Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muille paljon laihtuneille normaalipainossa pysyminen näin vaikeaa?!

Vierailija
15.04.2022 |

Laihdutin kahdeksan vuotta sitten n. 65 kiloa pois ja sen jälkeen olen ollut enemmän tai vähemmän alle 60 kilon (160cm). Joka ikinen päivä on yhtä ruoan vahtaamista kuitenkin ja itsensä pakottamista liikkumaan! Aina tuntuu olevan nälkä tai jokin mieliteko meneillään ja olen kyllä rampannut ravitsemusterapeutilta toiselle mutta mikään ei auta.. miten ihmeessä sitä tottuisi tähän uuteen elämään ilman että hautaan saakka pitää vaan kärsiä..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sehän on ihan tutkittu juttu: laihtumisen jälkeen kulutus jää pysyvästi pienemmäksi ja keho pyrkii kaikin keinoin saamaan kilot takaisin.

Itse laihduin pari vuotta sitten 25kg, jo kolmatta kertaa elämässäni pudotin ison määrän. Taustasta sen verran, että olen ollut lapsesta asti lihava, ekan kerran painoin yli 100kg jo ala-asteella.

Vaikka olen tämän viimeisimmän pudotuksenkin jälkeen edelleen tarkkaillut syömistä ja laihduttanut, on takaisin tullut hiipien n. 10kg. Saatan viikon loman aikana lihoa 6-9kg ihan helposti, pelkkä pe-la herkuttelu saattaa nostaa painoa 5kg. Tätä ei meinaa ikänsä normipainossa ollut mies millään uskoa, mutta vaaka ei valehtele. Näin on käynyt tämän kahden vuoden aikana jo monta kertaa. Saan kyllä lomakilot pudotettua, mutta ihan kurinalaista laihduttamista se joka kerta vaatii. Ja yleensä käy niin, että jotain tuosta jää pysyvästi varteen. Siksi isossa kuvassa takaisin on tullut sen 10kg.

Vierailija
2/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen lukenut tuosta ilmiöstä myös. Olen kans koittanut vähän kompensoida harrastamalla rankkaa liikuntaa vähintään tunnin päivässä. Ja useamman kerran tässä on saanut laihduttaa uudelleen sen 2-5kg.. ulkonäöllisesti en kyllä sen parempi ole ollenkaan kun nahka roikkuu mutta motivaattorina jaksaa tätä tuskaa toimii se että ylipäätään pystyn tekemään nykyään asioita ja mahdun esimerkiksi bussiin istumaan.

Tänään on jo aamusta asti tehnyt mieli mässyttää vaan menemään, onhan perjantai ja herkkuviikonloppu..luulisin että kahdeksassa vuodessa pääsisi vanhoista tavoista irti mutta kun ei! Että ihmiskeho osaa ärsyttää. Välillä oikeasti uskon ettei minua vaan ole tarkotettu elämään hoikan ihmisen elämää! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta uskollisesti kirjaa syömisistäni pitäneenä, allekirjoitan nuo muiden kommentit.

Vierailija
4/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän se on kun pitää jatkuvasti vahtia itseään tai taas sitä mennään! Ja jos on juhlat ja syön herkkuja hyvällä omalla tunnolla niin ne muutama sata rasvagrammaa eivät itsestään poistu seuraavan viikon kahden aikana, ehei! Ne jämähtää ja sitten taas pitää keventää.. olen erittäin kateellinen ihmisille joille riittää ettei nyt ihan joka päivä ole syömässä pikaruokaa ja muistaa salaatin..ap

Vierailija
5/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuherkuttelu toistui kahdessa kommentissa. Ei ole yllättävää että herkuttelu nostaa painoa? Niin on myös hoikilla, ei heilläkään ole varaa herkutella, jos aikoo pysyä hoikkana. Mutta sinänsä en halua kiistää omaa kokemustanne.

Vierailija
6/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hetkeksikään ei voi herpaantua. Yksi mässypäivä vielä menee, mutta viikon mässyttelyn jälkeen pitää kuukausi laihduttaa.

Tämä 10 kilon laihdutuskokemuksella, ei edes sen enempää. Ehkä ikä 50+ vaikuttaa jotenkin.

Vierailija
7/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän se on kun tietoa kyllä löytyy! Harva meistä tyhmyyden takia varmaan lihava on/on ollut. Kyllä itsekin TIETÄÄ mikä kaikki nostaa painoa ja suistaa ruokavalion raiteiltaan. Aina ei vain jostain syystä pysty toimimaan oikein ja sitten tekee taas niitä surullisen kuuluisia korjausliikkeitä. Sehän täs turhauttaa kun arki on jatkuvaa taistelua! Lopettaisin heti tälläisen käytöksen jos se olisi vain tiedosta tai päätöksestä kiinni! Toki olen päättänyt etten lopeta yrittämistä vaikka mikä olisi mutta nyt sitten on tämmöistä ees taas soutamiselämää.. ap

Vierailija
8/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on elämänpituinen taistelu, jonka suurella todennäköisyydellä häviää. Koskaan ei pitäisi alkaa laihduttaa, sillä sen jälkeen kierre on valmis. Ajatelkaa, miten paljon henkistä energiaa painontarkkailu vie. Siksi useimmat naisjohtajat ovat langanlaihoja, kun painoa ei ole tarvinnut ikinä murehtia.

