Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jonka omainen sairastaa Alzheimerin tautia?

Vierailija
14.04.2022 |

Miltä tuntuu, kun rakas omainen ei enää tunnista sinua?. Itse olen jo henkisesti varautunut hänen kuolemaansa, tavallaan surrut jo etukäteen, silti tuntuu raskaalta, miten te muut?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini menehtyi tuohon kolme vuotta sitten, Viimeiset vuodet oli aikamoista alaspäin menoa. Fyysisesti hän kuihtui, ei liikkunut eikä hirveästi puhunut.

Pari kuukautta ennen hänen kuolemaansa tapahtui jotain ihan kummallista. Äitini alkoi yhtä-äkkiä puhumaan vain Ranskaa kaikille, ei enää Suomea ollenkaan. Hän oli opiskellut Ranskan kieltä pitkään ja käytti sitä säännöllisesti työelämässä. 

Siinä tuli sellainen kolmen-neljän viikon vaihe, jossa äitini ikään kuin heräsi eloon uudestaan ja alkoi taas puhumaan.

Sitten tuokin loppui kuin seinään. 

Vierailija
22/23 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltoina menee sekä sairaus että minun, lähiomaisen, henkinen vointi. Kun olen tottunut johonkin muutokseen hänen käytöksessä ja päässyt vähän tyyntymään, että näin on nyt asiat, niin sit tulee joku huononnus ja taas on surullinen ja voimaton olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rakas mummu sairasti Alzheimerin tautia. Kerkesi sairastaa 15 vuotta. Tunnisti vielä minut. Menehtyi muuhun sairauteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän