Venäjältä tiukka varoitus Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyydestä
Kommentit (183)
Saahan sitä rajojaan vahvistaa, kunhan ei tule niiden yli. Uhitelkoon ja kiukutelkoon ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääköhän raahautua pankkiautomaatille nostamaan käteistä rahaa. Näitä estohyökkäyksiä ollut viime aikoina.
Me nostimme jonkin verran käteistä kotiin juuri tämän takia. Toki edelleen on myös ruoan ja lääkkeiden varmuusvarasto kotona.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on hyökkäyksellään osoittanut, että Natoon liittyminen alkaa olla ainoa vaihtoehto. Venäjän oma aggressiivisuus ajaa Suomeakin hakemaan ulkopuolista turvaa.
Ei kannattaisi käyttäytyä noin jos liittoutumattomuutta naapureiltaan haluaa. Suomi on aina harjoittanut rauhanomaista rinnakkaiseloa Venäjän suhteen. Mikä uhkä Suomi on Venäjälle. Itse Venäjä kohtelee naapureitaan imperialistisesti, puhuu menneen maailman etupiirijaoista.
Juurikin näin. Olisin halunnut, että Suomi pysyy puolueettomana, mutta ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin liittyä Natoon. Venäjän omaa syytä.
Pitäisikö tässä pian olla jonkinlainen a se tavis-kansalaisellakin? Saa puolustaa kotiaan ja perhettään. Vai tee se itse välineet kursseja järjestämään.
Minua oikeasti harmittaa se vuosikymmenien hukkaan mennyt suomalaisten työ, kun ollaan yritetty olla hyvä naapuri, siivottu venäläisten kaatopaikkoja ja vedenpuhdistamot heille rakennettu. Aina oltu yhteistyöhön halukkaita vaivaa säästämättä. Tavalliset ihmiset tehneet tosi paljon venäläisten auttamiseksi, ja tässä on kiitos. Oksettaa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä varoittaa tiukkasanaisesti Suomen ja Ruotisin mahdollisesta Nato-jäsenyydestä, kertoo uutistoimisto Reuters.
Venäjän entinen presidentti ja nykyinen turvallisuusneuvoston varapuheenjohtaja Dimitri Medvedev sanoo, että Venäjä vahvistaa rajojaan vastatoimena, jos Suomi ja Ruotsi liittyvät sotilasliitto Natoon.
Medvedjev uhoaa, ettei Natoon liittymisen jälkeen voida enää puhua Baltian ydinaseettomasta asemasta.
– Jos Ruotsi ja Suomi liittyvät Natoon, Venäjällä "on enemmän virallisia vastustajia", Medvedev sanoo valtiollisen median Tassin mukaan.
Olenko ainoa jonka mielestä tuo kuulostaa itse asiassa aika laimealta ja melkein alistuneelta siihen että Suomi ja Ruotsi liittyvät NATO:oon?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei liitytä Natoon, olemmeko turvassa silloin? Niinpä.
ja kolmatta vaihtoehtoa ei muka ole?
Medvedev: "Vain pari uutta vihollista..."
Plus Nato...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä varoittaa tiukkasanaisesti Suomen ja Ruotisin mahdollisesta Nato-jäsenyydestä, kertoo uutistoimisto Reuters.
Venäjän entinen presidentti ja nykyinen turvallisuusneuvoston varapuheenjohtaja Dimitri Medvedev sanoo, että Venäjä vahvistaa rajojaan vastatoimena, jos Suomi ja Ruotsi liittyvät sotilasliitto Natoon.
Medvedjev uhoaa, ettei Natoon liittymisen jälkeen voida enää puhua Baltian ydinaseettomasta asemasta.
– Jos Ruotsi ja Suomi liittyvät Natoon, Venäjällä "on enemmän virallisia vastustajia", Medvedev sanoo valtiollisen median Tassin mukaan.
Olenko ainoa jonka mielestä tuo kuulostaa itse asiassa aika laimealta ja melkein alistuneelta siihen että Suomi ja Ruotsi liittyvät NATO:oon?
