Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhottaako sinua koskea vieraaseen ihmiseen?

Vierailija
14.04.2022 |

Työni puolesta joudun koskemaan asiakkaisiin, olen siis henkilökohtainen avustaja. Minua oksettaa koskea toiseen ihmiseen. Onko muilla tälläistä inhon tunnetta toisen koskemiseen?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SILLOIN : Jos olen se henkilö joka saattuu olemaan ensimmäisenä onnettomuus Paikalla jos joutuu antamaan Ensiapua tai sukeltamaan savusta ihminen savusta.👩‍🚒🔥🚒

Vierailija
42/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen (pakosta) tehnyt sijaisuuksia päiväkodeissa ja erityislastenhoidossa.

Inhottaa, kun lapset haluaa roikkua vaatteissani, lähmiä hiuksiani ja istua sylissäni. Pitää pestä kakkapyllyjä (yök) ja yrittää ehtiä pyyhkiä pois ruoantähteitä, räkää ja kuolaa, ettei se kaikki ole kohta paidassani.

Vielä ällöttävämpää, kun osa lapsista on niin likaisia. Myös päiväkotien huonekalut ja lelut on tosi lähmäisiä. Niitä ei pestä ikinä.

Hoitajilla pitäisi työn puolesta olla joku suoja-asu tms. työasu.

Menen kyllä heti kotiin tultuani suihkun kautta, että pääsen vapaalle ja eroon mahdollisista täistä, kihomadoista ja muista oksutaudeista.

Sinua ei siis varsinaisesti inhota se ihmiseen koskeminen, vaan siihen likaan joka hänessä joko on tai kuvittelet hänessä olevan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua koskea ihmisiin, vaikka muuten tykkäänkin tehdä töitä ihmisten kanssa. Minusta ei olisi hoitajaksi tai hierojaksi, ajatus toisen klähmimisestä hirvittää. Siksipä en ole hakeutunut tuollaisiin hommiin, enkä voi kuvitella miksi kukaan samoin tunteva niin tekisi.

Sama! Joskus olen miettinyt, että miten joku hieroja, kampaaja tai kosmetologikin pystyy koskettelemaan niitä vieraita asiakkaita. Tai hammaslääkäri katsoa haisevia suita. Hyi. Menee liian lähelle tuommoinen.

Vierailija
44/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa, kun lapset haluaa roikkua vaatteissani, lähmiä hiuksiani ja istua sylissäni. Pitää pestä kakkapyllyjä (yök) ja yrittää ehtiä pyyhkiä pois ruoantähteitä, räkää ja kuolaa, ettei se kaikki ole kohta paidassani.

Vielä ällöttävämpää, kun osa lapsista on niin likaisia. Myös päiväkotien huonekalut ja lelut on tosi lähmäisiä. Niitä ei pestä ikinä.

Menen kyllä heti kotiin tultuani suihkun kautta, että pääsen vapaalle ja eroon mahdollisista täistä, kihomadoista ja muista oksutaudeista.

Sinua ei siis varsinaisesti inhota se ihmiseen koskeminen, vaan siihen likaan joka hänessä joko on tai kuvittelet hänessä olevan?

Ehkä joo. Läheisimpiäni kosketan tai halaan mielelläni, mutta vieraat ihmiset koen likaisina.

Vierailija
45/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi että tunkeutuu liian lähelle toista jos joutuisi koskettamaan tuntemattomia. Ei se minua ällötä, mutta olisi jotenkin liian läheistä.

Vierailija
46/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa koskettaa naisia "sieltä", vaikka tunnetaankin toisemme.

Oikeasti ihmettelen, että kuka ryhtyy gynekologiksi tai urologiksi?

Vaikka onkin hanskat kädessä, niin kiva katsoa ja kaivella jonkun sairasta, haisevaa sukuelintä, joka valuu visvaa. Yyh...

Vierailija
47/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alakoulun ope ja allekirjoitan saman. Onneksi ei tarvitse kakkapyllyjä pestä kuitenkaan, en pystyisi siihen millään :-D

Minäkin tulen kotiin ja käyn heti suihkussa, työvaatteet pesukoriin. Kouluissa on tosi likaista ja lisäksi lapset tykkäävät koskea, osa tosiaan riippuu vaatteissani. Minulla on pitkät hiukset ja eräs tyttö tykkäisi kovasti niitä laitella. En oikein tykkää, että minuun kosketaan.

Vierailija
48/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täyttä idiotismia ja eettisesti väärin toimia _lähi_hoitajana, jos muihin koskeminen inhottaa.

Vierailija
49/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja inhoan koskettaa hoidettavia. Se on vain pakko sietää, mutta inhoan sitä.

Oikein kutsumusammatti :D

Miksi hoitajan pitäisi olla kutsumusammatti? Senkin työn voi hoitaa hyvin vaikkei olisikaan haaveillut pienestä pitäen hoitajana olemisesta.

Kutsumusammatti on ehkä vanhentunut käsite, mutta kyllä ihmetyttää hoitajat jotka ovat käytännössä ihmisvihaajia tai joita ällöttää koskea toiseen ihmiseen. Miksi ihmeessä he ovat hakeutuneet hoitoalalle ja työpaikkoihin joissa ollaan niin läheisesti vieraiden ihmisten kanssa tekemisissä? Sama kuin joku alkaisi kirjanpitäjäksi vaikka inhoaa numeroita tai eläintenvihaaja lähtisi koirienulkoiluttajaksi.

