Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenänvarsi kipeänä, mikä voisi olla? Ihankuin joku olis hakannut...

Vierailija
31.01.2010 |

Hakkaamisen kai kuitenkin muistaisi :)

Mulla on lievä flunssa tai sitten vain allerginen nuha menossa. Mulla on lähes aina allergista nuhaa näin talviaikaan. Mutta nyt mulla on toista päivää nenänvarsi hieman turvonnut ja tosi kosketusarka! Aika pelottava tunne. Mikä ihme tuo voisi olla? Ai niin, välillä vesirään joukossa on hieman verta, minkä luulin johtuvan vain kuivista limakalvoista näin pakkasilla.

Ei kai tuo vaan voi olla merkki nenäsyövästä tai jostakin muusta kamalasta.

Kävin pari viikkoa sitten lääkärissä päänsäryn vuoksi ja hän tutki silloin poski- ja nenäonteloni ja tulehdusarvot sekä verenkuvakin otettiin. Kaikki olivat normaalisti. Lääkäri kuitenkin totesi niskojeni olevan aivan jumissa ja olenkin käynyt nyt hierotuttamassa niitä. Ja päänsärky on hellittänyt. Nenä ei silloin vielä oireillut, joten en ottanut sitä mitenkään puheeksi. Voikohan tuo päänsärky olla yhteydessä nenäkipuun.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samanlaiset oireet on meikäläiselläkin. Nyt vain on jo toukokuu, joten toivottavasti olet sinä selvinnyt koettelemuksestasi hyvin niin saisin minäkin toivoa. Nenänvarsi siis punottaa ja on kosketusarka ja turvonnut, kirkasta vuotoa nenästä ja välillä aivastuttaa turkaisesti.

Vierailija
2/53 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä kolmoishermokipu. kolmoishermo on viides aivohermo ja se hermottaa kasvoja, juuri noihin alueisiin menee yksi haara. ehkä siitä leuasta lähtenyt kipu levisi hermon muihinkin osiin. koska kivunlähde oli leuassa, heltyi koko kipu kun leuka parani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö kenelläkään syy nenänvarren kipuun? olisi kiva täältä saada myös vastauksia kun kaikilla vaan sama kysymys niinkuin nyt itselläni. Asian tietenkin helposti unohtaa kun se oma vaiva helpottaa,mutta auttais seuraavia kohtalotovereita jos vaivautuisi omien kipujen jälkeen kertomaan vähän syitä ja lääkityksiä ym.

Vierailija
4/53 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nenänvarsikipu, ja sen syyksi paljastui kyynelkanavan tukkeutuminen. Se tulehtui useamman kerran, ja vesi valui siis silmästä poskelle. Olin jo leikkausjonossa, koska sondeeraus ei onnistunut. Sitten sain muuhun tulehdukseen vahvan antibioottikuurin, ja silmä parani. Olin toki syönyt useamman kuurin aiemmin.

Vierailija
5/53 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nenänvarsikipu, ja sen syyksi paljastui kyynelkanavan tukkeutuminen. Se tulehtui useamman kerran, ja vesi valui siis silmästä poskelle. Olin jo leikkausjonossa, koska sondeeraus ei onnistunut. Sitten sain muuhun tulehdukseen vahvan antibioottikuurin, ja silmä parani. Olin toki syönyt useamman kuurin aiemmin.

Vierailija
6/53 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin huvikseni, enkä todellakaan uskonu löytäväni kohtalontovereita. Heräsin toissapäivänä normaalisti ja nenä oli tajuttoman kipeä!! Just kun olis turpaan saanu! Tähän asti en oo keksiny muuta kun että oisin yöllä kolauttanut sen... Toi luu on NIIN KIPEÄ, siihen särkee, eikä parane kyllä kovin ilmehtiä tai varsinkaan nyrpistää nenää :( mitä tää on ja miten poistuu, ei tietoa. Jahkasin viimeks tänään miehelle autossa et lääkärithän naurais mut ulos jos meen ja sanon et nenävarsi kipeenä

Vierailija
7/53 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

polyyppi, ne voidaan leikata sellaisella pyörivällä härvelillä. mulla turposi silmien väliin lisöksi iso paise jotka johtui polyypeista.

Vierailija
8/53 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 22:47"]Googletin huvikseni, enkä todellakaan uskonu löytäväni kohtalontovereita. Heräsin toissapäivänä normaalisti ja nenä oli tajuttoman kipeä!! Just kun olis turpaan saanu! Tähän asti en oo keksiny muuta kun että oisin yöllä kolauttanut sen... Toi luu on NIIN KIPEÄ, siihen särkee, eikä parane kyllä kovin ilmehtiä tai varsinkaan nyrpistää nenää :( mitä tää on ja miten poistuu, ei tietoa. Jahkasin viimeks tänään miehelle autossa et lääkärithän naurais mut ulos jos meen ja sanon et nenävarsi kipeenä
[/quote]
Kyynelkanavat tulehtuneet. Tippoja silmiin ja odottelua.

Vierailija
9/53 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu nenässä, joka tuntui aina kun kumartui ja muutenkin. Ensimmäistä kertaa mullakin. Lääkäri epäili tulehdusta nenäontelossa, vaikkei mitään näkyvää ollut. Koska on suojaamaton yhteys aivoihin, niin todettiin, että parasta hoitaa antibiooteilla. Nenäsumute, kortisoni tippa ja antibiootti. Jos nyt tulisi kuntoon! 

Vierailija
10/53 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenätonttu Se vain siellä kutittelee. Lyö muutaman kerran kovasti nenääsi niin kyllä Se sieltä tipahtaa pois ja sitten tallaat sen kuoliaaksi.

Vierailija
11/53 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat oireet kun Vierailijalla. Mitäköhän tää on?

Vierailija
12/53 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten loppukeväästä ( joskus näihin aikoihin ) heräsin aamulla siihen että leukaa kutitti ja kun tarkkaan katsoin, siinä näkyi 2 pientä pistojälkeä vierekkäin. No, päivän mittaan osa leuasta muuttui VALKOISEKSI ja se tuntui aivan oudolta... työkaveritkin huomasivat että leuka oli turvonnut kumman laikukas - ja se oli kipeä, nämä pistojäljet myös erottuivat selvästi. Seuraavana aamuna kun heräsin, nenäni oli TODELLA kipeä! siis sitä särki ja ja se oli turvoksissa, aivan kuin joku olisi sitä lyönyt.... sitä seuraavana päivänä särki otsaa! Tässä vaiheessa menin apteekkiin ja kerroin oireistani, sanoivat, että on todella voimakas allerginen reaktio... otin antihistamiinia, mutta ei sekään oikein auttanut. Neljäntenä päivänä särky siirtyi päähän ja siitä se sitten hävisi.

Mikä lie minua oli silloin yöllä pistänyt?! kummallisesti kaksi reikää vierekkäin, kuin käärmeen purema.... kamalat oireet anyway, ja jos samanlaiset oireet vielä joskus saan, niin menen kyllä lekuriin. Vähän näin jälkeenpäin pelottaa, että mitä olisi voinut käydä.. nielu turpoa umpeen jne..

Vierailija
13/53 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2010 klo 10:12"]

Hakkaamisen kai kuitenkin muistaisi :)

Mulla on lievä flunssa tai sitten vain allerginen nuha menossa. Mulla on lähes aina allergista nuhaa näin talviaikaan. Mutta nyt mulla on toista päivää nenänvarsi hieman turvonnut ja tosi kosketusarka! Aika pelottava tunne. Mikä ihme tuo voisi olla? Ai niin, välillä vesirään joukossa on hieman verta, minkä luulin johtuvan vain kuivista limakalvoista näin pakkasilla.

Ei kai tuo vaan voi olla merkki nenäsyövästä tai jostakin muusta kamalasta.

Kävin pari viikkoa sitten lääkärissä päänsäryn vuoksi ja hän tutki silloin poski- ja nenäonteloni ja tulehdusarvot sekä verenkuvakin otettiin. Kaikki olivat normaalisti. Lääkäri kuitenkin totesi niskojeni olevan aivan jumissa ja olenkin käynyt nyt hierotuttamassa niitä. Ja päänsärky on hellittänyt. Nenä ei silloin vielä oireillut, joten en ottanut sitä mitenkään puheeksi. Voikohan tuo päänsärky olla yhteydessä nenäkipuun.

[/quote]

Vierailija
14/53 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa nenänvarsi kipeänä, tuosta missä luu vaihtuu rustoksi. Vaan toiselta puolelta. Sattuu jos sitä painaa, silloin sattuu osasta saman puolen yläkulmahampaiden ikeniin. Kaksi päivää tms ollut. Miten muut?

Vierailija
15/53 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/53 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIIREELLINEN VASTAUS TARVITTAVA YSTÄVÄLLINEN HENKILÖ.

Hei hyvät ihmiset. Osaako joku vastata, että kuukausi sitten alkaen mulle kipeä nänä ja nenän oikella ja vasemalla näkyy turvotus myös tosi kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja se antoi mulle resepsipaperi,josta lukee ostaa lääkettä apteekista.Ostin eikä autanut mitään mulle. Nyt kipu on siirtynyt koko kasvoihin ja koulu kaveritkin ovat huomanneet miten kosvoni on muutunut ja kuumenee. Nänä ja kasvoni satuvat ja kuumenevat. Kokoajan laitan kasvoihin ja nenään kylmä vettä, joka auttaa mua vähäsen, mut kun vettä kuivuu kuume ja kipu tulee taas kasvoihin enkä tiedä miksi. Syön aina purana eikä auttaa. Nyt kipu ja kuume siirtyi koko päähän ja kun yritän mennä ulos pää pyöree, silmästä tulee kuume enkä pysty katsoa toiseen ihmisten silmästä silmiin. Mikä tää on oikeesti. En itse ymmärrä eikä mulle ollut aikaisemmin. Se on vittun ärsyttävä ja laukkous sanotaanko niin. Voiko joku kertoa mikä se on ystävällisesti. Kiittäisin teille, jos vastasitte mulle tai neuvotelisitte täst aiast. Kiitos oikein paljon vastaajille!❤️❤️❤️

Vierailija
17/53 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Tauski?

Vierailija
18/53 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Tauski?

Kuulostaa mamulta.