Mitä menneisyytesi miehet olisivat voineet tarjota?
Tajusin keski-iän kynnyksellä, että elämäni olisi voinut mennä hyvin eri tavoin eri miesten kanssa. Kouluttamaton mies nro 1 olisi tarjonnut maalaismaisemat kotiseudulla, hyvin perinteisen elämän syrjäseuduilla. Mies nro 2 olisi tarjonnut ehkä vielä ankeamman ja niukan elämän, mahdollisesti lapsia olisi ollut liuta ympärillä. Lahkolaisuus ja uskonto olisivat olleet voimakkaasti läsnä. Tämä mies olisi tuonut leipää pöytään perinteisestä duunariammatista. Asuinpaikka olisi keskellä maaseutua. Mies nro 3 olisi tarjonnut aika perinteiset kuviot, ehkä pari lasta ja elämän kotikaupungissa. Mies nro 4 olisi tarjonnut suomalaisesta elämästä hyvin poikkeavan elämän etelässä. Oma ura olisi ollut kenties vaatimaton. Mies nro 5 olisi tarjonnut elintasoa ammatistaan johtuen ja elämän ulkomailla pienessä kaupungissa niin ikään. Oma ura olisi ehkä jäänyt kokonaan tekemättä. Mies nro 6 olisi tarjonnut elämän Suomessa, oman uran ja elämän Suomen suurimmassa kaupungissa.
6 täysin erilaista elämää oli tarjolla. Vain 1 niistä toteutui!
Kommentit (20)
Joka menneitä muistelee sitä tikulla silmään.
Ei ihmisistä voi tietää.
Mulle ei mitään... nyt olen ihan tyytyväinen, että olen yksin eikä edes eläviä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Joka menneitä muistelee sitä tikulla silmään.
Ei ihmisistä voi tietää.
Jossittelu voi silti olla kivaa.
Väkivaltaa eri muodoissa, valheita. Onneksi olin yksin.
Ei ainakaan sitä mitä olen saavuttanut yksin. Olen tyytyväinen etten huolinut heistä ketään.
Jos olisin lähtenyt ensimmäisen naisen matkaan, niin olisin päätynyt terapiaan (nainen oli narsisti).
Toinen oli korkeasti koulutettu, joten siitä ei olisi tullut mitään, kun hän luulee, muiden korkeasti koulutettujen tavoin, parempia kuin me "vain" ammattikoulun käyneet. Todennäköisesti hän olisi pettänyt minua, kun olen "vain" elämäntapatyötön ja pysty nostamaan hänen rlämäntasoaan.
Kolmatta naista ei ole tullut eikä tule. Olen vapaaehtoisesti sinkku vela. M27
Aivan niinkuin yksi kommentoija jo sanoikin: uppoavan laivan.
Yksi olisi tarjonnut ihan tavallisen elämän duunarin muijana. Toinen olisi ollut miljonääri ulkomailla. Kolmas etelän saarella ihan tavis elämää.
Hyvä aloitus, joskin kummallinen yhtälö... (mikä toteutui?)
Ei yhtään mitään, ehkä surua ja pettymystä lukuunottamatta. Siksi he ovat menneisyydessä.
Maalaismaiseman Kangasalla ja järveä, huonoa keksiä (tiedät mitä tarkoitan) ja pettämistä hänen alkoholireissuilla. Mutta siksi siihen suhteeseen ei olisi kannattanutkaan mennä. Case is closed. Onnellisuutta etsitään siis muualta.
Epävakaata elämää, mielenterveyden ongelmia, pettämistä, henkistä väkivaltaa, ja epäluotettavaa käytöstä. Onneksi on nuo kumppanit takana päin. Yksi suht ok mies olisi ollut Jenkeissä, joten sitä kautta olisin päässyt asumaan Kaliforniassa ja saanut perheenkin hänen kanssaan, mutta puuttui jonkin sortin henkinen yhteys tuon miehen kanssa. Nyt unelmien mieheni kanssa yhdessä <3
Ihan mielenkiintoinen näkökulma, tosin parisuhteessa molemmat muokkaavat toisiaan, joten vaikea sanoa olisikovatko asiat menneet saman kaavan mukaan kuin seurustellessa.
Itselläni oli yksi vakava pitkä seurustelusuhde ennen nykyistä puolisoa. Jos olisin edellisen puolison kanssa yhdessä asuisimme todennäköisesti vaatimattomammin. Hän oli/on varoissaan, mutta nuuka rahankäyttäjä. Itsellänikin olisi varmasti enemmän säästöjä kuin mitä nyt on.
Sukulaisten kanssa olisimme varmaan enemmän tekemisissä kuin nykyisessä suhteessa. Hänellä paljon läheisiä sukulausia. Lapsia saattaisi olla kahden sijaan kolme. Lapsilla olisi ryhmäliikuntaharrastuksia, hän itse oli monessa harrastusporukassa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Siis mikään näistä ei toteutunut kohdallasi.
Tämä.
Lasketteko vain ne miehet, joihin olette itse rakastuneet, vai nekin, jotka olisivat halunneet suhdetta ja yhteistä tulevaisuutta?
Voisko kysyä niinkin päin, että millaista elämää sinä olisit tarjonnut niille miehille?
En olisi vaan pystynyt mihinkään niistä muista suhteista, joten ne eivät olisi toteutuneet.
Silloin nuorena ei vielä tiennyt mitä kenestäkin lopulta tuli, eli ei ollut täysin selvillä mitä oikein oli tarjolla.
Yhdestä tuli menestyvä ja näkyvä hahmo, jolla kaikki ulkoiset puitteet kunnossa. En olisi jaksanut hänen kanssaan, enkä olisi itse ollut riittävän edustava. Toinen oli henkisesti sairas enkä uskalla edes ajatella mitä kaikkea olisin joutunut kokemaan hänen kanssaan. Kolmas oli liian vanha, eronnut ja asui liian kaukana. Olisin varmaan eronnut kaikkien kanssa.
Olisi. Siis mikään näistä ei toteutunut kohdallasi.