Naapuri raahasi salaa mustaa jätesäkkiä roskakatokseen.
Näytti niin epämääräiselle, että piti käydä tarkastamassa.
Vedin pussin kyljen auki ja sieltähän paljastuikin pizzalaatikoita, muovirasioita, säilyketölkkejä ja jopa räsymattokin oli sinne tungettu.
Ei ollut ruumista pussissa, mutta meillä on jätteenlajittelu ja selkeät ohjeet seinällä.
Ärsyttää kun ei voida noudattaa yhteisiä sääntöjä.
Jotenkin tästä nyt pitäisi antaa palautetta, mutta mikähän olisi oikea tapa toimia?
Suora palaute varmaan tehokkain?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoituksen paikka.
Totta, ap:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kovin salaa raahannu kun kerta huomasit ja kävit penkomassa?
Jos yöaikaan raahataan mustaa säkkiä, niin kyllä siinä epäilys herää.
ap
Se, että sinulla herää epäilys, ei kerro kenenkään salaamishalusta yhtään mitään.
meidän yhtiössä alkoi lajittelu sujumaan kun laitomme katokseen ilmoituksen VASTIKKEET JA VUOKRAT NOUSEVAT 5E NELIÖ JOS LAJITTELU EI SUJU.
Ap:n kannattaisi varailla aikaa lääkäriltä. Mt-reseptiä niin kyllä se siittä alkaa helpottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Valvot öisin ja kyttäät roskiksia. Olet kauhea naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kyyläsin muoviroskiksella.
Astian seinässä lukee selvästi, että muovijätettä EI saa jättää muovikasseissa vaan irrallaan, siksi astian jättöaukkokin on tarkoituksella tehty pieneksi.
No eikö siihen lyllertänyt tuhti nuori nainen muovikassinsa kanssa. Hän joutui oikein toden teolla pinnistelemään ja ponnistelemaan, että sai kassinsa työnnettyä aukosta säiliöön.
Jouduitko kauankin kyyläämään?? Onneksi sait kyyläys-palkintosi.
Muistaakseni pitsalaatikkoa ei saa kierrättää pahveihin. En muista tarkalleen syytä, ehkä niihin imeytynyt rasva on ongelma...
Mitähän ap sanoisi, jos Auri kävisi joku päivä jätekatoksella.
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Miljoonien-seuraama-somesiivooja-jatti-ja…
Raahasi salaa, kun tiesi että naapurissa asuu roskispoliisi.
Minä olen varmaan sellainen salamyhkäinen naapuri. En tuo kyseinen, mutta toinen vastaava. Mulla on 10v ajan ollut fyysisiä oireita, kovia kipuja sun muuta, kroppa kuin jyrän alle jäänyt yleensä, ajoittain kivuissani toivonkin, että niin olisi oikeasti, vaikka toisaalta en tietenkään halua kuolla, haluaisin elää. Mutta lääkäristä en saa apua, kun kunnon syytä ei löydy ja 100% varmaa diagnoosia ei ole. Viitteitä kyllä on, että jotain on. Kunnon elämää tämä ei ole. Masennuskausiakin alkaa olla.
Mystisesti kuitenkin töissä pärjään jollain apinanraivolla ja sisulla. Kotona olen ihan finito yleensä. Voimia ei ole mihinkään enää töiden jälkeen. Siivoaminen sattuu kroppaan ja joudun pitään kamalasti taukoja vähän väliä. Mulla siis epäillään erästä reumasairautta. Joskus kuitenkin tulee niitä epätoivoisia raivopuuskia sängyssä makaamiskausien ja kipukooman jälkeen, jolloin tulee mm. otettua iso säkki ja sinne nakattua roskia. Viime viikonloppuna tuli tyhjennettyä keittiön kaapista vanhaksi menneitä ruokia. Joo, pitäisi lajitella, ja mun sydän vuosi verta, mutta mä en oikeasti jaksanut alkaa aukoa niitä kaikkia purkkeja, kaapimaan, huuhtelemaan. Ne nyt meni sinne kaikki kerralla... Samalla meni mullakin mm. vanhoja muoviastioita. Sellaisia naarmuuntuneita, hieman tahmaisia, muovi alkanut pehmenemään=liian vanhoja=roskiin.
Joskus kateellisena luen, miten jotkut saaneet diagnoosin, ovat päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle, ovat saaneet avustajan ym. Kaikki ei ole niin onnekkaita ja jotkut joutuu pärjäämään yksin ja siivoamaan itkuraivosiivouksia, jotka ei ole täydellisiä. Apua meistä moni voisi tarvita. Toisaalta vaikka sitä saisi, voisi olla iso kynnys ottaa vastaan ja se iso häpeä, kun sun kämppä on kaaos. Ole kuitenkin onnellinen, että naapurisi sentään siivosi. :)
Onko tuo nyt pointti kun säkki oli musta? Minä vein vihreän säkin roskikseen.
Roskien lajittelu on kehoitus, ei laki.
syyllistyit juuri rikokseen.
ainoastaan roskakuski tai roskien omistaja saa niihin koskea. poliisinkin pitää hakea erikseen lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa oli väärin toimittu? Ei ole kiellettyä laittaa pizzalaatikoita ja räsymattoa sekaroskikseen. Itse asiassa pizzalaatikko usein on niin rasvainen että kuuluu nimenomaan sinne.
Pakastepizzalaatikot eivät ole rasvaisia.
Saa ne silti laittaa poltettavaan sekajätteeseen.
Meilläkin on taloyhtiössä dyykkarinainen, joka aina penkoo muiden roskat ja levittää ne pitkin laatikkoa. Todella ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ap sanoisi, jos Auri kävisi joku päivä jätekatoksella.
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Miljoonien-seuraama-somesiivooja-jatti-ja…
Ois kyllä kova homma aukoa kaikki noi jätesäkit ja tsekata sisältö.
Räsymatto kuuluukin sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Räsymatto kuuluukin sekajätteeseen.
Energiajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihan totta. Kyllä säkin värin pitäisi olla violetti. Olisi täysin eri asia raahata violettia säkkiä. Mitä ihmiset oikein ajattelevat?
Pakastepizzalaatikot eivät ole rasvaisia.