Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeän elämääni

Vierailija
14.04.2022 |

Olen vähän yli 30-kymppinen syrjäytynyt. Olen jäänyt vain kotiin. Useamman vuoden jo kotona. Mielenterveys ongelmia ja terveysongelmia. En ole tavannut tänä vuonna ketään muuta kuin lähimmät eli perhettä eli vanhempia sisaruksia ja mieheni. Hävettää ihan älyttömästi nähdä ketään. Kuulin että pääsiäisenä olisi ehkä tulossa vieraita (miehen puolelta) ja mua ahdistaa ihan älyttömästi ja mua vaan hävettää tää oma tilanne. Olen liian loppu hakeakseni apua. Yritän vaan pitäää jotain kulisseja yllä mutta kyllähän kaikki tietää että mulla menee päin puuta elämä. Mutta eipä kukaan muu oikeen osaa siihen puuttua, ei ne tiedä kuinka huonossa kunnossa olen.Olen kyllä hakenut apua mutta jossain vaiheessa en enää jaksanut sillä koin että se apu ei ole hyvää eikä se auta-> masennuin vielä enemmän. Pahinta on se kun häpeän tätä omaa kyvyttömyyttäni ja omaa tilannettani niin paljon. Ja se aiheuttaa ihan älytöntä stressiä. Mitä minun pitäisi tehdä. Tuntuu että omat voimavarat ei vaan riitä. Mitä pidemmälle tilanne menee sitä enemmän häpeän koska olen jo ollut kotona useamman vuoden. Eli pois työelämästä/ opinnoista yms.normaali elämästä

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama

Kiva että en ole ainoa . Millainen tilanne sulla?

Ap

Vierailija
4/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama

Ap

koulut kävin 3 vuotta sitten, en oo saanut töitä, masennuin ja jäin kotiin makaamaan. Ei ystäviä .Lisäksi asun ahdistavassa pikkukaupungissa jossa kaikki kyttää.

Vierailija
5/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama

Ap

koulut kävin 3 vuotta sitten, en oo saanut töitä, masennuin ja jäin kotiin makaamaan. Ei ystäviä .Lisäksi asun ahdistavassa pikkukaupungissa jossa kaikki kyttää.

Onko sulla suunnitelmaa mitä aiot tehdä

Vierailija
6/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omia läheisiä paitsi puoliso. Revi siitä.

Ymmärrän häpeäsi. Itse koen olevani hyvin erilainen muihin eli ns. normaaleihin nähden.

Koen myös ettei ammattiauttajista ole apua, eivät he osaa eivätkä ymmärrä.

Vierailija
7/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole omia läheisiä paitsi puoliso. Revi siitä.

Ymmärrän häpeäsi. Itse koen olevani hyvin erilainen muihin eli ns. normaaleihin nähden.

Koen myös ettei ammattiauttajista ole apua, eivät he osaa eivätkä ymmärrä.

Itsellä samoja fiiliksiä. Eli ymmärsinkö oikein että näet käytännössä vain puolisoasi? Minä tosiaan hänen lisäksi perhettä mutta sitäkin todella harvoin . En edes jaksaisi...

Vierailija
8/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip

Vierailija
9/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Koen myös ettei ammattiauttajista ole apua, eivät he osaa eivätkä ymmärrä.

Tässä olet täysin väärässä. Jos ymmärtäisit ja myöntäisit itsellesi, että apua saa niin pääsisit ylös tuosta suosta. Itse olin 17 vuotta samassa tilanteessa ja sain apua, mutta olisi pitänyt vaatia enemmän. Tyydyin, koska olin kiltti vaatimaan.

"Koen"-käsite ei ole fakta.

Vierailija
10/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon Ap yli 50 ja mäkin häpeen elämääni. Et koeta kestää.

Vierailija
11/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän se menee jos puoliso on, joka myös pysyy mukana.

Vierailija
12/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puoliso, ei ole täysin syrjäytynyt. Mulla ei ole ketään.

Vierailija
13/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän se menee jos puoliso on, joka myös pysyy mukana.

Minäkin ajattelin siinä on puoliso rinnalla.Hitto soikon ja ruikutaa!Häpeisi.Kun Suomi täysin ihan yksin nuoria,aikuisia vanhuksia ilman tukiverkoja.Suhteita,puolisoa,ystäviä sukulaisia ymm.Todella yksin!

Vierailija
14/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Sieltä saat ehkä ystäviä myös. Hait töitä 3 vuotta ja luovutit. Älä luovuta. Ilman koulutusta pääsee vaikka päiväkotiin tai ala-aste kouluihin avustajaksi. 