Toivottavasti Medvedev itsekin pisti "viralliset vastustajat" lainaismerkkeihin puheessaan. Suomi ole ikinä ollut Venäjälle vihollinen, ihan sekopäinen kansakunta, kun kuvittelevat kaikkien naapuriensa juonivan heidän maahansa hyökkäämistä. Kukaan ei halua sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on hyökkäyksellään osoittanut, että Natoon liittyminen alkaa olla ainoa vaihtoehto. Venäjän oma aggressiivisuus ajaa Suomeakin hakemaan ulkopuolista turvaa.
Ei kannattaisi käyttäytyä noin jos liittoutumattomuutta naapureiltaan haluaa. Suomi on aina harjoittanut rauhanomaista rinnakkaiseloa Venäjän suhteen. Mikä uhkä Suomi on Venäjälle. Itse Venäjä kohtelee naapureitaan imperialistisesti, puhuu menneen maailman etupiirijaoista.Juurikin näin. Olisin halunnut, että Suomi pysyy puolueettomana, mutta ei ole enää muuta vaihtoehtoa kuin liittyä Natoon. Venäjän omaa syytä.
on muitakin vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Minua oikeasti harmittaa se vuosikymmenien hukkaan mennyt suomalaisten työ, kun ollaan yritetty olla hyvä naapuri, siivottu venäläisten kaatopaikkoja ja vedenpuhdistamot heille rakennettu. Aina oltu yhteistyöhön halukkaita vaivaa säästämättä. Tavalliset ihmiset tehneet tosi paljon venäläisten auttamiseksi, ja tässä on kiitos. Oksettaa.
Niin, se on kuin juoppoa hyysäisi ja toivoisi että juominen loppuu kun hyysää vaan enemmän. Mutta eihän se lopu!
Kyllä omalle rajalle saa tuoda niin paljon rautaa, kun haluaa. Pääasia, että pysyy omalla puolellaan. Nato ja Suomi ei ole Venäjälle menossa. Ja Venäjän laivasto saa ajella sitä kansainvälistä vesialuetta ihan nniin kuin ennenkin. Ei siihen ole kukaan puuttumassa oltiin Natossa tai ei. Eihän sotalaivoilla saa muutenkaan ajella toisen aluevesillä ilman lupaa.
Ei kaikkia kaaliröyhtäisyjä Suomen median kannata julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Medvedev itsekin pisti "viralliset vastustajat" lainaismerkkeihin puheessaan. Suomi ole ikinä ollut Venäjälle vihollinen, ihan sekopäinen kansakunta, kun kuvittelevat kaikkien naapuriensa juonivan heidän maahansa hyökkäämistä. Kukaan ei halua sinne.
hullua kannattaa aina provosoida. ehkä he tuovat meille leivän sijaan tällä kertaa kukkia?
Miksi näitä edes uutisoidaan? Älkää antako noille palstatilaa.
Venäjän sotilassaapas jos astuu jalallakaan Nato-maan kamaralle, Venäjä on takaisin kivikaudessa, jota se on paljolti tietysti jo nytkin,..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omalle rajalle saa tuoda niin paljon rautaa, kun haluaa. Pääasia, että pysyy omalla puolellaan. Nato ja Suomi ei ole Venäjälle menossa. Ja Venäjän laivasto saa ajella sitä kansainvälistä vesialuetta ihan nniin kuin ennenkin. Ei siihen ole kukaan puuttumassa oltiin Natossa tai ei. Eihän sotalaivoilla saa muutenkaan ajella toisen aluevesillä ilman lupaa.
jännitteitähän kannattaa aina luoda niistä ei seuraa muuta kuin rauhaa?
Vierailija kirjoitti:
Elikkä raadettu pelokkaina orjina venäjän herroille?
Saa loppua tuo paska.
Ei kannattaisi käyttäytyä noin jos liittoutumattomuutta naapureiltaan haluaa. Suomi on aina harjoittanut rauhanomaista rinnakkaiseloa Venäjän suhteen. Mikä uhkä Suomi on Venäjälle. Itse Venäjä kohtelee naapureitaan imperialistisesti, puhuu menneen maailman etupiirijaoista.