En tiedä, haluanko ikuista elämää tuonpuoleisessa
Jollain tasolla uskon Jumalan olemassa oloon. En vain tiedä, haluanko ikuisen elämän tuonpuoleissa vai haluanko lakata olemasta.
Kommentit (51)
Turhaan murehdit, sellaista ei ole. Kuolet ja lakkaat olemasta.
Vierailija kirjoitti:
Käyt siellä paratiisissa ensin rietastelemassa tuhat vuotta ja pidät kunnolla kivaa.
Jos et jaksa, niin sen jälkeen keksit kyllä keinon, miten jahve syöttää sut elävältä muille paratiisilaisille omena suussa ja päärynä pepussa. Niin raamattu kertoo melkein joka kohdassa, että niin voi käydä.
Sulla taitaa olla ihan oma "raamatun" käännös!
Kannattaa lukea Kurt Vonnekutin Galapagos. Humoristinen ote miljoonien vuosien jatkoaikaan. Itse en haluaisi ikuista elämää täällä enkä tuonpuoleisessa.
Vierailija kirjoitti:
Sielun kehittyessä sulaudumme takaisin Korkeampaan itseemme, lopulta sulaudumme jälleen kaikki Ykseyteen. Minuus on vain hetken harhaa.
Opetat lauseellasi "budhalaista harhaa". Me emme ole joku mystinen ykseys nyt, emmekä tulevaisuudessa. Meidät on luotu yksilöiksi, jokainen hiuksemmekin on laskettu jne. Kristuksen ylösnousemus on esimerkki siitä mitä hänen moilleen kerran tapahtuu.
Mun mielestä on kummallista, että sielu joutuu helvettiin sen tähden, että hänen maallinen olemuksensa on tehnyt syntiä. Jos kuollessamme menetämme tuon ruumiin ja identiteettimme, miksi puhdas sielu joutuu kärsimään ?
Ei tuo jälkimmäinen ole mikään vaihtoehto. Joko valitset ikuisen elämän Taivaan valtakunnassa, tai ikuisen eron Jumalasta eli helvetin.
Vierailija kirjoitti:
Tulin ajatelleeksi, voiko Jumala pyyhkiä olemassaolon pois. Onko mahdollista, että sielu lakkaa olemasta?
Ei ole mahdollista mutta Jumala on luvannut pyyhkiä pois viimeisenkin kyyneleen.
Vierailija kirjoitti:
Käyt siellä paratiisissa ensin rietastelemassa tuhat vuotta ja pidät kunnolla kivaa.
Jos et jaksa, niin sen jälkeen keksit kyllä keinon, miten jahve syöttää sut elävältä muille paratiisilaisille omena suussa ja päärynä pepussa. Niin raamattu kertoo melkein joka kohdassa, että niin voi käydä.
Sen Jahven oppien mukaan vain 144000 pääsee sinne paratiisiin, minne ne miljoonat muut hartaat uskovat sitten joutuu, turhaanko ovat hurskastelleet ?
Jos edesmenneet lemmikit ja muut eläimet hengailisivat siellä myös, niin voisin ajatella melkein ikuista kuolemanjälkeistä elämää, mutta taitaa kristinoppi torpata eläimiltä pääsyn. Joten kiitos ei minullekaan sitten eikä sellaista uskontoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on kummallista, että sielu joutuu helvettiin sen tähden, että hänen maallinen olemuksensa on tehnyt syntiä. Jos kuollessamme menetämme tuon ruumiin ja identiteettimme, miksi puhdas sielu joutuu kärsimään ?
On kysymyksiä joihin parhaatkaan teologit eivät aivan tarkasti kykene vastaamaan. Jos lähtee etsimään jumalaa täydellisten, ja täysin tyhjentävien vastauksien kautta, ei se onnistu, eikä sitä kukaan jaksa. Vähän kuin jos tapaisi mukavan ihmisen, ja haluaisin tietää ihan kaiken hänestä, ennekuin haluaisin tutustua häneen.
Uskoon sisältyy tietty määrä "hyppyä tuntemattomaan". Halu ottaa selvää matkaa tehdessä, meille kun vastataan toisinaan yksilöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin puhdas sielu.egossahan juuri on syntisyys.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo jälkimmäinen ole mikään vaihtoehto. Joko valitset ikuisen elämän Taivaan valtakunnassa, tai ikuisen eron Jumalasta eli helvetin.
Toki saa kysellä mitä tuo oikeesti tarkoittaa, kuitenkaan 100% tyhjentäviä vastauksia emme saa tässä ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielun kehittyessä sulaudumme takaisin Korkeampaan itseemme, lopulta sulaudumme jälleen kaikki Ykseyteen. Minuus on vain hetken harhaa.
Opetat lauseellasi "budhalaista harhaa". Me emme ole joku mystinen ykseys nyt, emmekä tulevaisuudessa. Meidät on luotu yksilöiksi, jokainen hiuksemmekin on laskettu jne. Kristuksen ylösnousemus on esimerkki siitä mitä hänen moilleen kerran tapahtuu.
Entä jos olemmekin ;)
Jos vaihtoehtoina on Taivas jossa kaikki on hyvin vs helvetti jossa sinua rääkätään demonien toimesta ikuisuuden ajan ja aina kun sun keho hajoaa siellä helvetissä demonien toimesta niin se korjaantuu ja kaikki alkaa taas alusta niin mielummin haluan sinne Taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin ajatelleeksi, voiko Jumala pyyhkiä olemassaolon pois. Onko mahdollista, että sielu lakkaa olemasta?
Ei ole mahdollista mutta Jumala on luvannut pyyhkiä pois viimeisenkin kyyneleen.
Sielu ja henki ovat yhtä silleen että minä olen minä ja sinä taas olet sinä. Kuitenkin kaikkein ratkaisevinta on henki meissä joka on iankaikkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät on luotu "jumalan" kaltaiseksi, mikä tarkoittaa henkemme elää iankaikkisesti, halusimmepa sitä tai emme. Emme voi valita katoavamme noin vain. Moni varmasti haluaisi, mutta valinnan joutuu tekemään kahden välillä: hyvä tai pahan paikan.
Tavallaan tämä häiritsee, että pitää valita taivas tai helvetti. En tietenkään haluaisi helvettiin joutua, mutta en tiedä, haluaisinko jatkaa olemassaoloani missään, edes taivaassa. Olen huono selittämään asioita.
Sen Jahven oppien mukaan vain 144000 pääsee sinne paratiisiin, minne ne miljoonat muut hartaat uskovat sitten joutuu, turhaanko ovat hurskastelleet ?[/quote]
Tarkoitat jehovalaisten omien oppien mukaan, se ei ole raamatullista.
Vierailija kirjoitti:
Jos edesmenneet lemmikit ja muut eläimet hengailisivat siellä myös, niin voisin ajatella melkein ikuista kuolemanjälkeistä elämää, mutta taitaa kristinoppi torpata eläimiltä pääsyn. Joten kiitos ei minullekaan sitten eikä sellaista uskontoakaan.
He jotka ovat "käyneet" hengessään taivaassa, ovat nähneet siellä myös eläimiä. Ovatko ne samoja emme voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät on luotu "jumalan" kaltaiseksi, mikä tarkoittaa henkemme elää iankaikkisesti, halusimmepa sitä tai emme. Emme voi valita katoavamme noin vain. Moni varmasti haluaisi, mutta valinnan joutuu tekemään kahden välillä: hyvä tai pahan paikan.
Tavallaan tämä häiritsee, että pitää valita taivas tai helvetti. En tietenkään haluaisi helvettiin joutua, mutta en tiedä, haluaisinko jatkaa olemassaoloani missään, edes taivaassa. Olen huono selittämään asioita.
Olen ollut uskova kauan ja silti en totaalisesti käsitä tämän jaon musta valkoisuutta. Olen kuitenkin saanut maistaa että jumala on hyvä ja tahtonsa meitä kohtaan on hyvä. Siispä haluan sinne missä hyvyys hallitsee. Sieltä on myös pois kaikki murhe ja tuska ja valhe jne.