Vierailija
15/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen tänään inhorehellisellä tuulella, joten mielipiteeni on tämä. Elämäsi on tällä hetkellä aikas p4ska. Se mitä sinulle neuvon on se että jos kaikki tuntuu ihan ylivoimaiselta, muuta tänään PIENI asia. Vain pieni. Masentuneena tai minä lie sekopäisenä kokee asiat niin isoina ja luulee että ne pitäisi päivässä korjata tai ei kannata, mutta totuus on se että muuta oikean kokoinen asia. Mikä se sitten on. Ota niin naurettavan pieni asia muutettavaksi elämässäsi että et vain ttu voi sitä mokata. Onko asia selvä? no niin, chopchop mene tekemään se. Sama huomenna ja ensi viikolla. Sopivan kokoista palaa niin voit pureskella. Jos et tee niin ttu älä avaa ketjua enää.

Vierailija
16/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olen tänään inhorehellisellä tuulella, joten mielipiteeni on tämä. Elämäsi on tällä hetkellä aikas p4ska. Se mitä sinulle neuvon on se että jos kaikki tuntuu ihan ylivoimaiselta, muuta tänään PIENI asia. Vain pieni. Masentuneena tai minä lie sekopäisenä kokee asiat niin isoina ja luulee että ne pitäisi päivässä korjata tai ei kannata, mutta totuus on se että muuta oikean kokoinen asia. Mikä se sitten on. Ota niin naurettavan pieni asia muutettavaksi elämässäsi että et vain ttu voi sitä mokata. Onko asia selvä? no niin, chopchop mene tekemään se. Sama huomenna ja ensi viikolla. Sopivan kokoista palaa niin voit pureskella. Jos et tee niin ttu älä avaa ketjua enää.

Periaatteessa ihan oikea neuvo. Viesti on vaan kirjoitettu niin kusipäiseen tyyliin, että se saa epäilemään oletko ihan kunnossa päästäsi sinäkään.

Tuollainen komenteleva ja käskyttävä mäkätys on aina vastenmielistä. Inhoan kaltaisiasi ihmisiä.

Kun oksennat hyvän neuvon tuolla tavoin toista alentavasti, niin sitä EI TEE MIELI TOTEUTTAA JA TOTELLA!

Miksi pitää pilata hyvä neuvo noin tyhmästi käyttäytymällä?

-Sivustaseuraaja

Vierailija
17/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ihan oikea neuvo. Viesti on vaan kirjoitettu niin kusipäiseen tyyliin, että se saa epäilemään oletko ihan kunnossa päästäsi sinäkään.

Tuollainen komenteleva ja käskyttävä mäkätys on aina vastenmielistä. Inhoan kaltaisiasi ihmisiä.

Kun oksennat hyvän neuvon tuolla tavoin toista alentavasti, niin sitä EI TEE MIELI TOTEUTTAA JA TOTELLA!

-Sivustaseuraaja

:D

Neuvoni oli suunnattu normaaleille vahingoittuneille ihmisille jotka pystyy ottamaan normaalia läpsyä vastaan eikä kaltaisillesi ihmistenvihaajille.

Vierailija
18/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä olen tänään sillä ja tällä tuulella, niin minulla on oikeus käyttäytyä kuin idiootti.

Juuh! Elikkä olen tänään sellaisella inhorehellisellä tuulella, niin sanon sulle että syöpäs sinä pääsiäisen kunniaksi iso lautasellinen höyryävän kuumaa paskannustasi!

Joo, tämmöinen tämä inhorehellinen tuuleni on. Se oikeuttaa minua sanomaan tämän. Tottahan se

on!

Tiedän että totuus suututtaa. Hoivapaija ei sinua muuta mutta se totuuden sana. Se joka saa sinut suuttumaan.

Vierailija
19/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sivustaseuraaja

:D

Neuvoni oli suunnattu normaaleille vahingoittuneille ihmisille jotka pystyy ottamaan normaalia läpsyä vastaan eikä kaltaisillesi ihmistenvihaajille.

Sulla ei ole mitää oikeutta läpsytellä ketään eikä käyttäytyä kuin ääliö!

Kukaan ei hyödy komenetelevasta ja määräilevästä kusipäisyydestäsi yhtään mitään!

Läpsi omaa naamaasi jakkaralla!

:'DDD Sinä et ole tasan auttanut ketään koko elämässäsi!

No olen auttanut ja paljon. Ja olen myös saanut asiasta paljon kiitosta.

Vierailija
20/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Omalla kohdalla tilanne lähti paranemaan, kun hyväksyin sen, että tilanne on kauhea, mutta ajattelin mielessäni, että rutistan sen kaiken pahan pieneksi palloksi päässäni ja osoitan sille oman paikkansa. Näin se on minun hallinnassani ja minä päätän mitä sieltä pääsee ulos; se ei hallitse kaikkea ajatteluani.

Aloitin tyhjästä harrastuksen jossa ei tarvitse puhua kenellekään mitään. Riittää kun opettelen youtuben avulla uusia asioita ja tätä kautta tunnen kuuluvani edes johonkin; videoiden tekijöistä tulee kavereiden korvikkeita. En ole vieläkään hyvä, mutta vähän parempi kuin vaikka vuoden alussa. Puhuminen on vieläkin vaikeaa, mutta tiedän, että kun pääsen puhumaan harrastuksestani, niin olen itsevarmempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi