Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista omakotitaloaluetta pidät parempana?

Vierailija
14.04.2022 |

Helsinki: Jollas, Laajasalo, Tammisalo
Espoo: Suvisaaristo, Westend
Vantaa: onko?
Kauniainen: kokonaan

En pidä sellaisista omakotitaloalueista, joissa on vaarana saada naapuriksi autonrasssaajarami, paljupetteri ulkokaiuttimineen tai trampoperhe vailla rajoja lapsille. Vain rahalla pääsee alueille, joissa riski näille on pieni. Pellonlaidan okt-alueilla riski toteutuu vääjäämättä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään . Koska en pidä itseänikään parempana.

Vierailija
2/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään . Koska en pidä itseänikään parempana.

Typerä vastaus. Mitä se kertoo sinusta?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotialueet on ahdistavia riippumatta alueesta. Oma talo ilman naapureita on mun valintani.

Vierailija
4/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa:

Viuha/Kaarlaakso

Kytölän uusi puoli

Rautakankare/Korpikankare

Karjusaari

Lisäksi on pieniä helmiä asuinalueiden sisällä, kuten Kaukkari.

Näissä paikoissa jostain syystä ei ole sellaista ap:n kuvailemaa ihmistyyliä, tai ainakin riski on pieni.

Vierailija
5/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään noista, jos palju-petet ja rassaaja-ramit ketuttaa. :D suosiolla vähän syrjempään, niin saa olla rauhassa. Itse myin asuntoni westendissä ja ostin Kirkkonummelta ison talon sillä rahalla. Täällä kelpaa olla, eikä stadiin ole kauhea matka ajaa.

Vierailija
6/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta jossa lähin naapuri on lähempänä kuin nyt. Eli vähintään 500 metriä naapuriin

Vierailija
7/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloalueet on aina jotenkin tekopirteitä väkinäisen naapurikaveruuden tyyssijoja. Olen kertaalleen sitä elämää kokeillut enkä kaipaa siihen takaisin. Sama se on siitä mikä se tulotaso on, kyttäämistä ja kilpailua ja juoruilua se on kuitenkin.

Vierailija
8/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloalueet on aina jotenkin tekopirteitä väkinäisen naapurikaveruuden tyyssijoja. Olen kertaalleen sitä elämää kokeillut enkä kaipaa siihen takaisin. Sama se on siitä mikä se tulotaso on, kyttäämistä ja kilpailua ja juoruilua se on kuitenkin.

Vähemmän sitä okt-alueella naapureita näkee, kun samalla läntillä asuu vähemmän ihmisiä.

Eikä tuollaiseen naapuruston kanssakäymiseen ole mikään pakko osallistua. Itse olen asunut samassa talossa nyt 12 vuotta enkä tunne yhtäkään naapuria nimeltä, paitsi mitä nyt postilaatikoissa lukee. Tonttinaapurien kanssa olen jutellut yhteensä ehkä kahdesti ja nekin on liittyneet aidan kunnostukseen tai vastaavaan tarpeeseen. Jos joku haluaa kytätä tai juoruta niin tehköön, ei paljoa kiinnosta.

Vierailija
9/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Suvisaaristo menee 6-0 kärkeen. En ala perustelemaan, jos ette itse tiedä miksi, niin sitten voitte ottaa selvää.

Vierailija
10/10 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita pelkäät suosittelen jättämään Suvisaariston laskuista. Siellä on autonrassaajien lisäksi aika hyvä edustus mm. veneveistämöitä ja -korjaamoja. Sen lisäksi että kaupunki-infraahan siellä ei ole ollenkaan eli vesi tulee omasta kaivosta ja lämmitys sähköpiuhaa myöten Fortumilta. Ja kelirikkoaikaan voi saareen kulkeminen autolla olla aika jännä tapahtuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi