostuu nesteestä tai jopa lihaksista?
Onko kaiken tarkoitus saada vain painolukema pienemmäksi riippumatta ulkonäöstä tai terveydestä?
Miksi et suosiolla ala 0 kalorin vesipaastolle? Sehän olisi tehokkainta.
Jos ui perhosta 40min, niin kyllähän se kuluttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät mikä osa pudonneesta painosta koostuu nesteestä tai jopa lihaksista?
Onko kaiken tarkoitus saada vain painolukema pienemmäksi riippumatta ulkonäöstä tai terveydestä?
En tiedäkään. Puhuin vain kiloista ja kaloreista.
Minun tavoitteeni oli saada painolukema pienemmäksi. Tavoitteen jälkeen lähdin kuntosalille.
Paasto ei sovi minulle. Tykkään syödä. Ja koska en halua kiektää itseltäni mitään, niin laskin kaloreita.
Kannattaa lukea liikunnan merkityksestä aivoihin,mielialaan yms.
Sillä on todella suuri vaikutus vähä kaikkeen.
Uin 3-4 kertaa viikossa 1-1,5h kerrallaan. Lisäksi pyöräilen töihin 40 min päivässä ja kävelyllä käyn koiran useasti päivässä. BMI on vaikean ylipainon puolella, ja se näkyy. Ruokailua pitäisi vähentää merkittävästi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedäkään. Puhuin vain kiloista ja kaloreista.
Minun tavoitteeni oli saada painolukema pienemmäksi. Tavoitteen jälkeen lähdin kuntosalille.
Paasto ei sovi minulle. Tykkään syödä. Ja koska en halua kiektää itseltäni mitään, niin laskin kaloreita.
Ei kuulosta fiksulta. Ensin menetät lihakset kun et treenaa ja sitten lopulta joudut kuitenkin treenaamaan ne takaisin uudestaan jolloin paino taas nousee.
Vierailija kirjoitti:
Uin 3-4 kertaa viikossa 1-1,5h kerrallaan. Lisäksi pyöräilen töihin 40 min päivässä ja kävelyllä käyn koiran useasti päivässä. BMI on vaikean ylipainon puolella, ja se näkyy. Ruokailua pitäisi vähentää merkittävästi
Syöt varmasti äärimmäisen paljon ja huonosti, koska nuo uinnit ja pyöräilyt ja kävelyt polttavat varmasti todella suuren määrän kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt varmasti äärimmäisen paljon ja huonosti, koska nuo uinnit ja pyöräilyt ja kävelyt polttavat varmasti todella suuren määrän kaloreita.
Uinti (3 km/h) kuluttaa n. 400 kcal tunnissa. Pyöräily 20 km/h saman verran. Keskisyke noilla vauhdeilla n. 115-120. Kävely koiran kana huomattavasti vähemmän. Joten ei muilla liikunnoilla kummoista kulutusta saa aikaan
Katsopa uimareiden vartaloita ja mieti sitten, voisiko uinti vaikuttaa kroppaan jotenkin positiivisesti vai ei.
Uinti on yksi parhaista lajeista vahvan ja solakan kropan tavoittelijoille, mutta toki pelkkä mummouinti kerran tai pari viikossa ei siihen riitä. Kuitenkin jos teet viikossa esim. pari lihaskuntotreeniä, nuo uinnit taatusti auttavat sinua kiinteytymään. Pelkkä vedessä oleminenkin vähentää pöhötystä ajamalla nestettä pois elimistöstä.
Kun menet uimahalliin, ota vesipullo mukaan. Juo hiukan ennen treeniä, treenin välillä ja sen jälkeen. Käy kylmäaltaassa lopuksi, jos sellainen löytyy. Mene sitten saunaan ja juo siellä vielä lisää vettä. Lupaan, että olo tuntuu sen jälkeen hyvältä, vaikka saatkin juosta illalla vessassa tavallista ahkerammin.