Vierailija
50/63 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää että minuun koskee kukaan ja syynkin siihen tiedän.

Minua on lapsena pahoinpidelty ruumiillisesti ja henkisesti. Pahoinpitely ei ollut mitään otetaan vähän hiuksista kiinni tai läpsäisy kasvoille.

Ihan tullut remmistä, piiskasta ja nyrkistä. Monesti syyt olivat mitättömiä mm väärin yskiminen tai en osannut alakouluikäisenä isän haluamalla tavalla jakolaskuja, derivointia, murtolukuja jne.

Tuon olisin varmaan kestänyt, mutta päälle henkinen väkivalta (Selkäsaunojen jälkeen piti olla muusta perheestä erillään 1-2 viikkoa vuoteessa

makaamassa)

Anna osoite, niin käyn pahoinpitelemässä isäsi ja pakotan hänet pyytämään anteeksi.

Vierailija
51/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottaa olla muita ihmisiä lähellä. Ahdas hissi tai joukkoliikenne.. yök.

Joo, olen hoitaja ja tuo inhottaa.

Ammatiharjoittajana ei inhota. He eivät selviä jokapäiväisistä toiminnoista mikäli auttavia, koskettavia käsipareja ei olisi. Hoitajalla se pitäisi tulla luonnostaan.

Olen itse vakavat traumat läpi käynyt, insestiä myöten. Kukaan heistä ei ole noita traumoja minulle aiheuttanut. Olen käsitellyt ne terapiassa.

Ammatillisuus ennen kaikkea.

Vierailija
52/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa koskettaa naisia "sieltä", vaikka tunnetaankin toisemme.

Oikeasti ihmettelen, että kuka ryhtyy gynekologiksi tai urologiksi?

Vaikka onkin hanskat kädessä, niin kiva katsoa ja kaivella jonkun sairasta, haisevaa sukuelintä, joka valuu visvaa. Yyh...

Mutta ajattele kuinka onnekkaita me ollaan, että jotkut noihin ammatteihin pystyy. Kyllä minä vielä enemmän ihmettelen jotain aivokirurgeja. Ne vasta kovia tyyppejä on. Jos mun pitäisi mennä jonkun aivoja sörkkimään, alkaisi kädet täristä ja saisin varmasti paniikkikohtauksen.

Vierailija
53/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kaikkea kosketusta. Sen takia ei oikein parisuhteetkaan onnistu. Miehet ei tykkää pihtareista.

Vierailija
54/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä pystytte sitten hyppäämään sänkyyn ventovieraitten kanssa baari-illan jälkeen?

Minua inhottaa kyllä koko ajatus!

Vierailija
55/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä pystytte sitten hyppäämään sänkyyn ventovieraitten kanssa baari-illan jälkeen?

Minua inhottaa kyllä koko ajatus!

No en todellakaan pysty siihen. Hyvä kun yhden miehen kanssa pystyy jotenkuten olemaan.

Vierailija
56/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon, kun joillakin vaan on se. Mutta sinun ei pitäisi ehkä toimia alalla, jos aina ällöttää koskea. Ei ole reilua sitä toista ihmistä kohtaan, joka joutuu inhon kohteeksi joka päivä, siitä ei lähde hyvä "energia". Koska on niitä joilla on luonnollisempi tapa lähestyä, ehkä tottuneet.

Vierailija
57/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää että minuun koskee kukaan ja syynkin siihen tiedän.

Minua on lapsena pahoinpidelty ruumiillisesti ja henkisesti. Pahoinpitely ei ollut mitään otetaan vähän hiuksista kiinni tai läpsäisy kasvoille.

Ihan tullut remmistä, piiskasta ja nyrkistä. Monesti syyt olivat mitättömiä mm väärin yskiminen tai en osannut alakouluikäisenä isän haluamalla tavalla jakolaskuja, derivointia, murtolukuja jne.

Tuon olisin varmaan kestänyt, mutta päälle henkinen väkivalta (Selkäsaunojen jälkeen piti olla muusta perheestä erillään 1-2 viikkoa vuoteessa

makaamassa)

Anna osoite, niin käyn pahoinpitelemässä isäsi ja pakotan hänet pyytämään anteeksi.

Täälläkin olisi tilausta. Hullun isän lisäksi löytyisi tiedosta pari raiskaajaa (jotka ehkä ehtivät jo vankilaan) ja yksi pervo hyväksikäyttäjä, joka liikkuu lain kaltevalla pinnalla niin ettei joudu ikinä vankilaan asti. 

Vierailija
58/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autistinen. Tietysti inhottaa, myös toisen ihmisen lähellä olo tuntuu hirveälle.

Vierailija
59/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se on koronan tuomia hyviä asioita että ei ole pakko kätellä vieraita ihmisiä.

Ja siksi en ole hakeutunut hoitoalalle että en voi sietää koskea vieraisiin ihmisiin, enkä kestä mitään eritteitä jne. Inhoan sairaaloita, en halua olla vanhusten tai vammaisten tai edes vieraiden lasten kanssa. Luojan kiitos on ihmisiä jotka niihin ammatteihin pystyy.

Vierailija
60/63 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama juttu