En tiedä, haluanko ikuista elämää tuonpuoleisessa
Jollain tasolla uskon Jumalan olemassa oloon. En vain tiedä, haluanko ikuisen elämän tuonpuoleissa vai haluanko lakata olemasta.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä ikuinen elämä tarkoittaa.
En tiedäkkään. Tavallaan kuitenkin tekisi mieli lakata vain olemasta. Ei tietoisuutta tai mitään.
Todennäköisimmin juuri niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä introverttina ihmisenä toivoisin, että jos taivaaseen pääsen niin etten joutuisi siellä kovin paljon sosiaaliseen kanssakäymiseen. Onhan siellä varmasti miljoonia sieluja, jotka ovat varmasti samaa mieltä kanssani.
taivaassa ei ole muutakuin täydellisyyttä.,ei sosiaalisia ongelmia.
Jos siellä on niin täydellistä niin mihin me tarvitaan tätä maallista taivallusta joka pääasiassa on pelkkää kurjuutta?
Taivaallisen on tarkoitus alkaa jo maanpäällä. Tai sen pitää alkaa.
Helvetissä ei hampaat heilu, kun siellä on itku ja hampaiden kiristys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on kummallista, että sielu joutuu helvettiin sen tähden, että hänen maallinen olemuksensa on tehnyt syntiä. Jos kuollessamme menetämme tuon ruumiin ja identiteettimme, miksi puhdas sielu joutuu kärsimään ?
Miten niin puhdas sielu.egossahan juuri on syntisyys.
Ego on maallinnen ja ruummiliinen ominaisuus. Sielu on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin ajatelleeksi, voiko Jumala pyyhkiä olemassaolon pois. Onko mahdollista, että sielu lakkaa olemasta?
Meidät on luotu "jumalan" kaltaiseksi, mikä tarkoittaa henkemme elää iankaikkisesti, halusimmepa sitä tai emme. Emme voi valita katoavamme noin vain. Moni varmasti haluaisi, mutta valinnan joutuu tekemään kahden välillä: hyvä tai pahan paikan.
Tavallaan tämä häiritsee, että pitää valita taivas tai helvetti. En tietenkään haluaisi helvettiin joutua, mutta en tiedä, haluaisinko jatkaa olemassaoloani missään, edes taivaassa. Olen huono selittämään asioita.
Olen ollut uskova kauan ja silti en totaalisesti käsitä tämän jaon musta valkoisuutta. Olen kuitenkin saanut maistaa että jumala on hyvä ja tahtonsa meitä kohtaan on hyvä. Siispä haluan sinne missä hyvyys hallitsee. Sieltä on myös pois kaikki murhe ja tuska ja valhe jne.
Mielenkiintoinen tulkinta hyvyydestä uskovilla. Tyyppi, joka uhkaa kiduttaa ihmisiä, jotka eivät tee kuten hän sanoo, on siis hyvä? Turha väittää, että jokainen voi valita, sillä ei ole totta. Kaikki eivät ole koskaan kuulleetkaan Jumalasta eli valinnan mahdollisuutta ei ole koskaan ollut. Miten sait maistaa sitä hyvyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on kummallista, että sielu joutuu helvettiin sen tähden, että hänen maallinen olemuksensa on tehnyt syntiä. Jos kuollessamme menetämme tuon ruumiin ja identiteettimme, miksi puhdas sielu joutuu kärsimään ?
Miten niin puhdas sielu.egossahan juuri on syntisyys.
Ego on maallinnen ja ruummiliinen ominaisuus. Sielu on erikseen.
olisi syytä selvittää ensin sanojen tarkoitus ja mistä kirjoitetaan.
Ego,persoonallisuus,mieli,sielu,tietoisuus,minä,psyyke on yhtä,tarkoittaa samaa
Olen miettinyt, onko mitään mahdollisuutta, että sielu voisi lakata olemasta? Vai pitääkö vain hyväksyä se, että sielu on ikuinen ja joutuu elämään taivaassa tai helvetissä iankaikkisesti kuoleman jälkeen? Tuntuu, että en haluaisi olla olemassa missään. Ei tietoisuutta, ei tunteita, ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä introverttina ihmisenä toivoisin, että jos taivaaseen pääsen niin etten joutuisi siellä kovin paljon sosiaaliseen kanssakäymiseen. Onhan siellä varmasti miljoonia sieluja, jotka ovat varmasti samaa mieltä kanssani.
taivaassa ei ole muutakuin täydellisyyttä.,ei sosiaalisia ongelmia.
Jos siellä on niin täydellistä niin mihin me tarvitaan tätä maallista taivallusta joka pääasiassa on pelkkää kurjuutta?
Osaisitko kaivata pelastusta ja ikuista täydellistä elämää ilman tämän maallisen vaelluksen vaivoja?
Jeesus sanoi että näki paholaisen putoavan maahan salamanlailla. Veti mukanaan 1/3 enkeleistä jotka lankesivat pimeyteen ja pahuuteen paholaisen mukana.