Jos saa toimeentulotukea, niin maksaako Kela myös kohonneen sähkölaskun?kohon myös koh
Tämä viimeisin sähkölasku oli 120e, kun normaalisti 70e...sähkön hinta noussut noin paljon ilmeisesti. Samalla tavalla olen kuluttanut kuin ennenkin.
Voiko kela alkaa sanomaan tuosta jotakin?
Eihän se ole minun syyni...
Kommentit (13)
Minulle ei maksanut. Koska minulla sitä jotain perusosaa alennettiin koska en ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.
No en ole edes työkykyinen niin millä veelllä ilmoittautuisin???
Toimeentulotuen määrä ei nouse, mutta voit hakea ylimääräistä harkinnanvaraista.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen määrä ei nouse, mutta voit hakea ylimääräistä harkinnanvaraista.
mihin asioihin voi hakea harkinnanvaraista??
lämmitätkö kasvi huonetta sähköllä vai mistä moinen lasku kertyy
hamppu kasvattamoko kirjoitti:
lämmitätkö kasvi huonetta sähköllä vai mistä moinen lasku kertyy
Sähkönkulutud ei ole kasvanut, vaan hinta noussut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mihin asioihin voi hakea harkinnanvaraista??
Kunta voi lisäksi myöntää ehkäisevää toimeentulotukea, joka liittyy usein sosiaalityöhön. Kunta myöntää sitä harkintansa mukaan. Ehkäisevän toimeentulotuen tarkoitus on edistää sinun tai perheesi sosiaalista turvallisuutta ja omatoimista suoriutumista sekä ehkäistä syrjäytymistä ja pitkäaikaista riippuvuutta toimeentulotuesta.
Ehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää muun muassa:
turvaamaan asumista
lieventämään vaikeuksia, jotka aiheutuvat taloudellisen tilanteen äkillisestä heikentymisestä
edistämään muulla tavoin itsenäistä elämää.
Ne maksaa kohtuullisen sähkön,loput joutuu itse maksaa. Et ilmeisesti asu yksin kun on noin suuri tuo maksu. Täydentävää tai ehkäisevää voi hakea.
Kaverille maksettiin 600e sähkölasku. En tosin kysynyt miltä ajalta.
Jos sulla on oikeus toimeentulotukeen, niin miksi eivät maksaisi?
Vierailija kirjoitti:
Ne maksaa kohtuullisen sähkön,loput joutuu itse maksaa. Et ilmeisesti asu yksin kun on noin suuri tuo maksu. Täydentävää tai ehkäisevää voi hakea.
Kulutus on sama kuin viimeiset 3 vuotta.
Hinta on noussut.
Ap
MarkkinMiehet haluaa lisää rahaa. Syy on heidän ahneus, ei tukea saavan syy!
Tietenkin maksaa