Vierailija
9/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on elämänpituinen taistelu, jonka suurella todennäköisyydellä häviää. Koskaan ei pitäisi alkaa laihduttaa, sillä sen jälkeen kierre on valmis. Ajatelkaa, miten paljon henkistä energiaa painontarkkailu vie. Siksi useimmat naisjohtajat ovat langanlaihoja, kun painoa ei ole tarvinnut ikinä murehtia.

Jos me emme ikinä laihduttaisi, olisimme lopulta 200-kiloisia. Koska läski vain lisääntyy.

Vierailija
10/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama taistelu täällä. Sain syksyllä 13 kiloa pois ja nyt jo 5 tullut takas. Yhtä vahtaamista koko elämä.. rasittavaa. Mutta ei voi antaa periksi koska vihaan niitä ylimääräisiä makkaroita

Vierailija
11/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kerran laihdutin 20kg, mutta ne tulivat takaisin ja taas mietin oloon ja ulkonäköön kyllästyneenä että pitäisi ne laihduttaa. Noin puoli vuotta laihtumisen jälkeen kehoni selvästi halusi päästä takaisin entiseen painoon, sillä niin järkyttävää oli ne ruokahimot.

Ja kyllä, kunnon laihtuminen vaatii minulta täysin erilaisen ruokavalion, (esim keto) kuria ja asioiden kieltämistä. Lautasmallilla ja ”karkkipäivällä” paino saattaa laskea jonkun 5kg, mutta sitten se jää sahaamaan ja joku joulu tai loma nostaa sen sitten takaisin.

Itselläkin on olo että ehkä minun ei vaan ole tarkoitus olla hoikka, sillä minäkin olin lapsena pyöreä. Teininä oli sitten aika kun olin tosi hoikka, ja silloin ehti muodostua hoikan ihmisen identiteetti josta en pääse eroon.

Vierailija
12/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on et syö kellon ja ruokarytmin mukaan.Ota esille netti ruoka aijat. Katso mitä koti ruokaa syöt kellon mukaan sieltä.Näkyy ne. Hyöty likuntaa. Ja välissä et lappa mitän suhusi kuin kellon mukaan syöt.Olet ne rasvasolut sannut ylipainoisena ei tarvii kuin yksi jäde pulla viikossa.Alkavat taas elää kehosi rasvasolut ja alat lihoo,puputa sala itsellesi makeaa,Ruoka rytmi,sorvaa oman aikaasi: Kello 8. aamuainen. Kello 12,päivälinen.Kello 14. välipala. Kello 16.30-17 päivälinen ja ilta palan noin kello 19.Sit et lapaa suhusi mitän ravintoa,et edes vähän.30 kg ylipainoin kesti 3 vuotta laihtua ylipaino pois ja 40 kg.ylipainoinen nainen 5 vuotta ja laihtui.Kumalakin paino ei nousut takaisin koska ruoka rytmi kellon mukaan ja nälkää eivät näe!Jo et kotona edellämainituun aikaan,evät mukaan.Kietäydyt myös kaikesta missä sokeria tai keinotekoista maketusainetta!Hiilhapolliset juomat kuin viini ja kalja laajentaa vatsalaukkua ja syö yli ravino tarpen.Syy miksi Miehillä Ja Naisilla todella isot vatsat ja tikku jalat.

Vierailija
13/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi on et syö kellon ja ruokarytmin mukaan.Ota esille netti ruoka aijat. Katso mitä koti ruokaa syöt kellon mukaan sieltä.Näkyy ne. Hyöty likuntaa. Ja välissä et lappa mitän suhusi kuin kellon mukaan syöt.Olet ne rasvasolut sannut ylipainoisena ei tarvii kuin yksi jäde pulla viikossa.Alkavat taas elää kehosi rasvasolut ja alat lihoo,puputa sala itsellesi makeaa,Ruoka rytmi,sorvaa oman aikaasi: Kello 8. aamuainen. Kello 12,päivälinen.Kello 14. välipala. Kello 16.30-17 päivälinen ja ilta palan noin kello 19.Sit et lapaa suhusi mitän ravintoa,et edes vähän.30 kg ylipainoin kesti 3 vuotta laihtua ylipaino pois ja 40 kg.ylipainoinen nainen 5 vuotta ja laihtui.Kumalakin paino ei nousut takaisin koska ruoka rytmi kellon mukaan ja nälkää eivät näe!Jo et kotona edellämainituun aikaan,evät mukaan.Kietäydyt myös kaikesta missä sokeria tai keinotekoista maketusainetta!Hiilhapolliset juomat kuin viini ja kalja laajentaa vatsalaukkua ja syö yli ravino tarpen.Syy miksi Miehillä Ja Naisilla todella isot vatsat ja tikku jalat.

Miksi pitäisi syödä säännöllisesti, jos ei ole taipumusta ahmimiseen? Tarkoitan, että emme me kaikki ahmi, jos jää joku ateria välistä.

Vierailija
14/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se niin mene, että laihdutetaan x kg, jonka jälkeen voi palata entisiin ruokailutapoihin ja pysyä laihana. Mahdoton yhtälö.

Vierailija
15/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin. Tämä on suurin syy siihen, miksi kaikki eivät ole hoikkia. Olen itse laihduttanut useamman kerran normaalipainoon (15-20 kg) mutta siellä pysyminen vie saman verran voimia kuin opiskelu työn ohessa tai joku muu massiivinen projekti. Ei vaan pysty keskittymään pelkästään yhteen asiaan, jos haluaa elämältä muutakin.

Vierailija
16/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paino pysyy hallinnassa, jos 1) punnitsen itseni joka päivä ja 2) vältän turhia hiilihydraatteja. Useamman laihdustuskerran jälkeen olen hyväksynyt sen, että näin on ja että voin paljon paremmin, jos noudatan ykköstä ja kakkosta. Itse asiassa se ei ole edes kovin vaikeaa, koska syön sellaista ruokaa, josta pidän ja joka pitää minut kylläisenä, mutta silloin, kun elämässä tapahtuu jotain poikkeavaa, ruokatavatkin muuttuvat epäsäännöllisiksi ja paino alkaa nousta. Näitä poikkeavia juttuja on ollut useampia viime vuosien aikana, mutta nyt elämä taas kulkee rauhalliseen tahtiin, ja painokin pysyy paremmin hallinnassa.

Vierailija
17/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy siihen, miksi ylipainoa on, on se että hyvää syötävää ja herkkuja on nykyään niin helposti ja yltäkylläisesti tarjolla. Niitä on hyvin vaikea vastustaa.

Vierailija
18/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen lukenut tuosta ilmiöstä myös. Olen kans koittanut vähän kompensoida harrastamalla rankkaa liikuntaa vähintään tunnin päivässä. Ja useamman kerran tässä on saanut laihduttaa uudelleen sen 2-5kg.. ulkonäöllisesti en kyllä sen parempi ole ollenkaan kun nahka roikkuu mutta motivaattorina jaksaa tätä tuskaa toimii se että ylipäätään pystyn tekemään nykyään asioita ja mahdun esimerkiksi bussiin istumaan.

Tänään on jo aamusta asti tehnyt mieli mässyttää vaan menemään, onhan perjantai ja herkkuviikonloppu..luulisin että kahdeksassa vuodessa pääsisi vanhoista tavoista irti mutta kun ei! Että ihmiskeho osaa ärsyttää. Välillä oikeasti uskon ettei minua vaan ole tarkotettu elämään hoikan ihmisen elämää! Ap

Herkkuviikonloppu?

Vierailija
19/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää salilla tekemässä raskasta voimaharjoittelua

Vierailija
20/36 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko ikänsä normaalipainossa olleet ymmärrä kuinka vaikeaa painon poispitäminen on laihdutuksen jälkeen. Et vaan voi mitenkään syödä normaaleja ruokia. Mun käly on laiha ja syö todella epäterveellisesti, joka päivä karkkia ja monta kertaa viikossa heseä, pitsaa, ei kasviksia jne. Jos söisin kuin hän, paino nousisi aivan äärilukemiin. Moni painoa pudottanut näkee paljon enemmän vaivaa laihana pysymiseen kuin laiha. Mun miehen paino ei muutu suuntaan eikä toiseen. Ei liho vaikka syöpöttelee. Ei oikein laihdukkaan. Ei harrasta liikuntaa, mutta on mukavan sopusuhtainen.

Itsellä päivän herkuttelu voi nostaa painoa +1kg joka lähtee noin viikossa. Viikon herkuttelu tekee +2kg ja sitä laihdutetaan kuukausi. Minunkin pitää käydä joka päivä vaa'alla, koska muuten paino nousee. Luulen että en syö mitään, mutta tulee kuitenkin syötyä ja paino voi hiipiä +4kg kuussa. Jatkuva herkkunälkä ja nälkä. Jos en käy vaa'alla itseään huijaa helposti. Lisäksi vähähiilarinen auttaa. Eli samat keinot kuin yhdellä edellä kirjoittaneella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme