Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita maskittomuus ahdistaa?

Vierailija
15.04.2022 |

Ei se oma maskittomuus ahdista koronan takia, vaan sen takia, että maski peittää kätevästi pienen kaksoisleuan, hassut/rumat ilmeet ja finnit. Siihen maskiin on niin tottunut tässä parin vuoden aikana, joten voi olla, että siitä pois tottuminen vie taas oman aikansa. Muita, jotka haluaisi/aikoo jatkaa vielä maskin käyttöä, muun kuin koronan takia?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todellakin haluaisin pitää kasvoni piilossa, mutten kehtaa käyttää maskia, jos ei muutkaan. Nyt onneksi vielä niin moni käyttää, ettei vielä tarvi lopettaa.

Vierailija
22/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voi voi.

Maskittomuus ei ole mikään ongelma, kun vaan pitää turvavälit kunnossa ja pesee käsiään. Maskittomuudesta on vain tehty ikävän ihmisen symboli, vaikka se on käytännössä se ja sama, pidätkö maskia vai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju. Sai minut tilaamaan muutaman uuden kangasmaskin; sopivat paremmin kesävaatteiden kanssa.

Vierailija
24/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän muitakin maskinkäyttäjiä tule olemaan jatkossa. Niin moni on vannonut käyttävänsä vielä pitkään tai jopa loppuikänsä, ja moni on myös kertonut että viihtyy paremmin maskissa kuin ilman - joten eiväthän nämä ihmiset tietenkään lopeta maskin käyttämistä. Ellei sitten käy ilmi, että suuret puheet olivat pelkkää itselleen ja muille valehtelua, mutta se jää nähtäväksi. Kuitenkin, jos kolme päivää sitten joku pauhasi, miten maskeja on käytettävä vielä kuukausia, niin olisihan se aika outoa, jos tällainen ihminen nyt luopuisi maskista. Ja samoin ne, jotka ovat vakuutelleet, miten maski on niin mukava ettei sitä huomaakaan, ja miten tykkää käyttää maskia ja näyttää paremmaltakin maskin kanssa, hengityskin kulkee paremmin - jos nämä lopettavat maskin käytön, tulee todistetuksi, että valehtelivat maskivouhotuksellaan.

Joten ehkäpä aika moni käyttää vielä vuosikymmenien ajan. Pakkohan heidän on, etteivät ns. menetä kasvojaan, ja ettei aiemmilta puheilta mene uskottavuus.

Vierailija
25/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamoja ei peitä ku pahantekijät.

Vierailija
26/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Olet ruma. Mutta olit jo ruma ennen maskejakin ja elit silti. Jos et ole mikään ilo silmälle niin tuskin sinua kukaan sen enempää katselee olet sitten ilman tai et.

Vierailija
27/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haluaisin peittää naamani :D 

Vierailija
28/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen minulla oli flunssa vähintään kerran vuodessa, nyt maskiaikana olen ollut täysin terve. Jatkan käyttöä. Ja kiva kun ei tarvi meikata.

Vierailija
29/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Jackson käytti mustaa maskia vaikka koronaa ei edes ollut vielä silloin.

Vierailija
30/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ketju. Sai minut tilaamaan muutaman uuden kangasmaskin; sopivat paremmin kesävaatteiden kanssa.

Onko sillä maskiteatterilla sinulle jokin syvempi merkitys? Kirurginmaskin suojateho on 2/100 ja kangasmaski päästää 20 kertaa enemmän viruksia läpi kuin kirurginmaski. Joten mitään suojaustehoa ei ole mihinkään suuntaan. Joten ainakaan mistään suojautumisesta ei ole kyse sinulla vaan jostain muusta. Eikö mielenterveysongelmat kannattaisi hoitaa lääkärin kanssa sen sijaan että annat niiden viedä itseäsi?

Vierailija
31/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse en ole käyttänyt enkä käytä. Ei se suojaa mitää. Do your own research

Penetration of cloth masks by particles was almost 97% and medical masks 44%.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4420971/

Lisäksi voit saada makkarapaketin päältä vaikka mitä pöpöjä.

Lähinnä suojaa ehkä muita, mutta eihän siitä kirurgisesta maskista ilmeisesti ihan hirveästi ole hyötyä? Koulussa on ollut pakko käyttää maskia,, jonka takia siihen totuinkin. Ja luultavasti tulee käytettyä edelleen maskia ainakin koulussa.

ap

Oon jonkun verran tutkinut tätä joka lähteestä, niin yhtä tutkivaa journalistia(The Last American Vagabond) oon seurannut lähinnä niin hän on jakanut kaikkea tietoa. Itse olen ollut tosi kriittinen kokoajan kun selvisi mistä tässä kaikessa on kyse. Itse opiskellut kemiaa niin ymmärrän että se pieni partikkeli menee läpi mistä tahansa ja sitten kontaminaation kautta saa myös esim bakteereja. Mutta toisaalta ihmisellä on niin vahva tuo immuniteetti niin se osaa taistella kaikkea vastaan ja  antaa suojan, vasta-aineen. En kyllä keksi mitään järkevää syytä maskin käytölle.  ..Siihen kerääntyy myös päivän aikana kaikenlaisia bakteereja mitkä kulkeutuu keuhkoihin. Pilaa hampaat myös koska kuivattaa suuta. Minusta ne on pitkään käytettynä terveydelle vaarallisia kapineita. 

Taitaa Oxfordin yliopiston laskurin mukaan nuorelle noin 25v naiselle selviytymisprosentti olla 1:100000

https://gh.bmj.com/content/bmjgh/5/9/e003094.full.pdf

A Young Healthy European Woman: 0.00021 % risk to die this virus

https://www.qcovid.org/

Risk of catching and dying from COVID-19 0.0001% 1 in 1,000,000

https://odysee.com/important:6

Tuossa on tuommoinen "oma tutkimus" missä koittanut ymmärtää riskejä rokotteen, taudin suhteen. Itselle tulee mieleen, ja kokoajan tulokseksi että kaikki rajoitukset jne jutut on tehty jotenkin vahingoittaakseen ihmisiä. Täällä sai pitkään puhua vapaasti ilman että joutui sensuroiduksi. Itselläni on luonnontieteellistä koulutusta niin ei mene jakeluun mitä valtamedia toitottaa tästä koronasta ja rokotteesta. ..Taitaa olla niin että maalaavat Venäjän agentiksi tms jos lainaa muunmuassa vaikka Naturea, The Lancettia jne. Kannattaa koittaa opetella ajattelemaan itse. Silleen ryhtyä salapoliisiksi ja tutkia mistä saattaa olla kyse, ilman että uskoo kaikkea mitä lehdet kirjoittaa. Hyvin vähän lehdissä on mitään lähdeviitteitä taikka mitään mikä perustuis todisteeseen. Lähinnä propagandaa; sellaista "tietoa" millä ei ole mitään arvoa välttämättä. Onneksi on tiede mistä voi tutkia. Maskista ei ainakaaan tieteen mukaaan mitään hyötyä ole. Nykyään vaan uskotaan siihen mitä joku toinen sanoo ilman tarkistamista onko se totta vai ei..  

https://odysee.com/PEGnanocarriers:6

Vierailija
32/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michael Jackson käytti mustaa maskia vaikka koronaa ei edes ollut vielä silloin.

Sillä on vaikea bakteerikammo, eli suoraansanottuna mt ongelmia. 

Vierailija
33/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamoja ei peitä ku pahantekijät.

Plus ihmiset, jotka arvostavat omaa ja toisten turvallisuutta ja kykenevät sopeutumaan muuttuneisiin olosuhteisiin samalla kun sopeutumattomat ja hitaammat kulkevat monttu ammollaan kuola leualle valuen.

Vierailija
34/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä maskiteatterilla sinulle jokin syvempi merkitys? Kirurginmaskin suojateho on 2/100 ja kangasmaski päästää 20 kertaa enemmän viruksia läpi kuin kirurginmaski. Joten mitään suojaustehoa ei ole mihinkään suuntaan. Joten ainakaan mistään suojautumisesta ei ole kyse sinulla vaan jostain muusta. Eikö mielenterveysongelmat kannattaisi hoitaa lääkärin kanssa sen sijaan että annat niiden viedä itseäsi?

Minun käyttämiin kangasmaskeihin kuuluu filtteri.

Vierailija
35/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdensilmän porukan keksimä juttu tuo maskin käyttö... Vieläkö ihmiset uskoo koronaan? Ja maskeihin?

Vierailija
36/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käyttää ihan niin kauan, kuin niitä kuolinlukuja täällä Suomessa täältä vielä julkaistaan.

Ostin viimeksi pakkauksen kivasti fuksianpunaisia ja vieläpä sitä yleisintä vaaleansinistä (tai pinkkiä) kirurgimaskia paljon tehokkaampia maskeja , jotka nyt vielä  sointuvat piponi ja kaulahuivini kanssa ihan 'sävy sävyyn'..

Olen (Edgar Allan Poen novellin mukaan) leikkisästi nimennyt sen 'Punaisen surman naamioksi' .

Lukekaapa muuten  se (vaikka ihan näin vielä korona-aikojen ratoksenne.) !

Tarjoaa oikein sellaista 1800-luvun, vanhan brittiläis-amerikkalaisen kauhukirjallisuuden klassisen kertomatyylin mukaista ,hyytävää ruttoepidemian  kuvausta ja sen kauhua symbolisimmillaan!

(Poe oli muuten aikanaan vähän sellaisen, ns.'noblesse'-porukan suosima kirjailija ja kertoja ja heti  ilmestyttyään hänen novellejaan julkaistiin ja luettiin anglosaksisen kulttuurin maissa Atlantin molemmin puolin.

Sopii hyvin nyt siis näin korona-ajankin lukemiseksi!)

Vierailija
37/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes olette käyttäneet maskia, helpomalla pääsette vaikka  kaulaliinan kanssa tai burka

Vierailija
38/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes olette käyttäneet maskia, helpomalla pääsette vaikka  kaulaliinan kanssa tai burka

Ja kaikkein helpointa kun ei laita naaman eteen mitään.

Vierailija
39/60 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

;

Tuolla periaatteella: miksi myöskään käyttäisit kahvisuodatinpusseja! 

Eikö vaikka  vessapaperi ajaisi saman asian, tai ihan mikä paperi vaan  ?

Vierailija
40/60 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käyttämiin kangasmaskeihin kuuluu filtteri.

Samoin. Lisäksi käytän joitain yksinkertaisia mutta nättejä kangasmaskeja valkoisen FFP2-suojaimen päällä. Asukokonaisuus näyttää paremmalta sillä tavalla. En ole kokenut oloa yhtään tukalaksi kauppareissun aikana. Bussissa ja junassakin olen kyennyt olemaan molempien kanssa noin tunnin matkan ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan